Kerhotila

Helsingin akvaarioseuran keskustelualue.

Valvoja: Moderaattorit

Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Eikö kukaan uskalla korkata uutta keskustelupalstaa? Raukkikset... :D

Töölön kerhotilan vuokrasopimus on allekirjoitettu kuluneena maanantaina. Tilan pitäisi olla täydellisesti käytössämme lokakuun alusta, ja sitä ennen on odotettavissa remontointia syyskuun ajan. Uutteria käsipareja vastaanotetaan mieluusti, kuten myös hyviä ideoita niin kauan kuin asioihin on vielä mahdollista vaikuttaa. Kerhoemonamme tulee toimimaan Kiiki.
Inia
Akvaariosisustaja 2005
Akvaariosisustaja 2005
Viestit: 1133
Liittynyt: 11:54, 07.02.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Inia »

No vastahan minä tänne löysin!

Missäspäin tämä kerhotila tarkemmin sijaitsee? Tullaanko kokoukset pitämään siellä?
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Inia kirjoitti:No vastahan minä tänne löysin!

Missäspäin tämä kerhotila tarkemmin sijaitsee? Tullaanko kokoukset pitämään siellä?
Tämä tarkka sijainti onkin vähän hupaisa juttu. Minulla on jo kolme eri osoitetta kerhotilallemme, joka kuitenkin tiettävästi on ja pysyy tukevasti samassa paikassa eikä esim. hyppelehdi pitkin Töölöä. Virallisesti käytetään osoitetta Eteläinen Hesperiankatu 34, ja epävirallisemmin paikalle löytää myös tähtäämällä osoitteisiin Museokatu 35 sisäpiha tai Topeliuksenkatu 21.

Olemme suunnitelleet muutaman tulevan kokouksen tuttuihin Helian tiloihin Pasilaan mutta valtaosa aiotaan pitää kerhotilassa.
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Jep. Tosiaan syyskuun alusta lähtien aloitamme remontoimaan kyseistä kerhotilaa. Kyseeseen ainakin tulee seinien uudelleen paklausta ja maalausta, putkien maalausta, keittiön asentamista, verhojen ompelua ja asentamista sekä sisustamista. Maaleja ja tarpeita noudetaan jo kenties 1.päivä syyskuuta. Tuona päivänä ei aloiteta vielä remonttia, mutta hetimiten siitä, kun vapaata ihmisten kalentereista löytyy. Ilkka on luvannut kuluttaa siellä lomastaan aika monta hetkeä. Vitsailtiinkin hänen kanssaan, että tartteiskos hänen oikein ottaa mukaansa makuupussi ja patja, ettei turhaan tarttis itteensä rasittaa ja lähtee himaan. Ja joka päivälle varmasti löytyy jotain tekemistä, että halukkaat voisivat ilmoittautua remppahommiin minulle yv:nä tai sähköpostitse (kkarhap1 ÄT welho.com) tai tänne. Niin katsotaan sitten, että kuta ja mitä kukakin olisi halukas tekemään. Tosiaan seinät ovat korkeat ja niissä riittää putsattavaa ja maalattavaa moneksi päiväksi... niin ja paklattavaakin.

Maisu, jos olis kiltti ja laittais vielä tuonne has:n listalle vinkin tästä aw:n keskustelufoorumista, jossa myös ilmoitellaan nykyisin HAS:n tapahtumista ja menoista. Pääsemme paremmin juttelemaan näin. 8-)

Sitten edelleen kerhotilaan otetaan vastaan lahjoituksia (joistain ehkä voidaan maksaakkin)!!! Eli kerhotilaan on tulossa keittiö, oleskelunurkkausta, puuhailutilaa jne. ja sisustuksia on jo hieman saatu hankittua alustavasti, mutta vielä puuttuu:
- jääkaappipakastin yhdistelmä (toimiva)
- työpöytää tai vastaavaa pitkää, kapeaa pöytää, jota saisi laitettua seinustoille (voi pöytiä olla useitakin)
- paksua, sinistä verhokangasta (tulee ovelle sekä katosta lattiaan seinustaksi)
- kahden levyn pöytäliesi
- mikroaaltouuni
- imuri / vesi-imuri
- vessapapereita, käsipapereita,
- kertakäyttöisiä lautasia, mukeja, haarukoita, veitsiä jne. (alustavasti ei pahemmin pidetä kaapeissa aitoja, kun niitä ei kukaan kuitenkaan tiskaa)
- mattoja (kaikenmaailman "lämmittävät" matot käy, esim. räsymatot)
- tossuja, villasukkia (niissä sitten kuljetaan sisällä eikä kengissä)
- pinottavia palleja tai taiteltavia tuoleja
- sohva
- siivousvälineitä
- skanneriin virtajohto
- tietokone
- videotykki (ei romua)
- lukollinen, harmaa postilaatikko
- musakone
- lomakelokerikkoja
- jalkalamppu
- ilmoitustaulu (iso)
Jos sinulta löytyy näistä edellisistä tuotteista jotain, niin ilmoita minulle tai tähän listalle, niin tiedetään missä mennään. Pidän kirjaa siitä, että mitä meille jo on tulossa (omassa vihkossani). Ja toki voihan tuoda sitten avajaisiinkin kerhohuoneelle lahjoituksena jotain. Itse meinasin väkästää sääntötaulun sekä käyntikirjan.

