Vaneriakvaario n. 2300 litraa

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
KimmoTo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 14:18, 07.11.2015
Sukupuoli: Mies

Vaneriakvaario n. 2300 litraa

Viesti Kirjoittaja KimmoTo »

Bymoorin loistavan tankin innoittamana, otsikon mukaista rojektia olen suunnitellut. Alustavat mitat 440x65x80(k) cm. Materiaalina havuvaneri 18mm. Koolauksena 18-21mm vaneri soirot (5cm) ja ulkopintaan vielä 15mm vaneri. Ei tule teräskehikkoa.

Nyt on osoittautunut ongelmaksi noin pitkän lasin saaminen. Olen saanut järkyttävällä varmuus kertoimella tarjouksia, esim 10+10+10mm karkaistu ja laminoitu..... aika tyyristä. alunperin suunittelin tuon 17-19mm peruslasilla tai opti white, mutta mistään ei löydy noin pitkää. Pituudesta en suostu vielä tinkimään enkä tee mielellään kahdesta eri lasista. [}:)]
KimmoTo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 14:18, 07.11.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Vaneriakvaario n. 2300 litraa

Viesti Kirjoittaja KimmoTo »

Noniin vihdoin kohtuullinen tarjous lasista. 12+12mm karkaistulasi. Luulis kestävän hyvin. Nyt kun vaan sais tuon lattian auki ja sinne pilarit alle.... sisäpinnoite on vielä hakusessa. Onko kukaan käyttänyt muutakuin lasikuitua ja epoksia?
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Vaneriakvaario n. 2300 litraa

Viesti Kirjoittaja Heska »

Pistä kuvia tänne projektin edistyessä, mielenkiintoinen projekti. :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Vaneriakvaario n. 2300 litraa

Viesti Kirjoittaja paul »

Meillähän on samankokoinen allas suunnitelmissa lähivuosina.
Eli mielenkiinnolla odottelen tämän edistymistä.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Andwin
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 13:08, 25.12.2016
Akvaarioseurat: HAS – Helsingin Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaneriakvaario n. 2300 litraa

Viesti Kirjoittaja Andwin »

KimmoTo kirjoitti:Bymoorin loistavan tankin innoittamana, otsikon mukaista rojektia olen suunnitellut. Alustavat mitat 440x65x80(k) cm. Materiaalina havuvaneri 18mm. Koolauksena 18-21mm vaneri soirot (5cm) ja ulkopintaan vielä 15mm vaneri. Ei tule teräskehikkoa.

Nyt on osoittautunut ongelmaksi noin pitkän lasin saaminen. Olen saanut järkyttävällä varmuus kertoimella tarjouksia, esim 10+10+10mm karkaistu ja laminoitu..... aika tyyristä. alunperin suunittelin tuon 17-19mm peruslasilla tai opti white, mutta mistään ei löydy noin pitkää. Pituudesta en suostu vielä tinkimään enkä tee mielellään kahdesta eri lasista. [}:)]
Onko homma edistynyt? Jos on niin kuvia olisi kiva nähdä :D
Onko kädet jo kastuneet tänään?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”