Akvaariomatkailua 2009

Helsingin akvaarioseuran keskustelualue.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Akvaariomatkailua 2009

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Ensi vuoden turistireissuja on hyvä alkaa miettiä jo nyt. Istutan siis mieliinne alustavasti ajatusta seuraavanlaisista matkakohteista, kootusti kaikki tietämäni suunnitelmat eikä pelkkiä HAS:n "virallisia":

Tallinna - 12/2008 tai 1-2/2009. Tämä on kirjattu HAS:n toimintasuunnitelmaan minun vedettäväkseni itse valitsemaani ajankohtaan, mutta kerhotilaremontin myötä matka on vahvasti siirtymässä ensi vuoden puolelle. Yritetään toteuttaa tämä päivämatkana jonain lauantaina joko vielä ennen joulua tai sitten tammi- tai helmikuussa. Mielipiteitä ajankohdasta saa esittää.

Saksa/Hollanti/Belgia - 10/2009. Ciklidistien "jo perinteinen" Saksan messumatka häämöttää vasta hyvin alustavasti suunnitelmissa, ja muutama HAS:n jäsen mahtunee mukaan jos reissu toteutuu. Messut ovat 1.-4.10.2009. Oletettavasti vuonna 2009 käytetään matkaan noin viikko aikaa, sillä on kaavailtu tultavan laivalla takaisin kalojen kuljettamisen helpottamiseksi. Tällä reissulla on tiukkapipokielto eikä matka tällä suunnitellulla toteutustavalla tule erityisen edulliseksi. Vakavissaan kiinnostuneet ilmoittautukoon hyvissä ajoin kevättalvella minulle, joka ylläpidän saksanmatkaajien omaa postituslistaa.

Pietari - 8-9/2009. Tästä puhuttiin myöskin erittäin alustavasti TAS:n puheenjohtajan kanssa, että voitaisiin yhdistää voimamme ja suunnata Pietariin syksyn 2009 aikana. Idea on vapaasti kehiteltävissä eteenpäin.

Lontoo - 4-6/2009. Tästä ei ole puhuttu kenenkään kanssa yhtään mitään, mutta itseäni huvittaisi lähteä Lontooseen kevään koittaessa pitkäksi viikonlopuksi katsomaan akvaariokohteita. Tätäkin ideaa saa vapaasti kommentoida ja kehitellä.

Lisäksi Ciklidisteillä on perinteisesti keväisin ostosmatka Ruotsiin, sinnekin siis pääsee jos liittyy naapuriseuraan. Ajankohta keväälle 2009 ei liene vielä tiedossa.

Tällaisia tällä kertaa, miettikäähän näitä.
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Re: Akvaariomatkailua 2009

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Mennään Tallinnaan mielummin ensivuoden puolella, jos kerta toiveen saa esittää. Mulla meen sinne jo ens torstaina ja sitten loppuvuodeksi on niin paljon ohjelmaa. Toki riippuu siitä, että mennäänkö pikapäiväreissulle vai laivalla "päiväksi"? :mrgreen:
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaariomatkailua 2009

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Ilman häivähdystäkään mistään demokratiaan viittaavasta olen ihan itse päättänyt omaa kalenteriani katsomalla, että Tallinnaan mennään 24.1.2009 Tallinkilla. En ehdi käydä siellä ennen tätä matkaa, mutta laitan eestikeelisen exäni soittamaan kohdeliikkeet läpi ja varmistamaan että ne ovat vielä olemassa - tarkoitus olisi käydä kolmessa vuosien varrella parhaaksi osoittautuneessa. Alta löytyvät omat varaustietoni joita mukailemalla voitte varata omat matkanne. Pois voi lähteä jo aiemmillakin laivoilla, itse ajattelin istuskella jossain vaikkapa tuopin ääressä tuohon klo 21 asti. Voi myös tulla jollain muulla laivalla jos haluaa, ja liittyä seurueeseen klo 10 pintaan Tallinnassa jos tuntee ennestään paikat eikä eksy ja ole etsittävänä. :D Mukaan lähtijät ilmoittautukoon minulle valitsemallaan metodilla (050-3481705).

Siis Tallinkin alus:
Meno:
Reittimatka Helsinki-Tallinna (lautta), M/S Superstar
24.01.2009 (Lauantai) lähtö 07:30 Helsinki/Länsisatama - 24.01.2009 (Lauantai) Saapuminen 09:30 Tallinna/D-terminaali
Paluu:
Reittimatka Tallinna-Helsinki (lautta), M/S Star
24.01.2009 (Lauantai) lähtö 21:00 Tallinna/D-terminaali - 24.01.2009 (Lauantai) Saapuminen 23:00 Helsinki/Länsisatama
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaariomatkailua 2009

Viesti Kirjoittaja Maisu »

maisu kirjoitti:En ehdi käydä siellä ennen tätä matkaa
Kävinpä sitten kuitenkin vastarannalla, tosin lähinnnä katsastamassa paikallista metallibaaritarjontaa. :D Menen kyllä uudestaankin tässä joulun kuluessa.

Kukaan ei ole vielä ilmoittanut lähtevänsä liikekierrokselle. Olenko onnistunut valitsemaan päivän joka ei sovi kerta kaikkiaan kenellekään vai ujostuttaako teitä...?
Ilkka T
Junior Member
Junior Member
Viestit: 215
Liittynyt: 16:03, 22.03.2006
Akvaarioseurat: HAS - Ciklidistit - SAL
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaariomatkailua 2009

Viesti Kirjoittaja Ilkka T »

Ainakin allekirjoittaneella on vakaa aikomus lähteä Tallinnan akvaariotarjontaa katsastamaan.
Junttis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 771
Liittynyt: 16:05, 31.03.2004
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaariomatkailua 2009

Viesti Kirjoittaja Junttis »

Minäkin suunnitelin lähteväni, kunhan saan tietää työvuoroni.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaariomatkailua 2009

Viesti Kirjoittaja Maisu »

maisu kirjoitti:Tallinnaan mennään 24.1.2009 Tallinkilla.
Olettekos varanneet matkojanne? Keitä on odotettavissa?
Ilkka T
Junior Member
Junior Member
Viestit: 215
Liittynyt: 16:03, 22.03.2006
Akvaarioseurat: HAS - Ciklidistit - SAL
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaariomatkailua 2009

Viesti Kirjoittaja Ilkka T »

Matka on varattu. Tällä hetkellä taitaa olla tiedossa kolme lähtijää?
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaariomatkailua 2009

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Klo 07.30 lauantaiaamuna Länsisatamassa, mitä minulla on oikein liikkunut mielessäni...? Olen varmaan tehnyt jotain todella pahaa ennen tuon varaamista ja ajatellut rangaista itseäni tällä tavalla... Soittakaahan minulle joskus 05 pintaan että ylipäänsä herään. :D

Ja mukaan siis mahtuu edelleen. Mennään siihen aiemmin Tatarilla olleeseen akvaarioliikkeeseen joka muutti, sitten siihen joka on Keskustoria vastapäätä ja siihen Endlalla olevaan. Syödään hyvin ja otetaan pari neuvoa-antavaa välillä, voidaan käydä vaikka Kristiine-kauppakeskuksessa ihan siinä Endlan liikkeen vieressä shoppaamassa jotain tuliaisia ja ihmetellä vanhaa kaupunkia illan pimetessä. Keskustorillakin voidaan pistäytyä, se on niin viehkosti "alkuperäinen" tallinnalainen paikka vieläkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Helsingin akvaarioseura”