Niin ja tosiaan alustavasti kerhohuoneen on tarkoitus olla avoinna kerran viikossa. Päivä on vielä avoinna, että onko se tiistai (sitä on ehdotettu jo) ja alustavasti kuukausikokoukset vielä vietetään Heliassa, niinkuin Maisu sanoi. Kerhohuoneella on viikottain mahdollisuus puuhailla omia juttuja tai yhteisiä juttuja tai ihan vain höpötellä ja kahvitella. Kaikenlaisia kivoja kokoontumisideoita otetaan siitä vastaan. Laitan siitä oman aiheensa erikseen tähän keskustelualueelle, niin ei mene kaikki sekaisin. Tässä keskustelussa voimme jatkaa edelleen tuon kerhotilan remonttiin ja kasaanväkästämis-aiheesta. :mrgreen:

Mut hei, meillä on kohta se ihka ja oma KERHOHUONE!!! :mrgreen: Jipiiiii! Ja suosittelen tulemaan Museokatu 35 osoitteella, eli siitä porttikongista sisäpihalle ja tähtäys vastapäisen talon vasempaan nurkkaan. Siellä se on! Joku tosi hyvä käsistään vois jossain vaihees vääntää kartan meidän seuran sivuille siitä kerhohuoneelle tulosta. Vink vink!
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Kiiki74 kirjoitti:Maisu, jos olis kiltti ja laittais vielä tuonne has:n listalle vinkin tästä aw:n keskustelufoorumista, jossa myös ilmoitellaan nykyisin HAS:n tapahtumista ja menoista. Pääsemme paremmin juttelemaan näin. 8-)
...
- mattoja (kaikenmaailman "lämmittävät" matot käy, esim. räsymatot)
- tossuja, villasukkia (niissä sitten kuljetaan sisällä eikä kengissä)
- skanneriin virtajohto
- tietokone
- musakone
- lomakelokerikkoja
...
Niin ja tosiaan alustavasti kerhohuoneen on tarkoitus olla avoinna kerran viikossa. Päivä on vielä avoinna, että onko se tiistai (sitä on ehdotettu jo) ja alustavasti kuukausikokoukset vielä vietetään Heliassa, niinkuin Maisu sanoi.
Jep, voin laittaa huomenna listalle viestiä tämän ryhmän olemassaolosta, nyt ei jaksa. Ja varsinaisestihan tämä ole HAS:n virallinen tiedotuskanava, joten lukekaahan edelleen kiltisti myös listapostinne. Kuukausikokouksista on suunnitelmana pitää vielä muutamia Heliassa, ei siis kaikkia. Seuratkaa tiedotuksia tältä osin koska emme olleet varanneet Helian tiloja ainakaan vielä viikko sitten.

Matoista omituinen huomio lauantailta; meikäläiseltä on syöty puoli mattoa lattiasta! Aioin kääntää ison kaksipuolisen villamattoni toisinpäin (sehän näyttää ihan puhtaalta jos ei enää muista mistä ne toisen puolen tahrat ovat alunperin tulleet) ja järkytys oli suuri kun lattiaa vasten ollut puoli oli toisesta päästä jyrsitty monin paikoin loimilankoihin asti. En tiedä edes ketä asiasta pitäisi syyttää, turkiskuoriaisia ehkä? En ole nähnyt mitään epäilyksenalaisia asunnossani moniin vuosiin (no, tuo mattokin on käännetty viimeksi ehkä kolme vuotta sitten). Että enpä ihmettelisi jos kerhotilalle jossain vaiheessa ilmestyisi hieman pureksittu tummanvihreä kelim-matto. Pitää vain ensin miettiä lattiaremonttinsa loppusuoralla olevan mökinkin uutta sisustusta vaikka toisaalta epäilyttää että haluanko sinne mitään mönkiäismattoa joka ehkä herää vielä eloon ja rouskuttaa koko mökin sahajauhoksi. Kerhotilan betonilattiaan ei luulisi minkään hammaskaluston pystyvän.

