Kehysakvaarion purkaminen

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

Kehysakvaarion purkaminen

ViestiKirjoittaja Jnnerjk » 22:54, 20.03.2017

Onko joku purkanut kehysakvaarion? Pitäis saada osiksi, kehysten ei ole väliä eli niitä ei tarvi sääliä, vinkkejä?
Jnnerjk
Junior Member
Junior Member

Sukupuoli: Mies

Re: Kehysakvaarion purkaminen

ViestiKirjoittaja Teemu Salonen » 01:47, 21.03.2017

Riippuu kovasti kehysakvaariosta.

Esim vanhatkunnon isältä pojalle kestävät elox-akvaariot on koottu niin, että ensin rakennetaan kehykset, joka kiinnitetään toisiinsa tietynlaisilla "kulmaraudoilla". Tämän valmiin kehyksen sisään sitten rakennettiin akvaario.

Jotkut valmistajat tekevät ensin akvaarion perinteisellä kokolasitekniikalla ja kiinnittävät valmiiseen akvaarioon silikonilla kehykset.

Sitten on vielä jotain tältä väliltä.
Teemu Salonen
Advanced Member
Advanced Member

Ikä: 41
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook

ViestiKirjoittaja Jnnerjk » 09:29, 21.03.2017

Toi on giantin allas. Onnistuisko rälläkällä ja katkaisulaikalla jos vetäis kehyksen halki sitten vääntäisi pihdeillä kehystä hiukan irti lasista ja terävällä mattopuukolla ratkoisi siittä välistä. Kun sais noin kehykset irti niin kyllä lasien kans pärjää.
Jnnerjk
Junior Member
Junior Member

ViestiKirjoittaja oskariittus » 09:59, 30.03.2017

Kyllä pitäisi onnistua ,rälläkän kanssa saa olla kyllä tarkkana ettei osu lasiin . siellä on tosiaan nurkissa L muotoiset kappaleet mitkä pitää nurkat lujasti kasasssa ,itse sahaisin rautasahalla nurkat auki saumoja pitkin.
Tuskin tarvii mattoveistä ainakaan tässä mun omassa ei ollut kehykset liimattu.
oskariittus
Junior Member
Junior Member

Ikä: 52

ViestiKirjoittaja Jnnerjk » 15:07, 30.03.2017

Onnistuin purkamaan. Hakkasin vasaralla kahdesta kulmasta listat iri noista kulmaraudoista, sen jälkeen seinä kerrallaan silinoni mattopuukolla auki ja lasi irti. N oli yhden seinän saanu purettua niin muut oli aika helppoja. Aikaa vievintä on toi lasien putsaus.
Jnnerjk
Junior Member
Junior Member

Paluu DIY, eli tee se itse