Vakuutukset kuntoon akvaarion kanssa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Behemot
Senior Member
Senior Member
Viestit: 761
Liittynyt: 11:27, 23.08.2002
Paikkakunta: Järvenpää/HAS

Viesti Kirjoittaja Behemot »

Ainakin Aquarell on vakuutusyhtiöiden parissa huonomaineinen, näin minulle on kerrottu.´Omat kokemukseni ko. merkistä ovat samansuuntaisia: erittäin kauniita akvaarioita, mutta myös hentoisia kun vertaa esim. Jutaan.
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

FN kirjoitti:Sain muuten kehoituksen "uusia parin vuoden välein silikonit..." ja että uusittaessa kannattaisi säilyttää silikoniostosten kuitit todisteena.
Kuka helvetin idiootti vakuutuslaitoksen työläinen on tällaista keksinyt? Että uusia parin vuoden välein silikonit, kun silikonit kestävät parhaimmillaan parikyt vuotta!! Riskialttiimpaa se on uusia silikonit parin vuoden välein kuin akvaario kerran 10 vuodessa vaikkapa. Vissiin virkailija kolauttanut päänsä aika pahasti jossain elämänvaiheessa...

No, mulla on Pohjolassa laajakotivakuutus, eikä mitään näin "järkevää" mulle olla kerrottu. Ja jos kerrottaisiin, vaihtaisin yhtiötä välittömästi.
FN
Junior Member
Junior Member
Viestit: 204
Liittynyt: 19:03, 29.09.2003
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja FN »

aqua2002 kirjoitti:
FN kirjoitti:Sain muuten kehoituksen "uusia parin vuoden välein silikonit..." ja että uusittaessa kannattaisi säilyttää silikoniostosten kuitit todisteena.
Kuka helvetin idiootti vakuutuslaitoksen työläinen on tällaista keksinyt? Että uusia parin vuoden välein silikonit, kun silikonit kestävät parhaimmillaan parikyt vuotta!! Riskialttiimpaa se on uusia silikonit parin vuoden välein kuin akvaario kerran 10 vuodessa vaikkapa. Vissiin virkailija kolauttanut päänsä aika pahasti jossain elämänvaiheessa...

No, mulla on Pohjolassa laajakotivakuutus, eikä mitään näin "järkevää" mulle olla kerrottu. Ja jos kerrottaisiin, vaihtaisin yhtiötä välittömästi.
Koetapas arvata mistä yhtiöstä minulle näin kerrottiin ?!
Oikein eli Pohjolasta ja sen laajasta kotivakuutuksesta on/oli kyse.

Uskoisin, että nuo vastaukset vaihtelevat virkailijasta toiselle - tosin tässä tapauksessahan virkailija otti "ns. paremmin asioista tietoisilta selvää".

Ehkei silti kannata vaihtaa, mutta olisi kyllä kiinnostavaa tietää minkälaisen vastauksen sinä tai joku muu saisi jos soittaisi uudemman kerran.
jr
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 14:27, 04.05.2004
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jr »

FN kirjoitti: Koetapas arvata mistä yhtiöstä minulle näin kerrottiin ?!
Oikein eli Pohjolasta ja sen laajasta kotivakuutuksesta on/oli kyse.

Uskoisin, että nuo vastaukset vaihtelevat virkailijasta toiselle - tosin tässä tapauksessahan virkailija otti "ns. paremmin asioista tietoisilta selvää".

Ehkei silti kannata vaihtaa, mutta olisi kyllä kiinnostavaa tietää minkälaisen vastauksen sinä tai joku muu saisi jos soittaisi uudemman kerran.
Soittelin Pohjolan puhelinpalveluun reilu viikko sitten, laaja kotivakuutus on täälläkin. Silikonien uusimisesta ei puhuttu mitään, mutta muuten vastaukset olivat melko ympäripyöreitä ja annettiin ymmärtää että vain äkillinen vahinko korvataan. Moneen kertaan muistutettiin että jokainen vahinko tutkitaan erikseen ja korvauspäätös tulee sen mukaan, puhelinkeskustelu ei heitä sido mihinkään. Kalatkin korvataan mikäli kuolevat akvaarion rikkoutuessa, tosin täti muistuitti että "Sulla on sitten sadanviikympin omavastuu".