Tuohon villasukkaideaan en usko alkuunkaan eikä tainnut uskoa Kiikin lisäksi kukaan muukaan, mutta katsotaan, katsotaan. :D Lomakelokerikkoja voin järjestää, montako niitä halutaan? Millainen virtapiuha skannerista puuttuu? Tietokoneen ja musakoneen käsittäisin samaksi asiaksi, kunhan tietokone on sen verran tältä vuosisadalta että ymmärtää yleisimpiä mp3-soittimia, eikö vain? Yleensä kai siihen riittää XP tai Vista. Kunnon kaiuttimet tarvitaan lisäksi.
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

maisu kirjoitti:Ja varsinaisestihan tämä ole HAS:n virallinen tiedotuskanava, joten lukekaahan edelleen kiltisti myös listapostinne.

Matoista omituinen huomio lauantailta; meikäläiseltä on syöty puoli mattoa lattiasta! En tiedä edes ketä asiasta pitäisi syyttää, turkiskuoriaisia ehkä? Kerhotilan betonilattiaan ei luulisi minkään hammaskaluston pystyvän.

Tuohon villasukkaideaan en usko alkuunkaan eikä tainnut uskoa Kiikin lisäksi kukaan muukaan, mutta katsotaan, katsotaan. :D Lomakelokerikkoja voin järjestää, montako niitä halutaan? Millainen virtapiuha skannerista puuttuu? Tietokoneen ja musakoneen käsittäisin samaksi asiaksi, kunhan tietokone on sen verran tältä vuosisadalta että ymmärtää yleisimpiä mp3-soittimia, eikö vain? Yleensä kai siihen riittää XP tai Vista. Kunnon kaiuttimet tarvitaan lisäksi.
Mitä, mitä, mitä? Siis miten et uso mun villasukkahommaan? Meikä, kun aikansa kuluksi rupee sukkia teille urakalla kutomaan, niin ettekö meinaa pitää? [;)] Itseasiassa mä kyl itte uson, kun mä olen talvisin aina se varpaat-jäässä-tyyppi. Eli uskon betonilattian olevan sen viileä, että varmaan jaloissa tarttee olla jotain. Ja se joka varpaansa jäädyttää se itseään syyttäköön, mutta kengillä ei sisällä kuljeta. Minen ala Helsingin rapoja joka kerta lattialta pesemään. Ties mitä hyppykuppia tuotte tullessanne. :mrgreen: Niin vaikka niitä, turkiskuoriaisia olis sit lattiat täynnä, kun Maisu tuo maton... Paree olis pakastaa se matto kyl ennen kuin tuo sitä kerholle. Sinne varmaan muitakin mattoja tuodaan, eikä niitten tartte tulla syödyksi. Vaikka turkiskuoriaisten mielestä herkullisia saattais ne ollakkin.

