pikku seikkoja jos niitäkään

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

hanes
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 16:06, 20.10.2002
Paikkakunta: fin

pikku seikkoja jos niitäkään

Viesti Kirjoittaja hanes »

onko tämän aqua-webin tarkoitus olla äidikieli opetus kanava vai keskustelu akvaarioon liittyvää.
oon vaan tosi usein törmännyt kyseiseen hommaan et mode on muutellu tekstejä tai jatain fus*** isoi alkukirjaimii / välimerkei
tämäkin viesti varmasti poistetaan tai muutetaan toiseen muotoon ku ei oo äidin kielisesti oikein
tässä on yksi syy miksi vaan pelkästään lueskelen mitä muut kirjuuttaa
koska tykkään et mitä kirjoitan niin se on sitä eikä muuta sitä ei mielestäni muitten tartte muutella vaikkakin se olis päin per***tä kirjuutettu [}:)]
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1416
Liittynyt: 01:42, 22.11.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Kirjoitusvirheitä emme ole aikoihin muuttaneet julkisesti. Välimerkkien lisäämisestä ja yhdyssanoista ja niiden muuttelemisesta on tullut yksityisviestiä.

Otan edelleen esimerkiksi että mikäli Markku Varjo kirjottaisi kuin ala-asteikäinen niin moniko lukisi niitä kirjoja ja uskoisi että herra tietää mistä puhuu, kun kokemusta on tullut ala-asteen kuudennen- ja kolmannen luokan välinen aika.

!!i!117y41611111!!!!

Ehkä muutamat nimeltä mainitsemattomat valtakunnat ovat niitä varten jotka eivät piittaa suomenkielen täydellisestä puhekielirappiosta, mutta minä en ainakaan jaksa ottaa vakavasti mitään Suomi24-tekstiä jos jokaisen pisteen sijasta on huutomerkki ja naapurin koira on syönyt shiftin. Oli teksti kuinka asiaa tahansa.
Kheira
Member
Member
Viestit: 400
Liittynyt: 15:21, 04.10.2001
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Kheira »

Minusta se on ainakin kunnioittavampaa muita kohtaan kirjoittaa sillä tavalla, että siitä jotain ymmärtää kymmentä kertaa lukematta. Varsinkin teksti josta puuttuvat kokonaan pisteet ja pilkut on todella rasittavaa luettavaa. Ja toisekseen... Miten voi olla niin vaikea on kirjoittaa normaalisti kun se ei vaadi mitään erityistaitoja..

Jos siis haluat vastauksiakin kysymyksiisi, miksi et kohtelisi lukijoitasi hieman kunnioittavammin? Monet eivät sekavia juttuja viitsi edes lukea.
hanes
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 16:06, 20.10.2002
Paikkakunta: fin

Viesti Kirjoittaja hanes »

Rääkky kirjoitti:Kirjoitusvirheitä emme ole aikoihin muuttaneet julkisesti. Välimerkkien lisäämisestä ja yhdyssanoista ja niiden muuttelemisesta on tullut yksityisviestiä.

Edit: isot alkukirjaimet -iekku-

28/10/02

no tuossa toi päiväys ei siit nyt niin pitkä aika ole :mrgreen:

Edit: Lainaus laitettu kuntoon. --Kaizu ;)
Rääkky
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1416
Liittynyt: 01:42, 22.11.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rääkky »

Olisiko mitenkään mahdollista että unohdettaisiin noi editit määräajaksi ja alettaisiin laittamaan yv:tä jolloin kävisi ilmi jos on mahdollisia lukihäiriöitä tms. jolloin on suorastaan natsiajattelua vaatia oikeinkirjoitusta?

Ylläpitopuolella. Että voidaan sitten arvuutella että ovatko ylläpidon jäsenet valehtelevia koiria vai onko kyse jostain muusta. Tämä ei ole äänestys.
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Re: pikku seikkoja jos niitäkään

Viesti Kirjoittaja dsl »

hanes kirjoitti:onko tämän aqua-webin tarkoitus olla äidikieli opetus kanava vai keskustelu akvaarioon liittyvää.
Onko alkaa virkkeen alussa isolla kirjaimella. Jos Äidinkieli on opetuskanavan nimi, sekin kirjoitetaan isolla, jos ei, niin se taippu äidinkielen opetuskanava. "kekustelua akvaarioon liittyvää" on paremmin ilmaistu sanajärjestyksellä akvaarioon liittyvää keskustelua tms.

