Myynti/ostopalsta...Ilmoituksista huolehtimisesta narinaa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Johannavee
Member
Member
Viestit: 474
Liittynyt: 02:06, 09.09.2003
Paikkakunta: Kuopio

Myynti/ostopalsta...Ilmoituksista huolehtimisesta narinaa

Viesti Kirjoittaja Johannavee »

Anteeksi, jos nipotan näin joulunalla (toivottavasti en pilaa kenenkään pikkujoulutunnelmaa), mutta yritän tehdä akvaariohin joulusaneerausta ja tarkoituksena on myydä ja tarjota ostopalstalla tiettyjä juttuja myytäväksi.

Harmittaa kun ihmiset eivät viitsi poistaa ilmoituksiaan kun kaupat on tehty (molemmilla palstoilla). "Kiva" saada yksäreitä, että ihmiset ovatkin unohtaneet poistaa ilmonsa ja tuote on jo saatu muualta jne. Aikaa menee ihan hukkaan meiltä muilta tämän leväperäisyyden takia.

Puolestaan myyntipalstalla jo myydyt tuotteet painavat muita ilmoja alaspäin kiusallisella tavalla eli olisitteko kilttejä ja suorittaisitte jonkinmoisen ryhtiliikkeen ilmoitustenne osalta ja poistaisitte ne välittömästi kun kauppa on lyöty lukkoon, Kiitos!

Hauskaa joulunodotusta tästäkin huolimatta kaikille :D!
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 20:12, 12.06.2005
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Muffe »

Ei niitä kuulu poistaa. Niistä saa hyvää hintavertailua, mihin hintaan joku tavara on mennyt. Tämän takia voi laittaa vaikka siihen aloitusviestiin että MYYTY.
viivis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 774
Liittynyt: 12:04, 16.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja viivis »

Mutta kaikki eivät kai muista laittaa sitä "myyty" ilmoitusta, tai muuten vaan eivät vastaa myynnissä olevan tuotteen tiedusteluihin.

Olen kyllä sitä mieltä, että jos tuote on myyty, olisi myynti-ilmoitus silloin hyvä poistaa. Mukavampi ostajan selata myytäviä artikkeleita, jotka ovat oikeasti vielä myytävänä, tarvitsematta arvailla, onko tuo jo myyty, kun noin kauan on ollut myytävänä vai vaan unohdettu merkitä tuote myydyksi.

Mutta mielipiteitä on niin monta kuin ihmisiäkin. Jokainen kai on oikeassa omasta mielestään ainakin 8-)
Johannavee
Member
Member
Viestit: 474
Liittynyt: 02:06, 09.09.2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Johannavee »

Ainut vaan, että ne jo myydyt artikkelit, luki niissä sitten myyty tai ei painavat alaspäin vielä myymättömiä joka on todella ikävää niiden kannalta, jotka tavaroitaan ei vielä ole saaneet kaupaksi. Varsinkaan kun ilmoja ei saa nostaa ylöspäin. Jos poistopakkoa ei ole jo myydyille / ostetuille jutuille niin silloin pitäisi saada mahdollisuus omien ilmojensa nosteluun!
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Nostotoimintona voi viikon välein tehdä uuden ilmoituksen poistettuaan vanhan-> Klik.
Kumpa vain ne vanhat oikeasti poistuisi sieltä, siis ne mistä tehdään samasta myyntiartikkelista viikon välein se uusi ilmoitus, eräästäkin altaasta löysin parhaillaan seitsemän ilmoitusta... Nämä minua enemmän haittaavat kuin nuo jo kaupaksi menneiden tuotteiden ilmoitukset.
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Johannavee
Member
Member
Viestit: 474
Liittynyt: 02:06, 09.09.2003
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Johannavee »

Ei olisi tosiaan suuri vaiva painaa poistonappia. Itse teen tämän aina kun tuote on mennyt. Viikon välein uusi ilmoitus on kyllä aika harvoin tällä systeemillä jolloin ilmojen poistopakkoa ei ole :roll: .
nallu80
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1147
Liittynyt: 14:05, 20.03.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nallu80 »

Itse poistan myös omat vanhentuneet ilmoitukseni. Ei se poista-nappi siellä huvikseen ole.
"Sä pärjäät, sä pärjäät aina"
viivis
Senior Member
Senior Member
Viestit: 774
Liittynyt: 12:04, 16.08.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja viivis »

Pitäisi olla joku yhtenevä käytäntö. Jos uusii myynti-ilmoituksensa tai tuote saatu myytyä samalla poistaisi samalla vanhan ilmoituksen. Sama tietysti ostetaan/otetaan vastaan ilmoituksissa.