Virtapiuha tais olla kohtuu tavallinen, mutta tarttee niitä barometrejä tarkemmin kattoo myöhemmin, siellä varastossa se skanneri on. Tuli mieleen tuosta musasta, että diplomaattisesti on aina hyvä kuunnella radiota, jos ei ole saman henkisiä paikalla. Ja en tiedä onko koneella kiva työskennellä (jokaisella on siihen oikeus), jos joutuu kuuntelemaan sitä "poppia" siinä. Siksi ajattelin, että vois olla ihan vain mankka, josta vois sitten sitä musaa nautiskella. Kunnon bassovehkeitä ei voida ottaa, jos ei sit samalla hankita niitä meluesteitä kattoon. Ei oo mukava asuu yläkerrassa, jos alakerrassa jumputellaan. En tiivvä, onko sillä merkitystä, mitä on koneen sisällä suuremmin, otetaan vain kone mikä saadaan, jos jollain on nurkissa ylimääräistä. Tietty jotain muuta kuin niitä Amikoja tai Pena 1:siä. :mrgreen: Näyttö, näppäimistö ja tulostinhan meillä jo onkin.
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Kiiki74 kirjoitti:Mitä, mitä, mitä? Siis miten et uso mun villasukkahommaan? Meikä, kun aikansa kuluksi rupee sukkia teille urakalla kutomaan, niin ettekö meinaa pitää? [;)] Itseasiassa mä kyl itte uson, kun mä olen talvisin aina se varpaat-jäässä-tyyppi. Eli uskon betonilattian olevan sen viileä, että varmaan jaloissa tarttee olla jotain. Ja se joka varpaansa jäädyttää se itseään syyttäköön, mutta kengillä ei sisällä kuljeta. Minen ala Helsingin rapoja joka kerta lattialta pesemään.
Korkeintaan voisi toimia pienen hetken jos sinne laitettaisi sohvat sillä tavalla että niiden ympärillä olisi matto ja sohva-alueelle olisi kielto mennä kengillä? Veikkaan kuitenkin ettei olisi pitkäikäinen järjestely sekään. Tuohon en usko lainkaan että kukaan alkaa hiippailemaan koko tilassa ilman kenkiä, koska en ole ikinä nähnyt yhtään samantapaista tilaa jossa ei olisi oltu kengät jalassa. Ja mieti sitäkin kun siellä on 20 koko päivän töissä kököttänyttä harrastajaa jotka yhtäaikaa riisuvat talvisaappaansa jalasta... Huh, ilmanpuhdistimetkin ovat vähän hintavia. :D Eikä niitä lattioita nyt joka kerta tarvitse jynssätä, ostetaan hyvät kenkäritilät ja -harjat ja pistetään siivousomavastuu kurakäpälille.
Junttis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 771
Liittynyt: 16:05, 31.03.2004
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Junttis »

Mulla olis ylimääräinen sohva. (löytyy kahden ja kolmen istuttavaa), Sohvat sinisiä, oikein mukavia reilu 3v vanhoja kangas sohvia. mutta milläpä saisin sen/ne roudattua kerhohuoneelle. Jos joku keksii millä sohvat roudataan 200km päästä kerhohuoneelle, niin tervetuloa hakemaan. Omaan pikkugolfiin ei oikein nuo mahdu.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Sanoisitko vielä että mihin suuntaan se 200 km pitäisi ajaa, kun viimeksi kartalta katsoessani Espoo ei ihan niin pitkälle ulottunut? :D Nythän on se Tampereen huutokauppakin tulossa että kaipa siihen nyt yksi sohvanhakukeikka saadaan jotenkin yhdistettyä. Itse olen kyllä silloin poissa.
Junttis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 771
Liittynyt: 16:05, 31.03.2004
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Junttis »

maisu kirjoitti:Sanoisitko vielä että mihin suuntaan se 200 km pitäisi ajaa, kun viimeksi kartalta katsoessani Espoo ei ihan niin pitkälle ulottunut? :D Nythän on se Tampereen huutokauppakin tulossa että kaipa siihen nyt yksi sohvanhakukeikka saadaan jotenkin yhdistettyä. Itse olen kyllä silloin poissa.
Sohvat löytyy firman varastossa kuhmoisista keskisuomessa. Yritin tuossa jo ujutella itselleni pakua lainaksi, mutta eipä onnistunut. Tampereelta kuhmoisiin olisi vielä n. 100km koukkaus.

Jos joku seuralainen on halukas tekemään reissun, niin ilmoitelkaa ihmeessä.
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

maisu kirjoitti:Korkeintaan voisi toimia pienen hetken jos sinne laitettaisi sohvat sillä tavalla että niiden ympärillä olisi matto ja sohva-alueelle olisi kielto mennä kengillä? Veikkaan kuitenkin ettei olisi pitkäikäinen järjestely sekään. Tuohon en usko lainkaan että kukaan alkaa hiippailemaan koko tilassa ilman kenkiä, koska en ole ikinä nähnyt yhtään samantapaista tilaa jossa ei olisi oltu kengät jalassa. Ja mieti sitäkin kun siellä on 20 koko päivän töissä kököttänyttä harrastajaa jotka yhtäaikaa riisuvat talvisaappaansa jalasta... Huh, ilmanpuhdistimetkin ovat vähän hintavia. :D Eikä niitä lattioita nyt joka kerta tarvitse jynssätä, ostetaan hyvät kenkäritilät ja -harjat ja pistetään siivousomavastuu kurakäpälille.
Moon ehkä vähän tiukkis tässä asiassa, mutta mistä lähtien kukaan on kenenkään olkkarissa kengissä kulkenut (Suomessa)? :o Jos paikka on tosiaan sisustettu siihen malliin, että siellä ei olla talvitakkipäällä niin ei siellä kengätkään jalassa olla. Tämä meidän kerhotila kun ei tuu olemaan mikään Helian luentoluokka. :mrgreen: Ja mä sen harrasttajan haluan nähdä, joka alkaa työpäivänsä jälkeen moppaamaan kuraisia lattioilta, joka on tuonut ne tullessaan. Ja yks kerrallaan kun tulevat, niin toinen putsaa omansa ja toinen sen jälkeen omansa. Höpöhöpö. Se joka tulee kengät jalassa saa multa raippaa. :twisted: Katsotaan, mitä muuta lupaan antaa. Ja kyl mä meinasin tosiaan, että mestassa olis paljon mattoja eikä se yks ötökän syömä siinä keskellä lattiaa. Ittekin voin tuoda paikkaan parit niin söpöt persikkavalkoiset omatekemät matot. Jostain kumman syystä ei natsaa enää mun sisustukseen.