Voisin kuvitella että omavastuu ylittyy jos olkkarin lattialle siirtyy reilut 300 l vettä :-D
Jokeri
Member
Member
Viestit: 445
Liittynyt: 22:42, 08.03.2003
Paikkakunta: Etelään Hesasta

Viesti Kirjoittaja Jokeri »

Teen juuri parhaillaan vakuutustenkilpailutusta ja selvitin tuota akvaario-dilemmaa samalla. Lähi-Vakuutuksen laaja kotivakuutus korvaa akvaariolle äkillisesti aiheutuneen vahingon ja kalatkin korvataan 850 €:n arvoon asti. Tämän myyjän mukaan kalat kuuluvat heillä seuraeläin -vakuutuksen piiriin ja sillä perusteella tulee myös kuolemista korvaus.
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
riikkaaalto
Junior Member
Junior Member
Viestit: 118
Liittynyt: 19:44, 24.05.2003
Paikkakunta: Riihimäki

Vakuutusjutskaa

Viesti Kirjoittaja riikkaaalto »

Koska Pohjolallakaan ei suoraan määritellä akvaariovakuutuksia selvästi, tulee aika viimeistään kun hauveli tulee, niin tarkastaa vakuutukset - hauvelillekin kun on tarkoitus ottaa laaja vakuutus samalla. Pitänee miettiä If:iä, jos heillä on kunnolliset koiravakuutuksetkin.
Otimme juuri kuukausi sitten IF:ltä vakuutuksen koirallemme (laajin mahdollinen). Saatu tarjous oli paras ja eläinlääkärikin suositteli IF:iä. :P
Myös muut vakuutukset on otettu samasta paikasta.
Jokeri
Member
Member
Viestit: 445
Liittynyt: 22:42, 08.03.2003
Paikkakunta: Etelään Hesasta

Viesti Kirjoittaja Jokeri »

IF:iä on tässä ketjussa kehuttu kovasti. Minulla on vakuutusyhtiöstä pelkästään negatiivista kerrottavaa. Olen ollut ko. laitoksen asiakas siitä lähtien, kun se Suomeen tuli ja palvelu on ollut kerrassaan huonoa. Korvauspäätösten tekeminen kestää yleensä yli kuukauden, vakuutusehtoja rukkaillaan vakuutusyhtiölle edullisemmiksi aina, kun se vain on mahdollista eikä ainuttakaan asiaa saa kuntoon yhdellä puhelinsoitolla. Lisäksi vakuutukset sieltä ovat kalliita, mikä selvisi tehdessäni ensimmäistä selvitystä muiden yhtiöiden vastaavista vakuutuksista. HIntaeroa oli huikeat 200 €! Eikä suinkaan IF:in hyväksi. Paljon on heillä tehtävää vielä palvelun sujuvuuden kannalta.
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
Hyde79
Junior Member
Junior Member
Viestit: 162
Liittynyt: 21:09, 06.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Hyde79 »

Onkohan mitään vakuutusyhtiötä joka huolii asiakkaakseen jos ei ole luottotiedot ihan kohdallaan? :roll:

Ja mikä siinä Aguarellissa on huonoa?(juuri ostin sellaisen paketin käytettynä... ja nyt pelottaa jos se onkin huono??)
Perhe on kaikista suurin voima.
Thomas29Hki
Member
Member
Viestit: 409
Liittynyt: 15:23, 06.03.2003

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

Aquarellissa ei ole muuta huonoa kuin se että silikonit on kakkoslaatua.

Itsellänikin on Aquarell akvaario ja kolmen vuoden vanhalla altaalla olisi silikonien uusiminen edessä. Myöskin noi silikonit eivät estä levän kasvua tms. niihin. Niin kuin esim. Jutan tai Giantin akvaarioissa ei kummassakaan kasva levä akvaarion silikoneihin.

