Tetran vuosijuhlapurkki ja lahjat akvaristeille...

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Tetran vuosijuhlapurkki ja lahjat akvaristeille...

Viesti Kirjoittaja Cory »

Hyviä ideoita mitä purkilla voisi tehdä Päädyin tässä nimittäin semmoisenkin omistajaksi. Ihan kiva puteli, tosin AquaSafea mulla on jo 500ml pullo omasta takaa. Mutta hiutaleruuistani alkaa kohta mennä parasta ennen päivät umpeen, joten TetraMin tulee ihan hyvää käyttöön.

Ihan hyvä muuten lahjaideana ja tätä kautta päädyinkin pohtimaan yleisesti tarjolla olevia akvaristeille suunnattuja lahjajuttuja. Eipä ole kovinkaan suurta valikoimaa. Tietysti tavaroita voi kerätä kaupoista ihan itsekin, mutta se vaatii jo jotain tajua hommasta.

Olen tässä muuten jo vuosia katsellut kateellisena niitä koirille ja kissoille ja niiden omistajille suunnattuja joulu- ysm. lahjajuttuja....

Mitä akvatavaroita olette muuten "uranne" aikana saaneet lahjoina ja kuinka "onnistuneita" nämä lahjat olivat?
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Hyviä ideoita mitä purkilla voisi tehdä



Hmm.....en tiedä, mutta hienon näköinen se oli. Itse varmaan pistäisin sen tohon akvaariokirjojen vierelle koristeeksi?
Järkevää hyötykäyttöä en sille keksi. Harmi ettei sitä saa ostettua yksinään. Ruokaa kaloille en todellakaan tällä hetkellä tarvitse ja vedenparannusainettakin on neljä litraa kaapissa , josta riittänee 140 litran altaaseen ties kuinka moneksi vuodeksi
AquaSafea mulla on jo 500ml pullo omasta takaa.

Saako kysyä, että mistä olet löytänyt noin ison pullon AquaSafea? Siltä varalta, että minulta vedenparannusaine loppuu
Mitä akvatavaroita olette muuten "uranne" aikana saaneet lahjoina ja kuinka "onnistuneita" nämä lahjat olivat?


Eipä ole oikein lahjajuttuja akvaarion omistajille. Useat tekevät sen erehdyksen, että antavat akvaristille lahjaksi kalan...joka yleensä ei sitten sovi vanhaan kalastoon tai kasvaa metrin mittaseksi, kun sukulaiset ovat ajatelleet, että täytyyhän sitä nyt antaa iso kala lahjaksi eikä mitään neljän sentin mittasta sinttiä...olen kerran saanut plekon lahjaksi, en muista enään lajia tarkemmin. Olisiko ollut isopurjepleko, joka 80-luvulla kulki muistaakseni vain jollain imumonni nimellä tai vastaavalla, ei muista, mutta isoksi se todella kasvoi
Mielestäni hyviä lahjaideoita on kirjat esimerkiksi.(taas kirja aiheessa, heh) Itse sain viime jouluna lahjaksi tuon Merquksen Aquarium Atlaksen kolme osaa...se oli mieluinen lahja. Akvaariokaupat voisivat kehittää jonkinlaisen lahjakortti idean? Semmoinen olisi kanssa ihan hyvä lahja idea ja varmasti monelle hyödyllinen. Satasen tai parin lahjakortilla saa jo aika kivasti kasveja, ruokaa tai kaloja liikkeestä!
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Saako kysyä, että mistä olet löytänyt noin ison pullon AquaSafea? Siltä varalta, että minulta vedenparannusaine loppuu




Iso pullo piti oikein tarkistaa juttu...
Ja löytyyhän sitä isompikin, ainakin http://www.aquaristikshop.com:lla löytyy jopa 5000ml puteli!
Muut koot+hinta:
100 ml 5.79 DM / 2.96 EUR
250 ml 9.95 DM / 5.09 EUR
500 ml 19.43 DM / 9.93 EUR
5000 ml 69.95 DM / 35.76 EUR

Suomen hinnoista mulla ei ole tietoa mutta yleensä nuo Saksan hinnat ovat paljon halvempia...
Itse en käytä noita litkuja.