Ja Junttis semmoinen kolmen hengen sohva olis kyl poikaa. Kai semmoinen toinenkin sinne mahtuu... Olishan se hienoo, jos joku reissais pitkin suomenniemee ja tois tullessaan tänne yhdet pikkusohvat. Tulee vähän kalliiks lähtee vuokrapakulla hakee sohvia. [;)]
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
JonnaS
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 23:12, 25.01.2003
Paikkakunta: Helsinki, HAS

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja JonnaS »

Meillä on yksi ylimääräinen imuri. Ei mikään laatuvehe, mutta toimiva. Voidaan se raahata sinne. Tilan kunnostukseen ja kerhotilan päivystykseen voin osallistua siinä määrin, miten hommat luonnistuu tuon neidin (5 vk) kanssa :D .

-Jonna
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Paljon Onnea Jonna ja Markku tytöstä. ---<---<--@
Kuulinkin siitä jo Ilkalta. Kaikki vissiin meni hyvin, mitä nyt myöhässä neiti taisi olla?

Huolitaan teidän imuri. Tärkeintähän on, että siihen saa hommattua vielä pölypusseja ja toimii. :mrgreen: Ja tervetuloa vain joukkoon "tummaan" remonttihommiin.
Mennäänkin kuulemma tiistaina hakemaan niitä remonttitarpeita.
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
Junttis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 771
Liittynyt: 16:05, 31.03.2004
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Junttis »

Kiiki74 kirjoitti:Ja Junttis semmoinen kolmen hengen sohva olis kyl poikaa. Kai semmoinen toinenkin sinne mahtuu... Olishan se hienoo, jos joku reissais pitkin suomenniemee ja tois tullessaan tänne yhdet pikkusohvat. Tulee vähän kalliiks lähtee vuokrapakulla hakee sohvia. [;)]
Jos seura mulle vuokrapakun päiväksi maksaa, niin äkkiäkös minä sen sieltä haen.. [;)]

Ei vaineskaa. Jos jollakulla on asiaa pakulla keskisuomeen, niin hihkaiskaa. Itse yritän vielä jotenkin saada sohvaa ujutettua kehäkolmosen sisäpuolelle. Muutaman viikon olen vielä täällä duunissa, että ilmoitelkaa ihmeessä.
dth
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 21:49, 17.06.2002
Paikkakunta: Helsinki/HAS

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja dth »

Kiiki74 kirjoitti:
maisu kirjoitti: Tuohon villasukkaideaan en usko alkuunkaan eikä tainnut uskoa Kiikin lisäksi kukaan muukaan, mutta katsotaan, katsotaan. :D
Mitä, mitä, mitä? Siis miten et uso mun villasukkahommaan? Meikä, kun aikansa kuluksi rupee sukkia teille urakalla kutomaan, niin ettekö meinaa pitää? [;)] Itseasiassa mä kyl itte uson, kun mä olen talvisin aina se varpaat-jäässä-tyyppi. Eli uskon betonilattian olevan sen viileä, että varmaan jaloissa tarttee olla jotain. Ja se joka varpaansa jäädyttää se itseään syyttäköön, mutta kengillä ei sisällä kuljeta. Minen ala Helsingin rapoja joka kerta lattialta pesemään. Ties mitä hyppykuppia tuotte tullessanne. :mrgreen:
Mun mielestä ainakin hyvä juttu ettei kengissä hiippaila ympäriinsä, itellä ainakin yleensä sellasia kenkiä joiden pohjiin jää kaikki kissaa pienemmät kiinni, joten niitä ei mikään harja tai matto saa järjellisessä ajassa puhtaaksi/kuivaksi loska- ym keleissä. :mrgreen:
Villasukista en tiedä (tai tiedän että omistan monet), mutta mullapa on parit sellaset pehmohollannikkaat, ja toisia (niitä mitkä on jo käytössä menneet pohjasta vähän puhki) voin vaikka käyttää kerhotiloissa ollessani.
Pehmohollannikkaat on mun lempparit, käytän niitä kotona alvariinsa. Suosittelen kaikkien hollannissa kävijöiden hankkimaan sellaiset, ei siis kerhotilojen takia, vaan muutenkin. :D
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Jep, minusta tuo meidän varsin karkearaaminen kerhotilamme ei ole verrattavissa kenenkään olohuoneeseen. Itseäni ei tosin mitenkään häiritse siirtää sinne jotkut toimistoläpykkäät jos raati näin päättää, niitä kyllä riittää. Ehkäpä me tarvitaankin iso kenkälokerikko?