Toki toi 3 vuotta on suositus ja kokemuksesta tiedän että porukoillani on minun vanha 225L allas, joka toimii edelleen täysin moitteettomasti, vaikkakin on kohta 4 vuotta vanha. Aquarell itse antaa takuun 7 vuodeksi, mutta juttelin Helsingin Akvaariokeskuksen Petrin kanssa asiasta ja hän suositteli 3 vuoden kuluttua vaihtamaan silikonit. Muuta vikaa altaissa ei minusta ole!
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

S*G kirjoitti:Lisäys: Tarjouspyynnöt lähetetty Pohjolaan, Tapiolaan sekä IF- Vakuutus yhtiöön katsotaan mielenkiinnolla mitä tulee vastaukseksi..
Mihinkäs päädyit?
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 618
Liittynyt: 00:24, 21.06.2001
Paikkakunta: Sipoo, Keravan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Aquarellissa ei ole muuta huonoa kuin se että silikonit on kakkoslaatua
Onko näin ? Mihin tämä väite perustuu ? :o
Toki toi 3 vuotta on suositus ja kokemuksesta tiedän että porukoillani on minun vanha 225L allas, joka toimii edelleen täysin moitteettomasti, vaikkakin on kohta 4 vuotta vanha. Aquarell itse antaa takuun 7 vuodeksi, mutta juttelin Helsingin Akvaariokeskuksen Petrin kanssa asiasta ja hän suositteli 3 vuoden kuluttua vaihtamaan silikonit. Muuta vikaa altaissa ei minusta ole!
Kenen suositus ? Asia kovasti ajankohtainen itselleni, koska harkitsen kyseisestä firmasta isohkon altaan tilaamista.
Vuosia on vihjailtu Aquarellin heikosta laadusta, kuitenkaan en ole koskaan kuullut vuotavasta tai itsekseen possahtaneesta altaasta. Olen edellisessä työpaikassani myynyt Aquarellin altaita useita vuosia, ilman reklamaatioita.
Onko näissä jutuissa perää vai onko tästä luettavissa vain kilpailijan sukulaisen "mielipide" ? [;)]
Lähivakuutuksen toiminta on tullut jo kertaalleen testattua, ja hyväksi todettu, silti en haluaisi kokea suurehkoa vesivahinkoa uudestaan :)

Yanna
Viimeksi muokannut Yanna, 00:11, 04.10.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Thomas29Hki
Member
Member
Viestit: 409
Liittynyt: 15:23, 06.03.2003

Viesti Kirjoittaja Thomas29Hki »

Helsingin Akvaariokeskuksen Petri näin informoi... Tiedä sitten... mihin hänen mielipiteensä perustuu. Voipi olla sitä myyntitaktiikkaakin. :)

Porukoillani on mun vanha 225L allas joka on nyt jo 4 vuotta kestänyt ilman minkäänlaisia ongelmia. Aquarell itse suosittaa silikonien uusimista 7 vuoden kieppeillä.

Kokemuksesta voin sanoa että silikonit kestää 4 vuotta kevyestikin... ehkä jopa viisikin vuotta. Ei siis syytä huoleen... Kyllä noi akvaariot on tehty niin että ne kestää vähintään sen mitä niille on vaadittu kestävän. Valmistaja korvaa valmisturvirheet, jos niitä on havaittavissa. Tietysti jos tuotetta kuin tuotetta oli se akvaario tai mikä tahansa muukin laite niin käsittelee ja huoltaa miten sattuu niin varmasti hajoaa.

Mutta kuten todettua itselläni ei ole ollut koskaa noiden altaiden kanssa mitään ongelmia (3 isoa akvaariota Aquarellin valmistamia). Ainoa minkä eron olen huomannut esim. Jutan tai Giantin versioon on toi silikonisaumaan tuleva levä, joka ei meinaa millään lähteä pois. Noissa muissa mainitsemissani akvaariomerkeissä ei tätä ongelmaa ole.

Itse ainakin suosittelisin tuota allasta... Hyvin kestäväksi rakennettu ainakin isoimmat altaat eli ei samanlaisia heppoisia niin kuin Giantin versiot. Akvaarion ylätukikin on massiivinen lasi eikä pelkkä metallinen tikku niin kuin Giantilla on.
Raymondo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 21:40, 25.08.2004

Viesti Kirjoittaja Raymondo »

Keltanokkana kyyn että mitä tämmöinen esim. ifin laaja vakuutus maksaa?
Siis maailma olkoon osteri jonk' avaan miekallain