Mielestäni on turha nurista siitä, että joku haluaa vaalia oikeinkirjoitusta. Varsinkin, kun se tekee lukemisesta helpompaa ja ymmärrettävämpää.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
sadie
Member
Member
Viestit: 447
Liittynyt: 09:57, 11.10.2002
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: HELSINKI

Re: pikku seikkoja jos niitäkään

Viesti Kirjoittaja sadie »

dsl kirjoitti: "kekustelua akvaarioon liittyvää" on paremmin ilmaistu sanajärjestyksellä akvaarioon liittyvää keskustelua tms.

Mielestäni on turha nurista siitä, että joku haluaa vaalia oikeinkirjoitusta. Varsinkin, kun se tekee lukemisesta helpompaa ja ymmärrettävämpää.
Kekustelua? :roll:
In all venues there are two types of people, those who "do" and those who complain about those who do.
saurama
Valopää
Valopää
Viestit: 1880
Liittynyt: 13:54, 12.06.2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saurama »

Oikein kirjoitettua tekstiä on vaivattomampaa lukea kuin huonoa puuroa ja se antaa asiallisen kuvan kirjoittajastaan. Kun kirjoittajaa ei huvita aloittaa lauseita isolla alkukirjaimella tai lopettaa niitä pisteeseen, se osoittaa vain, ainoastaan ja yksinomaan viitseliäisyyden puutetta - ei mitään muuta. Vaan toisaalta "emmäviitti" on muutenkin muuttunut yleiseksi tavaksi hoitaa asioita eli ehkä tässäkin on vain kysymys trendikkyydestä.

Ei tekstin tarvitse olla kieliopillisesti täysin oikein, jotta sitä lukee mielikseen. Ellei pilkun paikkaa osaa, antaa pilkun olla. Ellei pilkkua vain viitsi laittaa paikalleen, antaa sitten sen kirjoittamisen olla - ainakin asiallisiin paikkoihin. Sama isojen kirjaimien kanssa ja sanojen loppuun kirjoittamisen.

Aqua-Webin erittäin hyvä puoli on juuri se, että täällä pitää kirjoittaa edes marginaalisen järkevää tekstiä tai se oikaistaan/karsitaan. Yläasteikäisten tekstiviestejä muistuttavaa pöperöä on netti muuten pullollaan. Hyvä, että edes jossain paikassa pidetään asialinja.

hei viitsisixte edes......!!!
mik
Junior Member
Junior Member
Viestit: 150
Liittynyt: 14:12, 31.10.2001

Viesti Kirjoittaja mik »

Aqua-web ei mielestäni korjaile turhia. Ainakin omat kirjoitukseni ovat saaneet olla rauhassa, vaikka eivät varmaankaan ole täysin kieliopillisesti oikein. Itse asiassa oletin, että ylläpito olisi korjannut Labyrinttiyhdistys-keskustelussa käyttämäni "bygätä" verbin suomalaisella ilmaisulla, mutta yhä edelleen siellä bygätään.

Jos saman ihmisen kirjoitukset toistuvasti ovat niin epäselviä, että niistä ei ota tolkkua ilman editointia, pitäisikö ko. ihmisen joko hyväksyä, ettei osaa kirjoittaa tolkullisesti vai ottaa tukiopetusta äidinkielenopettajalta? Kannattaisi miettiä sitäkin.

Itse asiassa, jouduin lukemaan aiheen aloittajan tekstin kolmeen kertaan, ennenkuin sain siitä tolkkua. Ehkä minä olen vajaavainen älyllisesti...

-mik-
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Henkilökohtaisesti: En jaksa lukea tekstiä, joka on kirjoitettu pienellä (joskus muuten itsekin kirjoitin/-an, mutta ei ole silloin kovinkaan painavaa tekstiä) tai tekstiä, jossa ei ole lainkaan välimerkkejä ja kappalejakoa. Sen lisäksi kaikki muukin p331011u on hirveää ym. teinix-kieli jne...
Vilkku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 00:52, 29.09.2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilkku »

On olemassa myös palstoja jossa saa keskustella omalla tyylillään. En nyt tarkoita tällä suomi24 tai jippiin keskusteluja.
KaSu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 222
Liittynyt: 10:50, 22.10.2002
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja KaSu »

Minä olen alkuperäisen kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla. Ja todellakaan kaikki ei välttämättä syystä tai toisesta osaa kirjoittaa oikein. Tottahan kyllä on, että helpompi on lukea, jos kirjoittaja ajattelee ennen kuin kirjoittaa ja pistää niitä pisteitä ja isoja alkukirjaimia.