Ja se ötökänsyömä matto on edelleen itselläni lattialla että eipäs käydä vinoilemaan siitä. Ihan hyvä matto se on parista hampaanjäljestä huolimatta. :D
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Hihih... on se hyvä, että meillä on kaikenlaisia ötököitä itse kunkin himassa. :mrgreen: Meillä kärsitään niistä peewelin sokeritoukista, vai mitä ne harmaanhopeat vilistävät ötökät on, mitkä menee siellä kylppärissä. Tänään meinasin saada slaakin kun aamulla otin vessapaperia rullasta, niin sieltä tuli sellainen vastaan. YÖK! Olen koettanut pitää valoja vessassa jatkuvasti, kun ovat valonarkoja ötököitä. Näkyy niitä siisteissä ja siivottomissa kodeissa olevan, että enpä tiedä millä niistä eroon pääsis. Vinkkiä otetaan vastaan.

Mun mami lupasi juuri tänään meille yhden ihanan retromaton sinne. Se on iso, ruskean-oranssi matto. Edelleen moon vaan sitä mieltä, että jokaisella varmaan jossain nurkissa on kaikenlaisia tossuja, joita vois tuua kerhotilaan. Pannaan vaikka lokerikkoa tai pussia seinälle sit, mihin niitä voi jokainen laittaa. Eihän se lokerikko ajatus sinänsä huono olis. Jos vaikka joku haluaa jättää jotain vara sateenvarjoa tai jotain omaan lokeroonsa. Toki niiden paikallaan pysyminen voi olla sitten taas ongelmansa, jos joku vähän lainaa... Ja kyllä mä uskon, että me saadaan rempattua tilasta vallan kotoisa. Mä luotan meihin! :mrgreen: :mrgreen: Muovikasvejahan voi laittaa sinne ja tänne, muut kun eivät siellä menesty.

Ja se lomakelokerikko määrä voisi kai mennä jossain 5:ssä. Mietin, että sitten sinne laittaisi lomakkeita, joita voisi täytellä, mitä lomakkeita meillä nyt onkaan: seuraan jäsenhakulomake, viljelylomake jne. Olis sitten lokerikossa ne jokaisen löydettävissä, niin muistaisi helpommin täyttää niitä ja ei tarttis etsiä kissojen ja koirien kanssa.
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
dth
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 21:49, 17.06.2002
Paikkakunta: Helsinki/HAS

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja dth »

Sokeritoukkiin summuihin elukoihin ja niiden touhuihin ja torjuntaan voi tutustua esim täälä:
http://www.uku.fi/~holopain/stt/sttkok.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsekin metsästin noilta sivuilta kuoriaista joka aina välillä päätyy kissojen vesikuppiin, mutten oikeen löytänyt kenestä on kyse.

Ja lisää offtopikkia, voisko joku kertoa mistä johtuu kun mulla jotkut nettisivut näkyvät äättöminä (tilalla joku neliö missä kirjaimia). Selaimena uusin firefox ja merkistökoodauksessa rasti kohdassa: Unicode (UTF-8) jos se ketään helpottaa. Joskus kun menee samalle nettisivulle takaisin niin ääkköset saattavat näkyä ihan normaalisti, aina ei. Esim tuossa kyseisessä sivustossa kun menen sinne etusivulle, niin sielä on tekstiä myös ruotsiksi, niin niissä kohdissa kyllä kirjaimet on normaaleja, suomikohdissa ei (siis sillä samalla etusivulla ääkköset toimii ja ei toimi). En käsitä en. 8O
Laitan vielä kuvaa näytille miltä se tän mun koneen mongerrus näyttää:

Kuva


Voipi vastata vaikka yv:llä niin ei lähde ihan käsistä tämä aihe. :)
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Kiitos linkistä dth. Näin arvelinkin. En siis ötököistäni pahemmin eroon pääse. En osaa auttaa sua ton ongelmasi kanssa.