-William Shakespeare-
Kaizu
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2881
Liittynyt: 16:42, 21.10.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Raymondo kirjoitti:Keltanokkana kyyn että mitä tämmöinen esim. ifin laaja vakuutus maksaa?
If vakuutuslaskin kertoo aika lähelle missä mennään.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Jokeri
Member
Member
Viestit: 445
Liittynyt: 22:42, 08.03.2003
Paikkakunta: Etelään Hesasta

Viesti Kirjoittaja Jokeri »

Kuten taisin aiemmin tässä keskustelussa mainita, kilpailutin kesällä koko perheemme vakuutukset. Aikamoinen ruljannsi se oli, koska vakuutettavaa on vuosien varrella kertynyt. Tässä muutamia kokemuksia aiheen tiimoilta:

* Parhaan palvelun saimme Pohjantähdeltä, jolla on suhteellisen edulliset vakuutuksetkin.
* Huonoin tarjous tuli Verdandilta. Siitä puuttui pyytämiäni vakuutuksen osia, joten se lensi romukoppaan.
* Olin antanut tarjouspyynnössäni tarkan päivämäärän, milloin viimeistään haluan tarjousten olevan perillä. Ainoastaan Lähivakuutus, Pohjantähti ja Verdandi toimittivat tarjouksen ajoissa. Tapiola toimitti tarjouksensa kuukauden myöhässä ja Pohjola ei vaivautunut edes tekemään tarjousta.

Lopulta keskustelin myös If:in edustajan kanssa. Kaiken kaikkiaan tulin siihen tulokseen, ettei yhtiötä kannata vaihtaa. Olimme aikoinaan TeVa:n asiakkaita ja niiltä ajoilta meillä on ilmeisesti Suomen parhain vakuutus, kuten kaikilla muillakin TeVan vanhoilla asiakkailla. Sitä ei siis kannata vaihtaa, mutta ilman kilpailutusta en olisi tätäkään tiennyt. Ja samalla selvisi sekin, että akvaario ja kalat on myös vakuutettuina.
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Pohjolan laaja kotivakuutus (+ paljon muutakin) löytyy täältä. Hätäpäivää ei pitäisi olla, mutta ajatus vesivahingosta ketuttaa kyllä muuten.
Vanhusten kotona evakossa ollut altaani päätti tuikata vettä lattialle, josta seurasi ns. vuoristorata-efekti parkettiin ja meinasin kaatua kupruihin varovaisesti arvioituna ehkä triljoona kertaa :mrgreen:
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
TWallius
Junior Member
Junior Member
Viestit: 216
Liittynyt: 12:41, 31.12.2003
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TWallius »

Ise tiedustelin asiaa IF:stä puhelimitse ja sain vastaukseksi, että kaikki korvataan. No, kovin luottavainen asian suhteen olen ollutkin, mutta päätin tiedustella asiaa vielä kerran sähköpostilla kts. alla.

Tässä vastaus kyselyyni.

****
Moi.

Vakuutusturvana Sinulla ja perheelläsi on kotivakuutus ja valittu turvataso
on 1-taso, omavastuu/ vahinkotapahtuma 126 euroa.
Alla olen numeroinut kysymyksesi. Korvauspäätöstä ei voi etukäteen antaa,
koska jokainen tapaus on omansa, mutta vastaan parhaani mukaan
kaikkiin kysymyksiisi!

"1) Korvaako If:n kotivakuutus jos akvaario hajoaa vanhuuttaan (eli alkaa
vuotaa saumoista tai lasi halkeaa omia aikojaan tms)?
2) Entäs vahingossa sattunut hajoaminen (lasten leikkien seurauksena tms)?
Ja mitä korvataan vahingon sattuessa?
3) Oma irtaimisto, oman huoneiston lattia ja seinät,
4) alakerran asunnon irtaimisto,
5) talonyhtiön seinärakenteet, kuivaukset,
6) mahdolliset vuokrakulut jos tilanne vaatii muuttamista yms.?
7) Voisitteko myös kertoa missä kohden vakuutusehtoja näitä asioita löytyy?
"

