Altaan tyhjennys: lasi ja tekniikka

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sAmigo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 213
Liittynyt: 20:37, 09.11.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Altaan tyhjennys: lasi ja tekniikka

Viesti Kirjoittaja sAmigo »

***Kaikki romppeet ao. romppeet kulkeutuvat sunnuntaina 27.8. välillä JKL - HKI (Lahden tai Tampereen kautta)***

YV / Facebook (Sami Kyröläinen) / nolviisnol3408638

Kokolasiakvaario 150 x 60 x 60 cm
- Ostin tämän noin viisi vuotta sitten käytettynä ja porasin itse 3 x 32 mm läpiviennit oikeaan takakulmaan.
- Ylivuoto mustaksi laminoitua lasia eli vaikka raappaa ylivuodon lasit puhtaaksi, putkitukset eivät näy läpi (paitsi oikeasta päädystä) ja näkymä on mielestäni erittäin siisti. Ylivuotoon silikoonattu ylivuotokampa.
- Takalasiin liimattu läpinäkymätön musta ikkunakalvo.
- Vasemmassa päädyssä muutama naarmu ja etulasin alaosassa pari hentoista, joita tosin on vaikea huomata, ellei tiedä mistä etsiä.
- Jalustan verhoilu jäi lopulta keskeneräiseksi projektiksi, joten siinä vähän askaretta, jos haluaa olohuonekelpoisen setin. Jalusta on tehty 39 x 66 mm kertopuusta ja käsitelty mustalla kosteussuojamaalilla. Tausta peitetty vanerilla, mutta yläreunaan jätetty aukko ilmanvaihdoa auttamaan.
- Mukaan ei tule valojen ripustuksia tai mitään canopy -tyylistä kotelointia/verhoilua valoille.
- Ala-allas Helsingin akvaariokeskuksen 167-litrainen, 95 x 40 x 44 cm. Modattu itse 3-osioiseksi ala-altaaksi.

Allas, jalusta, ala-allas, läpiviennit, olemassa olevat putkitukset, yht. 280 €.
- Pelkkä allas 200 €
- Etuosto-oikeus koko setin ostajalla

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Valaistus: 4 x 120 W ohjelmoitavia LED-yksiköitä
- Tilattu 4/2014 suoraan Twilight Group -nimisestä aasialaisesta yrityksestä (kontakti alibaba.com)
- Kustomoitu ledijakauma (etsin ledikohtaisen dokumentin myöhemmin)
- 90 asteen linssit
- Ohjelmoitavissa kuudelle aikapisteelle läpi vuorokauden ja ledien teho määritettävissä 5 % tarkkuudella (eli 5 % tai 10 % tai 15 % jne...).
- Viimeisin vuosi ajettu noin 80-90 % tehoilla ja SPS:t kasvaa hyvin pohjahiekallakin, kun välissä noin 50 cm vettä ja ledit noin 40 cm korkeudella vedestä.

90 €/kpl tai kaikki 4 kpl pakettina yht. 320 €

Kuva
Kuva

Vaahdotin, Bubble Magus Curve 7
- Tilattu Fish Streetistä joskus vuonna 2013-2014 (en näytä löytävän tilausvahvistusta)
- Aivan mahtava skimmeri! Minulla ei ole ollut tämän kanssa mitään ongelmaa koskaan, työntää töhnää kuppiin ja on hiljainen.
- Pumpun mallin tarkistan myöhemmin (Atman muistaakseni kuitenkin)
- Brittimallin töpselillä, mutta adapterin saan mukaan.

120 €

Kuva

2 kpl PhosBan mediareaktoreita.
- Mitat jäi nyt ottamatta, mutta tilavuus arviolta 1,5 - 2 litraa.
- Kumiset "kulmaliittimet" hieman haurastuneet, mutta itse ajelin näitä ala-altaassa painamalla letkun suoraan muoviliittimeen.

15 €/kpl.

Kuva

3-kanavainen dosauspumppu, Marine Magic
- Ei kaikista herkin, tarkin tai hiljaisin, mutta minulla ajanut asiansa hyvin.
- 5 litran balling-liemien dosauksessa eroa kanavien välillä on pönttöjen tyhjentyessä max. 1-2 dl.
- Mukaan ainakin yksi varamoottori ja "rullayksikkö" sekä haluttaessa 3 x 5 litran pöntöt ja letkut.

30 €

Kuva

Streamit listaan tähän myös, vaikka en muista nyt speksejä. Tarkistan, kun kotona.
- Toinen kaksimoottorinen mallia "Kiina", mahdollisesti 2 x 6000 l/h, toiminut ongelmitta, 10 €
- 1 x Tunze Turbelle, mahdollisesti 6060 tai ainakin samaa kokoluokkaa, elektronisesti ohjattava, mukaan myös single controller, toimineet ongelmitta, ikä ei tiedossa, yht. 40 €
540 l (150x60x60), käynnistetty 1.4.2013
sAmigo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 213
Liittynyt: 20:37, 09.11.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Altaan tyhjennys: lasi ja tekniikka

Viesti Kirjoittaja sAmigo »

Mediareaktorit MYYTY.

Doserisetti MYYTY.

Vaahdotin ALUSTAVASTI VARATTU.
540 l (150x60x60), käynnistetty 1.4.2013
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Merivesi - Myydään”