Onko kellää muuten A-tikkaita lainata hyvin pitkäks aikaa kerhotilan remonttia varten?
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
sadie
Member
Member
Viestit: 447
Liittynyt: 09:57, 11.10.2002
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja sadie »

HAS:n varastolta löytynee jotain kertakäyttöastioita huutiksen jäljiltä ainakin alkuun pääsemiseksi.

Mattoja saattanee löytyä jokunen täältä. Muistaakseni pieni vaalean lila ja pieni beige räsymatto ainakin. Pitää varmaan katella jos tarjontaa on enemmänkin että jotenkin sointuis tai muuten on aika sillisalaatti mattokokoelma.

Musakoneen voin tuoda (ministereot). Ne on mulla joskus ollut kytkettynä tietokoneeseen eli korvaa kaiuttimet ja piuhatkin löytyy jos liittimet sopii HAS:n tulevaan tietokoneeseen.

Löytyy muuten yks puinen melko korkea lipasto, jonka voi maalata haluamansa väriseksi. Kuvaa en just nyt siitä saa kun on kellarin pohjalla, mutta kun käyn kaivelemassa siellä niin sitten.

Ties mitä muita aarteita multa löytyy - tavaraa on enemmän kuin kukaan vois kuvitella kuuteenkymmeneen neliöön mahtuvan... Jos jaksais käydä läpi jossain välissä.
Kiiki74 kirjoitti: - tossuja, villasukkia (niissä sitten kuljetaan sisällä eikä kengissä)
Heheh. Omissa sukissani minä mieluusti kävelisin. Mutta kannatan kyllä kengättömyyttä siivouksen vähentämiseksi. Laaditaan oikein natsisäännöt kertsille ja ken ei niitä noudata voi tulla erotetuksi seurasta ;)

P.S. Jos mahdollista vältetään tuholaiskantojen siirtoa kertsille :P

Ai niin ja on tossa keittiön kulmalla yks tommonen vaalee koivunvärinen mikälie lastulevylipastokin tyhjillään. Sen verran kestävä on kuitenkin ollu, että sen päällä on kuuskymppistä allasta pidetty. Leveys noin 60 cm, syvyys noin 35 cm ja korkeutta noin 80 cm. 5 vetolaatikkoa, joista ylimmän saa lukkoonkin. Seissy tossa turhana jo muutaman vuoden enkä silti heti ees muistanu, vaikka aina keittiöön mennessä siihen törmääkin.

Ja sitten löytyy yks sotkan isohko tietokonepöytä kirsikanvärisenä (niin mikäli kaikki osat tosiaan on vielä tallella kellarissa). Se on kulmamalli ja siinä on jonkinnäköset kirjahyllyt ja sivussa vielä aputyötasokin. Ei näkyny enää sotkan mallistossa olevan joten ei oo kuvaa pistettäväksi (nyt siis purettuna kellarissa).

Nämä voin tuoda jos kuulostaa hyvälle. Jos ei näytä hyvälle kertsillä niin saa lahjottaa eteenpäin.
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
Kiiki74
Senior Member
Senior Member
Viestit: 581
Liittynyt: 23:09, 26.05.2006
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Kerava

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Kiiki74 »

Alustavasti veikkaisin, että vain yksi lipasto mahtuu tuonne kertsille. Parempi olisi jos löytyisi sellainen pitkä pöytä tai levy, johon laitettais sitten jalat, jotta sen alla voi työskennellä. Veikkaan ettei meille sinänsä tule niin paljoa sellaista säilytettävää, minkä tarttisi olla lipastossa. Yksi hylly on kirjoille alustavasti tulossa, yksi mappikaappi (lukollinen) tarttis saada jostain ja sit sadie sulta tais tulla se iso keittiönpöytä. Nimittäin tilaanhan pitää altaitakin saada esille jonkin verran, joten veikkaan, että tässä ovat ne mitä sinne mahtuu:
- ruskeat kulmasohvapalat (varastolla)
- pitkä työpöytä
- keittiön suuri pöytä (sadielta)
- lipasto (tarjolla olisi nyt sitten useampia)
- hyllykkö kirjoille (yksi multa)
- mappikaappi
- 3 hengen sohva
- akvoja (varastossa)
- tuoleja
- keittiö (varastossa)
- lokerikkohylly tossuille