1) Kotivakuutuksen 1-tason irtaimistovakuutus korvaa rikkoutumisen
aiheuttamat vahingot. Vahingon määritelmä sisältää vaatimuksen äkillisestä
ja ennalta-arvaamatta sattuneesta vahingosta. Jos esine rikkoutuu kulumisen
seurauksena, ei vahinko ole korvattava. Hitaasti kehittyvän ilmiön
seurauksena rikkoutuneet
esineet eivät yleensäkään ole korvattavia vahinkoja. Jos uusi akvaario menee
rikki ilman ulkoapäin vaikuttavaa syytä, on kyseessä oletettavasti
valmistevika. Valmistuvirheet on rajattu korvauksen ulkopuolelle
vakuutusehtojen rajoitusehdoissa. (Kohdat: ykköstaso 1.1, korvauksen
ulkopuolelle jäävät vahingot 6.4)

2) Äkillisen vahingon seurauksena aiheutunut vahinko on vakuutuksesta
korvattava vahinkotapahtuma. Vakuutusehdoissa on lueteltu tietyille
omaisuusryhmille ikävähennyksiä prosenttiosuuksina uuden vastaavan hinnasta.
Akvaario ei sovi mihinkään listan ryhmistä. Muita tavaroita arvioidaan
siten, että viisi vuotta nuoremmat tavarat korvataan uuden vastaavan hinnan
mukaan ja vanhempia tavaroita arvioidaan päivän arvon mukaan. Niissä siis
huomioidaan mm. laitteen ikä, kunto, käyttö- ja muita tekijöitä. Yleensä
tukedutaan asiantuntijaliikkeiden lausuntoon esineen arvosta. (Kohdat:
Ikävähennykset Irtaimistolle 5.4.3, Korvaus- ja arviointisäännöt 5.1-5.3)

3) 1-tason irtaimistovakuutuksesta muu irtaimistokin on korvattavaa
vahinkoa. Oman huoneiston lattian ja seinän pintamateriaalit voivat olla
osakkeenomistajan kun-
nossapitovastuun nojalla korvattavia irtaimiston vakuutuksesta. Kiinteistön
vahinkoja voi ja tulee hoitaa kuitenkin ensisijaisesti isännöitsijän kautta
kiinteistön vakuutuksesta. (Perustuu asunto-osakeyhtiölain 78§:än korjaus-
ja kunnossapitovastuun jakautumisesta taloyhtiön ja osakkeenomistajan
välillä).

4) Alakerran asunnon irtaimistoa ei korvata, koska se ei ole vakuutettuna
Sinun vakuutuksessasi. (vakuutuksen kohde määritellään vakuutusta tehtäessä)

5) Taloyhtiön seinärakenteet ja kuivaaminen ovat kiinteistön vakuutukseen
kuuluvia. Taloyhtiö vakuuttaa kiinteistön.

6) Mahdollisista ylimääräisistä vuokrakuluista ja muista ylimääräisistä
kuluista asumisen keskeytymisen vuoksi korvaamme ehtojen mukaisesti 80%:a.
Ylimääräisissä kuluissa huomioidaan säästyvät kulut. Jos esim. vuokralla
asuneet muuttavat toiseen asuntoon, ei heidän lain mukaan tarvi maksaa
vuokraa remontin alla olevasta asunnosta. (Kohta: Muita korvaamissäännöksiä
5.6, Asumisen keskeytyminen 5.6.1)

7) Kts. edellä.

****
Eli korvasta ei yllä olevan mukaan tule jos akvaario hajoaa vanhuuttaa. Toisin sanoin ilman ulkoista syytä. Kiitos vaan, mutta onneksi otettiin selvää asiasta ennen kuin vahinko on lattialla.
Yanna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 618
Liittynyt: 00:24, 21.06.2001
Paikkakunta: Sipoo, Keravan kupeessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yanna »

Itse olen joskus kilpailuttanut vakuutusyhtiöitä ja erot olivat huimia.
Olen aina myös vaatinut että akvaarioni mainitaan kohdassa lisätietoja.
Joissakin yhtiöissä mussuttavat vastaan ja sanovat että kattaa ne akvaariot muutenkin. Olen silti aina sitkeästi vaatinut, että sittenhän siitä ei ole mitään haittaakaan jos vielä lisätietoja kohdassa mainitaan erikseen, että altaat kaloineen korvataan myös. Tämä on joissakin yhtiöissä ollut se kynnyskysymys joka on estänut sopimuksen teon...
Pohjolalle ja Sammolle se ei sopinut, kun taas A-vakuutukselle ja Lähivakuutukselle se ei ollut ongelma laisinkaan 8O

Yanna
marko.markkanen
Member
Member
Viestit: 490
Liittynyt: 20:49, 16.04.2004

Viesti Kirjoittaja marko.markkanen »

TWallius kirjoitti:1) Korvaako If:n kotivakuutus jos akvaario hajoaa vanhuuttaan (eli alkaa
vuotaa saumoista tai lasi halkeaa omia aikojaan tms)?