Toisaalta kun seuraan mieheni kirjoittamista koneella niin tekee mieli sanoa, että anna kun minä. Ei pisteitä ei isoja kirjaimia. Taitaa toisilla olla kyllä laiskuuttakin.

Mutta, jos jotakuta häiritsee ei ole pakko lukea. Tai, jos on pakko toisten kirjoituksia muutella niin tekee sen ilman huomautuksia alareunassa, koska se voi joitakin loukata.

Jaa ei tästäkään kyllä taida kukaan mitään tolkkua saada.... [;)]
~Katja~
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Mutta, jos jotakuta häiritsee ei ole pakko lukea.
No, kuitenkin palstaa lukevat monet muutkin kuin vain kysyjä ja satunnaiset vastaajat, ja etsivät täältä tietoa ongelmiinsa tai vain surffailevat huvikseen. Ei ole kovinkaan mielenkiintoista tai uskottavaa tekstiä esimerkiksi "no hey kamoon.. zeinsaa niinku hookaksoota niinku ainaki kerran viikos.. niinku.."
iekku
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 1313
Liittynyt: 12:38, 06.11.2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja iekku »

hanes kirjoitti:
Rääkky kirjoitti:
Kirjoitusvirheitä emme ole aikoihin muuttaneet julkisesti. Välimerkkien lisäämisestä ja yhdyssanoista ja niiden muuttelemisesta on tullut yksityisviestiä.

Edit: isot alkukirjaimet -iekku-

28/10/02

no tuossa toi päiväys ei siit nyt niin pitkä aika ole


Pahoittelen höyrähdystäni. Kovin urautuvainen ihminen olen, ja sattumalta en tuona hetkenä muistanut uutta käytäntöä.

Varsinaisesta aiheesta minun on pakko jotain rääkäistä vaikka moderointini on varmastikin kertonut jo mielipiteeni kirjoitustavoista forumilla. Pidän toivottavana, että kukin kirjoittaisi kykyjensä mukaan tilanteeseen mielestään sopivammilla tavalla. Jos osaa kirjoittaa suomea oikein ja toivoo viestinsä tulevan luetuksi olettaisin kiinnostusta riittävän yksinkertaisimpien kielioppisääntöjen noudattamiseen.

Jollen olisi moderaattori ja jollei minulle erikseen olisi tästä säikeestä vihjattu olisin skipannut tämän kokonaan. Mitään sanomaton otsikko ei herätä kiinnostusta kun aiheita on muutenkin paljon luettavana. Ison alkukirjaimen puuttuminen otsikosta olisi vähentänyt kiinnostustani entisestäänkin. Viimeistään ensimmäisen viestin ulkonäkö olisi kertonut minulle edessä olevasta ikävästä lukukokemuksesta, enkä taatusti olisi vaivautunut lukemaan loppuun asti.

Jos toivoo viestinsä tulevan luetuksi ja haluaa mahdollisimman paljon vastauksia olisi syytä panostaa siihen että mahdollisimman moni kiinnostuisi jo otsikosta, eikä ainakaan painaisi backia huonon luettavuuden takia. Muitakin motiiveita edellämainitun lisäksi tällaisille forumeille kirjoitteluun varmasti on, itse en juuri nyt niitä tosin keksi...

Lukihäiriöt, kirjoittajan nuori ikä ja siihen liittyvät kirjoitusvirheet tai se ettei suomi ole kirjoittajan äidinkieli sekä kirjoittajan omaperäinen tyyli kyllä yleensä erottuvat välinpitämättömyydestä oikeinkirjoitusta kohtaan, eikä tällaisiin virheisiin tietenkään pitäisi puuttua.
Viimeksi muokannut iekku, 22:59, 02.12.2002. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

Vilkku kirjoitti:On olemassa myös palstoja jossa saa keskustella omalla tyylillään. En nyt tarkoita tällä suomi24 tai jippiin keskusteluja.
Mitähän sitten tarkoitat?

Itse uskon, että jos omat kirjoitukset nyt jotain tyyliä tuovat julki, niin se täällä sallitaan. Mutta harvoin tällaiset lyhyet mitään kaunokirjallisia nautintoja tai tyylejä pystyvät tuomaan esiin.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Vilkku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 00:52, 29.09.2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilkku »

dsl kirjoitti: Mitähän sitten tarkoitat?
Vilkun sivuille on lisätty keskustelupalsta vähän aikaa sitten ja siellä saa käydä keskustelua juuri sillä kirjoitus tyylillä kuin haluaa. Sillä palstalla ei kiinnitetä huomiota mihinkään "turhaan" kuten kirjoitus tapaan/virheisiin. Hymiöitä ja muita lisäjuttuja saa laittaa jos huvittaa eikä siitä kitistä.