/sam

mail - sam.salonen@abo.fi
ICQ - #129290278
GSM - +358-40-505 7487
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Saako kysyä, että mistä olet löytänyt noin ison pullon AquaSafea? Siltä varalta, että minulta vedenparannusaine loppuu



Saa kysyä Ööh, ainakin Stokkalla niitä on 118 FIM ja myös Hesa Akvakeskuksesta löytyy hintaan 115 FIM. Jälkimmäisessä muuten täyttävät tuon 500 ml putelin uudelleen 100 FIM vastaan. Pienempiä puteleita eivät kuulemma täytä (miksei, sitä minäkin ihmettelen.)
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Jälkimmäisessä muuten täyttävät tuon 500 ml putelin uudelleen 100 FIM vastaan.



Täyttävätköhän ne isoja kasvilannoite puteleita uudelleen? Lähinnä Seran Florena tulee mieleen. Mutta ilmeisestihän puteli pitää olla ostettu sieltä? Tosin voinhan sitä kysyäkkin, kun siellä taas käyn.....
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Kynäpurkiksihan tuo Tetran purkki sopii pöydänkulmalle, tai teepurkiksi mikäli sen onnistuu pesemään niin hyvin että Aquasafen haisu katoaa. Omani on vielä kaapin hyllyllä odottamassa jatkokäyttöä.
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 10:30, 10.08.2001
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Teepurkiksi minäkin sitä ajattelin, mutta ei jotenkin miellyttänyt ajatus sen jälkeen kun siinä on ollut kalasapuskoita + AquaSafea. Kynäpurkkiajatus ei ole hullumpi - silloin ei tarvitsisi myöskään poistaa sitä kannessa olevaa tarraa (joka näyttää olevan aika tiukassa.)

Tuossa vähän mietin, että siinä voisi tietysti ihan vaan säilyttää avattuja kalanruokapurkkeja. Useimmat on niin pieniä, että mahtuvat sinne ihan kätevästi ja näin vitamiinit ym. säilyisivät mahdollisesti vähän paremmin.

Noista lahjoista yleensä en olekaan vielä itse muistanut mitään satuilla. Akva-aiheisia pakuja ei ole elämän varrella kovin montaa edes tullut, mutta joskus yläasteikäisenä kaverit ostelivat jotain ja sopa ihan järkeviäkin lahjuksiaki. Kerran pienin purkin jotain hiutaleruokaa ja pienehkön haavin. Tuo jälkimmäinen oli erittäin hyvä juttu, koska silloinen isompi oli mennyt aavistuksen verran rikki, joten pikkukalat pääsivät karkuun. Tuo lahjahaavi minulla on vieläkin käytössä - ja on jopa säilynyt ehjänä

Kalalahjoja en muistaakseni ole koskaan saanut

--------------------

Kalalahjoista tulee mieleen hauska+hirvittävä tapaus johon törmäsin joitakin viikkoja sitten Stokkan akvaosastolla. Olin itse siellä sillä kertaa vain kuljeskelemassa, mutta siihen sattui semmoisia 15-kesäisiä 3-hengen porukka (tyttö + 2 poikaa). Olivat kovalla innolla ostamassa kahta taistista - toinen tulisi kaverile lahjaksi, sen toisen märänpää jäin epäselväksi.

No ilmeisesti porukan käyttäytymisen perusteella (levotonta hihittelyä) myyjä rupesi tiedustelemaan hieman enemmän, että minnes se tämä taisto sitten päätyykään. Kuullessaan, että se tulee lahjaksi hän jatkoi kyselyä, että mitäs kaloja sillä teidän kaverillanne sitten on, minkä kokoinen akva ja oletteko nyt ihan varmoja, että hän ilahtuu tästä lahjasta. "Ei me tiedetä sen akvan kokoa, mutta ei se mikään hillopurkki ole..." oli vastaus (iik!) "Kyllä sinne tollainen kala sopii." jne.