1) Kotivakuutuksen 1-tason irtaimistovakuutus korvaa rikkoutumisen
aiheuttamat vahingot. Vahingon määritelmä sisältää vaatimuksen äkillisestä
ja ennalta-arvaamatta sattuneesta vahingosta. Jos esine rikkoutuu kulumisen
seurauksena, ei vahinko ole korvattava. Hitaasti kehittyvän ilmiön
seurauksena rikkoutuneet
esineet eivät yleensäkään ole korvattavia vahinkoja. Jos uusi akvaario menee
rikki ilman ulkoapäin vaikuttavaa syytä, on kyseessä oletettavasti
valmistevika. Valmistuvirheet on rajattu korvauksen ulkopuolelle
vakuutusehtojen rajoitusehdoissa. (Kohdat: ykköstaso 1.1, korvauksen
ulkopuolelle jäävät vahingot 6.4)
Tuosta voisi skeptisesti vetää sellaisen johtopäätöksen että vahingon sattuessa katsotaan kattaako altaan takuu vahingon, jos ei niin allas on jo niin vanha, ettei sitä korvata koska se on jo kulunut ja näin ollen on hitaasti kehittynyt vahinko.

Kyllä ne vakuutusyhtiöt yrittävät aina vetäytyä korvausvastuusta [}:)] .

----------------------

No niin... Soitinpa sitten tuonne meidän vakuutusyhtiöön (Fennia) ja kyselin että onko allas vakuutettu. Aikaisemmin minulle oli annetttu ymmärtää että on.

No vakuutusmyyjä sitten kertoi että tottakai korvaamme jos allas hajoaa/alkaa vuotamaan, koska teillä on laajin kotivakuutus. Kyselin sitten tarkemmin minkälaiset hajoamiset vakuutukseni korvaa. Hetken keskustelun jälkeen vakuutusmyyjä ei ollutkaan enää varma kattaako vakuutus allasta/siitä johtuvia vesivahinkoja vaan minut yhdistettiin vahinkokäsittelijälle.

Hänkin oli sitä mieltä että akvaario sisältyy kotivakuutukseen mutta sen sisältö ei :roll: . Vahinkoa ei kuitenkaan korvata jos allas hajoaa esim. vedenpaineen vaikutuksesta? Tai tiivisteaineiden (ilmeisisti siis silikonin) vanhenemisesta. Lisäksi hän luetteli suuren määrän muita ehtoja joiden täyttyessä vahinkoa ei korvata. (Eipä jäänyt päähän muut ehdot koska olin sen verran äimänkäkenä.) Tämän jälkeen en saanut enää muita vastauksia kuin että "jokainen tapaus käsitellään erikseen" ja "haluatko että lähetän vakuutusehdot sinulle".

Eli eipä siinä mitään myyjä lupaa että vakuutus kattaa mutta aika monta aukkoa näyttää olevan millä yhtiö pääsee pois vastuusta vahingon sattuessa.

Ja lisäystä vielä: Niin minä aluksi hymyilin ja ajattelin että onneksi minulla on kuitenkin sellainen vakuutus joka kattaa jos vahinko käy. Minullehan on vakuutusmyyjä kertonut että akvaarioni on vakuutettu vahingon varalta.
haukka
Senior Member
Senior Member
Viestit: 782
Liittynyt: 20:36, 07.03.2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja haukka »

Kyllä minuakin jännittää kun nyt tuli isompi akvaario sitten hankittua. Asun kerrostalon ylimmässä kerroksesssa ja jos akvaario sattuisi hajoamaan niin kyllähän vettä olisi alhaalla asti!! kävin eri vakuutus yhtiöitten kanssa keskusteluja ja pohjantähdestä vakuutettiin, että kaikki korvataan kunhan on laaja kotivakuutus.
Jokeri
Member
Member
Viestit: 445
Liittynyt: 22:42, 08.03.2003
Paikkakunta: Etelään Hesasta

Viesti Kirjoittaja Jokeri »

Kyllä Pohjantähti korvaa vesivahingon, mutta ei kaloja.
- Keittiössäni roikkuu katosta amppeli. Jossain toisaalla se löytyy pöydän äärestä -
ukormi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 196
Liittynyt: 19:26, 20.01.2005

Viesti Kirjoittaja ukormi »

No niin.