Ko. keskustelupalsta tehtiin juuri sitä varten, että olisi paikka jossa voi keskustella vapaammin. Keskustelupalstan tarpeellisuudesta tehtiin aluksi äänestys ja seuraamme sen "kehitystä" onko ko. palsta tarpeellinen.

Keskustelupalstan osote on http://keskustelu.parhain.com/
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

iekku kirjoitti:Pahoittelen höyrähdystäni. Kovin urautuvainen ihminen olen, ja sattumalta en tuona hetkenä muistanut uutta käytäntöä.
Kyllähän noita edit - tekstejä vieläkin esiintyy, toisinaan privaviestejä ja toisinaan ei mitään. Sen jokainen päättäköön itse mikä on milloinkin tarpeellista. Määrä on tosin ratkaisevasti vähentynyt, mikä johtuu osittain mm. siitä että foorumin tavat on jo melko hyvin sisäistetty ja ehkä olen itsekin hieman löysännyt pipoa ;-)

Itse näen asiallisesti kirjoitetun tekstin takeena siitä, että kirjoittaja on jollain tasolla jopa vähän miettinyt mitä "suustaan" päästää, eikä vain lado mitä sylki suuhun tuo. Eli tekstin asiasisältöön suhtautuu ihan eri tavalla.
Mutta, kuten aiemminkin jo esitetty, mikäli yksinkertaisimmatkin kielioppisäännöt ovat liian vaikeita sisäistää ja moderointi ottaa pannuun, niin vaihtoehtoja kirjoitteluun on muuallakin :-)

Loppuun tekisi mieleni siteerata Raimo Suoniota, mutta emmie taija kehaata ;-D
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

Vilkku kirjoitti:Vilkun sivuille on lisätty keskustelupalsta vähän aikaa sitten ja siellä saa käydä keskustelua juuri sillä kirjoitus tyylillä kuin haluaa. Sillä palstalla ei kiinnitetä huomiota mihinkään "turhaan" kuten kirjoitus tapaan/virheisiin.
Itsepähän toit asian esille, mutta kun toit, en malta enkä pysty, enkä edes katso velvollisuudekseni, olla kommentoimatta asiaa.

Tuota palstaa vilkaisin joskus. Eteen tupsahteli jenkkityylisiä sopimusehtoja ja muita, jos olisi rekisteröitynyt. Toisaalta, viestit, joita palvelusta löytyi, olivat lähinnä ala-arvoisia. Niitä sai tavata useaan kertaan, jotta ymmärsi, mistä kyse. Vaikeus tuli lähinnä siitä, että välimerkit oikeasti ovat hyödyllisiä ja niiden puuttuessa lukeminen tulee hitaaksi, koska ensin pitää hahmottaa asiakokonaisuudet, jotka merkit suoraan ilmaisisivat. Nyt näyttäisi viestit ja alueet selkeytyneen, mutta niitä on vähemmän. Kirjoitukset vilisivät lukemista hidastavaa puhekieltä ja silmänpohjaan reikiä polttavia hymiöitä. Ei todellakaan paikka minua varten.

Ei en halua kieltää tuon keskustelupalstan olemisen oikeutusta. En vain halua itse käyttää sitä; silti pidän sitä erittäin hyvänä, sillä se saattaa onnistua keräämään kaikki ärsyttävästi kirjoittavat pois silmistäni tai tarjota suomi24:ää paremman vaihtoehdon.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Re: pikku seikkoja jos niitäkään

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

hanes kirjoitti:onko tämän aqua-webin tarkoitus olla äidikieli opetus kanava vai keskustelu akvaarioon liittyvää.
Kokeilepa ohjelmointia, ja tulet huomaamaan, että Aquaweb on vielä huomattavasti suvaitsevampi kirotusvihreille, mitä "lahjomaton tietokone". :mrgreen:

Jos ei oikeasti osaa, niin ymmärrettävää, että se suututtaa. Laiskuuttaan huonosti kirjoittaminen ei kannata; kaikki varmaan ovat huomanneet, että puhekieli ei toimi mitenkään äärettömän hyvin kirjoitetussa muodossa.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Tiitu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1234
Liittynyt: 18:22, 21.06.2001
Paikkakunta: Espoo

Mitä ihmettä?!