Ja omalla vastuulla jokainen jättää sitten tossunsa tai sukkansa paikanpäälle. Eli omalla vastuulla jätetään myös muut tavarat paikanpäälle, takaisin niitä ei välttämättä saa. Mutta tämä myös tarkoittaa sitä, että kerhohuone ei ole paikka josta voi ottaa vain mitä haluaa. Tarttee laatii ne säännöt kyllä... työn alla on yksi versio, mut ehtiihän tässä vielä. [;)]
Tyhjänä ja myynnissä on 90 ja 412 litraiset jalustalliset kehysakvat.
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 4264
Liittynyt: 09:49, 30.05.2002
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Ainiin, seurallahan on myös varastolla Liinasen lahjoittamat Lack-pöydät, niitä voi käyttää jos haluaa tilasta olohuonemaisemman. Hyvä Jonna että jo pääset liikuskelemaan tyttösesi kanssa, me vasta haetaan arkea "Pikku-Samun" kanssa, hyvä kun saan edes tietokoneen auki välillä... Kaivelen kellaria kunhan joskus muutamme (ennen vuodenvaihdetta), mutta jo aiemmin antamani kahvinkeittimen lksäksi ei täällä oikein taida olla suoranaista lahjoitettavaa tällä hetkellä (vanhat laskettelusukset eivät varmaan kelpaa? :mrgreen: ). Multakin syötiin muutama vuosi sitten matot alta pois. Kämpästä tarttui matkaan myös koiperhoset [}:)]
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
sadie
Member
Member
Viestit: 447
Liittynyt: 09:57, 11.10.2002
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja sadie »

Kiiki74 kirjoitti: - keittiön suuri pöytä (sadielta)
En saanut lupaa lahjoittaa sitä pois, joten sitä ei oo tarjolla.
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
Plankton
Member
Member
Viestit: 429
Liittynyt: 20:24, 09.07.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja Plankton »

Täällä ois tarjolla iso olohuoneen matto, 90-luvun stailia, ehjä ja siisti, jotain oranssi-ruskeita kuvioita, kukkasia, tms. vaalealla pohjalla. Se on ollu muovissa varastossa rullalla ja ajellut jo viikon verran auton takakontissa, kun kumpikaan meistä ukkoni kans ei oo sitä muistanut heittää Fidalle kierrätykseen. :mrgreen: (Siivottiin ja järjestettiin varastoa tässä vähän aikaa sitten ja tuo matto on tarpeeton. Ei viittis roskiinkaan pistää, joten kierrätykseen annetaan mielellään.) Maton vois tuoda siis kerhotilaan jos vaan kelpaa...? Onko kerhotilan ovet auki joka ilta rempan ajan?
sadie
Member
Member
Viestit: 447
Liittynyt: 09:57, 11.10.2002
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: HELSINKI

Re: Kerhotila

Viesti Kirjoittaja sadie »

Plankton kirjoitti:Täällä ois tarjolla iso olohuoneen matto, 90-luvun stailia, ehjä ja siisti, jotain oranssi-ruskeita kuvioita, kukkasia, tms. vaalealla pohjalla. Se on ollu muovissa varastossa rullalla ja ajellut jo viikon verran auton takakontissa, kun kumpikaan meistä ukkoni kans ei oo sitä muistanut heittää Fidalle kierrätykseen. :mrgreen: (Siivottiin ja järjestettiin varastoa tässä vähän aikaa sitten ja tuo matto on tarpeeton. Ei viittis roskiinkaan pistää, joten kierrätykseen annetaan mielellään.) Maton vois tuoda siis kerhotilaan jos vaan kelpaa...? Onko kerhotilan ovet auki joka ilta rempan ajan?
Ei taatusti ole joka ilta auki vaikka Ilkka onkin suunnitellut lähes muuttavansa asumaan sinne. Siellä voi olla vielä muutamia päiviä taloyhtiön puolesta remppaa jolloin me ei siellä mahduta touhuamaan. Huomenna (ma) ollaan paikalla n. 16-17.30 (silloin voi tuoda jos pääset tulemaan) ja mietitään sotasuunnitelmaa ja ollaan ehkä viisaampia sen suhteen miten remppa pääsee alkamaan.
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Helsingin akvaarioseura”