Linkki S24:n keskusteluun. (Fluval suodattimista)

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Linkki S24:n keskusteluun. (Fluval suodattimista)

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Tämän on varmasti moni lukennut mutta jotka ei ole lukeneet suosittelen käymään katsomassa.

Keskustelua suodattimista ja vesivahingoista...

http://keskustelu.suomi24.fi/?ac=show&i ... G593&ofs=0





-------------------------
Ystävät saa valita itse, sukulaiset valitsee piru.
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

Joo-oh...

Se on kyllä totta, että Fluvalissa on hieman hankala se avaussysteemi. Itseltäkin muutama ranskalainen sana päässyt sitä avatessa...
Mutta en minä kyllä ikinä ole sitä saanut siitä likavesiä akvaarioon kaadettua... Kannattas varmaan nostaa pystyssä se sieltä pois, ei ylösalaisin...

Paras tuo perustelu ulkosuodattimesta luopumiseen... Tottakai ne on huonoja, jos itse ei osaa laittaa letkuja kunnolla...

__________________
Luuletko tietäväsi vai tiedätkö luulevasi
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Kyllä ne vanhat ulkosuodattimet aika keljuja joskus olivatkin, olen minäkin luopunut yhdestä. Kerran kastui varpaat aamulla kun nousi ylös... Siinä tosin oli silloin ikäloppu, lähes kivettynyt tiiviste imupuolen putkessa.

Tuota Fluval-kitinää en silti ymmärrä. Ihan hyvä suodatinmalli se on. Ensi kerralla putsatessa kandee kokeilla tuota Sirkuksessakin mainitsemaani avausmenetelmää niin ei pääse ärräpäitä karkuun. Ainoa huono puoli Fluvalissa on mielestäni ilmeisen rajallinen kestoikä.


-maisu-
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

quote:Ensi kerralla putsatessa kandee kokeilla tuota Sirkuksessakin mainitsemaani avausmenetelmää niin ei pääse ärräpäitä karkuun. Ainoa huono puoli Fluvalissa on mielestäni ilmeisen rajallinen kestoikä.

Juu, tuota hivutustaktiikkaa käytänkin. Tosin ei ole yleensä jaksanut kuivailla suodatinta, niin on hieman liukas...

Mitenkäs pitkään nuo Fluvalit muuten noin suunnilleen kestää?

__________________
Luuletko tietäväsi vai tiedätkö luulevasi
Jeppe
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 21:42, 09.10.2001
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

En tiedä suodattimen iästä mutta itsellänikin on 317 litraisessa 2 kpl fluval nelosia ja ihan hyvin ne on toiminu..
Sisäsuodattimen hankkiminen on tosin johtunut vain opiskelijabudjetista..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”