Viesti Kirjoittaja Tiitu »

Mitä ihmettä?! Sehän on vain hyvä, jos joku kiltti ihminen vaivautuu korjaamaan jonkun toisen huonosti kirjoitettua tekstiä! Tyyli ei synny ainakaan kirjoitusvirheistä, mutta puhekielen käyttö kertoo paljon kirjoittajasta itsestään - hyvää tai huonoa.

Selkeä ilmaisu säästää paljon aikaa ja vaivaa muilta lukijoilta. On myös kivaa lukea, kun ymmärtää mitä kirjoittaja tarkoittaa.

Nämä ja kaikki muutkin asiat voi kertoa ainakin 909:llä, joka on Aqua-Web'iin rekisteröityneiden käyttäjien lukumäärä!!!
Vilkku
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 00:52, 29.09.2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilkku »

dsl kirjoitti:Itsepähän toit asian esille, mutta kun toit, en malta enkä pysty, enkä edes katso velvollisuudekseni, olla kommentoimatta asiaa.
Itse hillintä ei ole hyödytön asia [;)]
dsl kirjoitti: Tuota palstaa vilkaisin joskus. Eteen tupsahteli jenkkityylisiä sopimusehtoja ja muita, jos olisi rekisteröitynyt.
Mitä ihmeen jenkkityylisiä sopimusehtoja ja muita? tarkoitatko sitä tekstiä, jossa kerrotaan minkälainen palsta on kyseessä? ja jos tarkoitat sitä niin mitä jenkkityylistä siinä on?
dsl kirjoitti:Toisaalta, viestit, joita palvelusta löytyi, olivat lähinnä ala-arvoisia.
No sinähän voit sitten mennä kirjoittamaan sinne että kuinka "akvaarion ulkosuodattimen ylemmän tiivisteen vaihdon kesto suhteessa kalanpoikasen syntymään kuluvaan aikaan vaikuttaa hiekan ravinnepitoisuuteen ja akvaariolampun väriin suhteessa ilman kosteuteen" tai vastaavaa.
dsl kirjoitti:Toisaalta, viestit, joita palvelusta löytyi, olivat lähinnä ala-arvoisia. Niitä sai tavata useaan kertaan, jotta ymmärsi, mistä kyse. Vaikeus tuli lähinnä siitä, että välimerkit oikeasti ovat hyödyllisiä ja niiden puuttuessa lukeminen tulee hitaaksi, koska ensin pitää hahmottaa asiakokonaisuudet, jotka merkit suoraan ilmaisisivat.
Palsta on vasta avattu jonka takia siellä ei montaa viestiä ole ja mitä tulee itse viesteihin niin muunkin kuin äidinkielenkirjan tekstin lukemisen osaaminen on kanssa ihan hyödyllistä niin ei tule ko. ongelmia eteen.

ps. mikä on nykyään se OIKEA tapa kirjoittaa kun tv:ssäkin näkee että jonkun nimi on kirjoitettu tyyliin eTUNIMI sUKUNIMI <-eihän toikaan väärin ole se on vaan jonkun tapa kirjoittaa ja jos se ei kelpaa juuri sinulle niin se on voi voi.
dsl kirjoitti:Nyt näyttäisi viestit ja alueet selkeytyneen, mutta niitä on vähemmän. Kirjoitukset vilisivät lukemista hidastavaa puhekieltä ja silmänpohjaan reikiä polttavia hymiöitä. Ei todellakaan paikka minua varten.
Sama vastaus kuin ylhäällä "Palsta on vasta avattu jonka takia siellä ei montaa viestiä ole ja mitä tulee itse viesteihin niin muunkin kuin äidinkielenkirjan tekstin lukemisen osaaminen on kanssa ihan hyödyllistä niin ei tule ko. ongelmia eteen."
dsl kirjoitti:Ei en halua kieltää tuon keskustelupalstan olemisen oikeutusta. En vain halua itse käyttää sitä; silti pidän sitä erittäin hyvänä, sillä se saattaa onnistua keräämään kaikki ärsyttävästi kirjoittavat pois silmistäni tai tarjota suomi24:ää paremman vaihtoehdon.
Miten kuvittelet, että sinun halusi kieltää jotain yleensä vaikuttaa johonkin jollain tavalla?