Sitten yllättäen selvisi, että kalaa ei muuten toimitettaisi kaverille kuin vasta seuraavana päivä, eli lauantaina joskus aamupäivällä. (toinen iiik!) Myyjä taisi räpytellä silmiään pari kertaa ennenkuin sai mitään sanottua. Totesi sitten kuitenkin ystävällisen päättäväisesti, että mitäs jos menisitte tuonne ruokaosastolla ja ostaisitte kaverillenne vaikka kalapuikkoja.....

Heh-hee! Porukka yritti hieman vängätä vastaan, että eikö se nyt mitenkään kävis, mutta myyjä totesi, että seuraavaan päivään mennessä taisto olis yhtä kuollut kuin kalapuikot. Että halvemmaksi tulee tuo jälkimmäinen......

Porukan häivyttyä rupattelin hetken aikaa ko. myyjän kanssa ja totesimme, että kyllähän se taisto periaatteessa voisi selvitäkin, mutta eihän noilla tyypeilla ollut hajuakaan siitä että kalakin on elävä olento.... Eli on niillä myyjilläkin sentään joku moraali (kyseisellä on muuten itsellääkin akva)....

No, minä virnistelin seuraavan puolen tunnin ajan kalapuikoille.... Ei ehkä kuulosta näin kerrottuna aivan niin hupaisalta, mutta siinä tilanteessa se todellakin oli!



-- Jos liimaa voileivän kissan selkään ja tiputtaa sen kolmannesta kerroksesta, laskeutuuko kissa jaloilleen vai voileipä voipuoli alaspäin? --
baku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 114
Liittynyt: 20:09, 19.06.2001
Paikkakunta: JKL, Finland

Viesti Kirjoittaja baku »

Mulle kelpaisi lahjaksi uusi suodatin. Nykyinen vetelee viimeisiään, meillä eletään melkoisia jännityksen hetkiä aina vedenvaihtojen jälkeen! Otan suodattimen töpselin pois päältä siivouksen ajaksi ja kun laitan töpselin takaisin seinään, ei suodatin aina lähdekään käyntiin. Siinä sitten puretaan konetta osiin, kasataan, kiroillaan, puretaan taas, kasataan, toivotaan parasta jne jne. Kone on n. 10 vuotta vanha fluval, käytettynä ostettu.



Aikaansa seuraava on siitä jäljessä
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Heh, mitähän Stokkan myyjä olisi sanonut niistäkin Betta albimarginatoista jotka eräs fanaattinen saksalaisharrastaja toi Suomeen muutama vuosi sitten esitelmämatkallaan? Pussien koko oli sellainen halkaisijaltaan 10 cm ja vettä hyvin vähän, kaloja 2-4 per pussi ja matka-aika kolmen päivän luokkaa. Tietääkseni yksikään fisu ei kuollut. Lajeja oli toki muitakin, mutta nämä albit olivat muistaakseni pisimpään paketissa.

Hyvä silti että myyjä jonkin verukkeen keksi voidakseen olla myymättä kalaa lapsosille. :-)
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

Ei ole tullut tuolla stokkalla ikinä käytyä, mutta mitä on keskustelupalsoilta lukenut, niin tuo taisi olla ensimmäinen positiivinen juttu kys. paikasta. Eikös siellä ole ollut kalojen pidossa, myyjien asiantuntevuudessa ym. asioissa huomauteltavaa hieman? Vai muistanko taas ihan väärin...
Hyvä vain jos on paranemaan päin asiat sielläkin.
NikoB
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 15:55, 01.07.2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja NikoB »

Näistä lahjoiksi saadut kalat nousevat näköjään tuon tuostakin esiin. Eikä suottta. Itse olen kuitenkin saannut lahjaksi n. 8 vuotta sitten neljä kirsikkabarbia. Eivät olleet täysin mahdottomia lahjoja koska kaksi näistä veijareista on vieläkin elossa

Äiti on kyllä maksanut yhden akvaariokirjan ja olenpa tainnut saada myös toisen lahjana.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”