Minun mielestä se on toisia käyttäjiä kohtaan kohteliasta ja reilua, eikä ilmoituspalstat täyty turhista ilmoituksista. Mutta kukin tyylillään.
SnowBear*
Senior Member
Senior Member
Viestit: 621
Liittynyt: 22:07, 01.03.2004
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja SnowBear* »

Mä olen varmaan ollu liian kauan pois täältä kun en ole tienny että ite voi poistaa noita ilmotuksia, ennen se oli niin että vaan modet pysty sen tekemään tai ainakin muistaisin niin.
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4720
Liittynyt: 04:42, 17.04.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kullaa, altaita vielä Harjavallassa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)
Ruusu
Member
Member
Viestit: 442
Liittynyt: 15:59, 18.12.2002
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Ruusu »

Jos olisi joku paikka johon voisi laittaa "myydyt" ilmot? Siis oma palsta niille, joku arkisto tmv. Eli poistaa ei saisi, vaan pitää laittaa se "myyty"-teksti viestiin, jolloin moderaattori voi näppärästi siirtää ilmon. Sieltä arkistosta voisi tarkistaa sitten että millaisen tuotteen oikeasti osti tai mitä tuotteet ovat aiemmin maksaneet. Voisi olla kyllä vähän monimutkaista...
JanneH
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 19:45, 10.11.2004
Paikkakunta: Vantaa, Myyrmäki Rock City

Viesti Kirjoittaja JanneH »

Itse poistan aina heti ilmon kun tuote on mennt tai ostettu. Ihan turhaa sellaset vertailut, kaikki maksaa mitä maksaa... Se onko liikaa on kiinni omasta kukkarosta, vertailemalla ja hintoja polkemalla ei saavuteta yhtään mitään muuta kun se että kohta pitäs kaikki ilmaseks antaa.
Kiitos ja anteeksi. :P
JanneH
* Itseäni olen aina kiittänyt ja kiitosta on riittänyt *
Kuvia
aquasol
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1376
Liittynyt: 21:01, 20.02.2003
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja aquasol »

En sitten millään meinaa ymmärtää miksi myytyjen tuotteiden myynti-ilmoja ei saisi poistaa? Itse olen aina poistanut ja tulen poistamaan jatkossakin jollei sitä oikeutta minulta moderaattoreiden taholta viedä.

Jos olen altaani, kalani tai tarvikkeeni saanut myydyiksi, niistä pyyntihinnoista tuskin tilastoiksi asti olisi, sillä toteutuneet hinnathan eivät siellä näy.

Ostajan näkökulmasta asiaa katsoessani, en kyllä jaksa selata 50 sivua löytääkseni mitä joku joskus ehkä samankaltaisesta, kuka tietää, minkä kuntoisesta tavarasta on pyytänyt. Tarjouksen teen oman rahapussini mukaan, myyjän ratkaistavaksi jää, riittääkö se vai tarvitaanko vielä jatkoneuvotteluja.
Mandinka
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 15:34, 24.11.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja Mandinka »

Minä selaan myyntipalstaa jatkuvasti, eikä kyllä kiinnosta puolen puupennin vertaa mitä joku on jostain tavarasta aiemmin pyytänyt, jos minulla sille on käyttöä. Jos itse jotain joskus olen myynyt, niin silloinkaan ei ole kiinnostanut paljonko joku on samankaltaisesta netonnut, minä määrittelen itse omat hinnat. Eli joo, sitä "poista"-namiskaa saa minun(kin) puolesta käyttää.
"Mä luin jostain..."
Thomas29Hki
Member
Member
Viestit: 409
Liittynyt: 15:23, 06.03.2003

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

JanneH kirjoitti:Itse poistan aina heti ilmon kun tuote on mennt tai ostettu. Ihan turhaa sellaset vertailut, kaikki maksaa mitä maksaa... Se onko liikaa on kiinni omasta kukkarosta, vertailemalla ja hintoja polkemalla ei saavuteta yhtään mitään muuta kun se että kohta pitäs kaikki ilmaseks antaa.
Kiitos ja anteeksi. :P
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. 8-)

Itsekkin poistan mahdollisimman pian myynti-ilmoitukseni tai muokkaan sitä jos jotain oleellista on tapahtunut. Ainakin poisto siinä tapauksessa, kun tuote on myyty. Minustakin on turhaa pitää vanhoja ilmoituksia vain siinä valossa, että sieltä voi kopioida mitä ennen on pyydetty jostain tuotteesta. Tuo aika x jolloin on maksettu y:n verran ei välttämättä päde enään 3 vuoden jälkeen. Hinta on voinut puolittua moneen kertaan kyseisen tuotteen osalta. Ostajat eivät välttämättä enään maksa esim. Eheimin sisäsuodattimesta samaa hintaa mitä 3 vuotta sitten maksettiin. Hinta voi olla täysin toinen. Yleensäkin huomattavasti halvemmalla saa saman rakkineen kuin aikaisemmin on pyydetty. Jo siksi minusta on aivan turhaa säilyttää hirveitä listoja.

Itse ainakin olen aina poistanut vanhat myydyt tuotteet ja teen sen myös jatkossakin.
ökkiäinen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 18:03, 21.10.2005
Paikkakunta: turku

myynti palsta

Viesti Kirjoittaja ökkiäinen »

Kyllä munkin mielestä myytyjen tuotteiden ilmoitukset tulisi poistaa.Ei turhaan sitten kyseltäis saamatta yleensä vastausta..
Selvempää se niin on tai sitten edes myyty teksti otsikon perään!
Itse poistan heti myydyt tuotteet listalta samoin kuin vanhat ilmoitukset kun laitan uuden....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”