Ja tähän loppuun kuten jo tuossa aiemmin kirjoitin "Ko. keskustelupalsta tehtiin juuri sitä varten, että olisi paikka jossa voi keskustella vapaammin. Keskustelupalstan tarpeellisuudesta tehtiin aluksi äänestys ja seuraamme sen "kehitystä" onko ko. palsta tarpeellinen."
jouniv
Senior Member
Senior Member
Viestit: 502
Liittynyt: 14:29, 19.10.2001
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jouniv »

Mun mielestä ihmisen tausta (murrealue, ikä jne.) saa näkyä tekstistä. Ajatelkaa miten esim. jenkeissä homma hoidetaan kun maahanmuuttajia hirveesti, omatkaan ei osaa aina kirjoittaa ja palstoilla pyörii kaiken päälle iso liuta muunmaalaisia: ei ole mahdollisuutta alkaa editoimaan. Tosin siellä sitten voikin antaa itsestään aivan oudon kuvan ilman että itse sitä on tajunnut.

Jouni
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

Vilkku kirjoitti:Itse hillintä ei ole hyödytön asia [;)]
Mitä se on? Itsehillinnästä olen joskus kuullut.
No sinähän voit sitten mennä kirjoittamaan sinne että kuinka "akvaarion ulkosuodattimen ylemmän tiivisteen vaihdon kesto suhteessa kalanpoikasen syntymään kuluvaan aikaan vaikuttaa hiekan ravinnepitoisuuteen ja akvaariolampun väriin suhteessa ilman kosteuteen" tai vastaavaa.
Sinähän näytät lyövän koko homman leikiksi, jos kaikki eivät ole kanssasi samaa mieltä.
Palsta on vasta avattu jonka takia siellä ei montaa viestiä ole ja mitä tulee itse viesteihin niin muunkin kuin äidinkielenkirjan tekstin lukemisen osaaminen on kanssa ihan hyödyllistä niin ei tule ko. ongelmia eteen.
Eikös tuo ole se paikka, jossa nimenomaan kiellettiin muiden kuin suomenkielen käyttö? Erityisesti ruotsi taisi olla kielletty. Mutta jooh. Minä en näe mitään hyötyä huonon tekstin lukemisesta.
ps. mikä on nykyään se OIKEA tapa kirjoittaa kun tv:ssäkin näkee että jonkun nimi on kirjoitettu tyyliin eTUNIMI sUKUNIMI <-eihän toikaan väärin ole se on vaan jonkun tapa kirjoittaa ja jos se ei kelpaa juuri sinulle niin se on voi voi.
Jos oikeasti haluat tietää, niin ota toki parjaamasi äidinkielenkirja tai vastaava kouraan, silmä käteen ja vilkaise. Mikäli ei aukene, aina voi turvautua sen jälkeen kielitoimiston apuun. Mukava palvelu, joka neuvoo odottaessa. Muutaman kerran, kun eivät ole tienneet suoraan, ovat selvittäneet.
Miten kuvittelet, että sinun halusi kieltää jotain yleensä vaikuttaa johonkin jollain tavalla?
Etkö todellakaan osaa lukea? Minä nimenomaan en halunnut kieltää.
Ja tähän loppuun kuten jo tuossa aiemmin kirjoitin "Ko. keskustelupalsta tehtiin juuri sitä varten, että olisi paikka jossa voi keskustella vapaammin. Keskustelupalstan tarpeellisuudesta tehtiin aluksi äänestys ja seuraamme sen "kehitystä" onko ko. palsta tarpeellinen."
Noh. Vastaavasti minä toistan sitten tyytyväisyyteni siitä, että vapaammin keskustelevat hakeutuvat sinun palstallesi tai jonnekin muualle minun silmistäni.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Olisikohan tämäkin asia riistäytymässä käsistä? Pysytellään asialinjalla niin ei tarvi lukkoja ja varoituksia pistää...
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

/sam kirjoitti:Olisikohan tämäkin asia riistäytymässä käsistä? Pysytellään asialinjalla niin ei tarvi lukkoja ja varoituksia pistää...
Eihän tämä ole edes paha, viitaten aikaisempiin topickeihin... :roll:

Ei ole menty vielä henkilökohtaiselle v***uilulinjalle liian räikeästi, eikö porukka toivonut akvaarioasioista "OT" aiheita. Mielestäni tämä kelpaa sellaiseksi, anna "pääpiru" olla topickin auki vaan.
- Pikkukakkonen on vaihtunut isoon III:seen -
Lukittu

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”