Korvaakohan mikään vakuutus tilanteen jossa alle vuoden vanhasta ulkosuodattimesta alkaa tiivistevaurion vuoksi tulla vettä lattialle,..

Samalla sitten menee mosaiikkiparkettia rullalle useita neliöitä ja koko ajan tuntuu lisää irtoilevan.

Kun parketti on vielä rullalla altaan alla niin kuinkas altaan tyhjentäminen, siirto yms. korvataan.

No kohtahan tuon sitten tietää, vahinkotarkastajaa olen tässä kolme päivää jo odotellut kylään :(

Ja vakuutuksena on nimenomaan laajennettu kotivakuutus. Laajennuksen otin heti kun ison altaan ostin.
ukormi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 196
Liittynyt: 19:26, 20.01.2005

Viesti Kirjoittaja ukormi »

Vakuutus korvaa lattian pintamateriaalit ( 15 neliötä ) ja altaan tyhjennyksestä yms. aiheutuneet omat kuluni.

Asun osakeyhtiömuotoisessa paritalossa jonka vakuutus ei sitten korvaakaan mitään mikä on tullut akvaariosta :?

Tarkistukset, kuivatukset ja sen semmoiset pitää maksaa itse.

Parketti vaihtuu tuolta 15 neliön alalta kivilattiaksi lämmityksellä ja seinien alareunat vesieristetään.

Lisäksi suodattimen alle astia johon kosteusvaroitin. Letkut tuplakuorelle, kiinnitykset pannoilla ja letkuihin magneettiventtiilit jotka sulkeutuvat kun virran tulo lakkaa. Samalla pumpulle rele jota ohjaa tuo kosteusvaroitin.

Jospa tästäkin yrittäisi jotakin oppia.
joppe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1358
Liittynyt: 00:33, 13.04.2002

Viesti Kirjoittaja joppe »

Thomas29Hki kirjoitti:Helsingin Akvaariokeskuksen Petri näin informoi... Tiedä sitten... mihin hänen mielipiteensä perustuu. Voipi olla sitä myyntitaktiikkaakin. :)

Mihinköhän mahtaisi perustua. Mitäs itse luulet? Kaverillahan ei missään nimessä ole mitään intressejä taustalla? Myyntiteknisiä tai sukulaisuussuhteita.
Meinasin joku ilta kuolla nauruun kun luin akvaariokeskuksen suodatinvertailuja. Olen ollut kahdeksan vuotta mainosalalla ja jotakin asioita on oppinut markkinoinnista.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Laiteteenpa tähän kolme eri vakuutusyhtiötä "vertailuun":
* Turva: Tarjosi itse vakuutusta. Vakuutustäti kävi kylässä ja oli sitä mieltä että homma on pläkki ja hän laittaa paperit kuntoon. Itse en ollut kotona joten ohjeistin avon kysymään kaikki tärkeät ja ei-tärkeät kysymykset akvaarion vakuuttamisesta. Mukava nainen lupasi ottaa selvää ja soittaa meille, että sovitaan aika konttoriin. Tämä tapahtui 4kk sitten ja puhelua ei ole kuulunut [}:)] .
* Pohjantähti: Edustaja oli luennoimassa riskeinhallintakurssilla. Väliajalla pyysin tarjousta. Tarjous tulikin n. 2vko päästä. Tuomio oli raju: Akvaarionpito on niitä riskejä, joita ei voida vakuuttaa. Eli riskienhallinnan termeillä, kyseessä on riski joka täytyy pitää täysin omalla vastuulla. Ei siinä mitään, jossei vakuutuksenmaksajan rahat sitten kelpaa, kiva, kiitti ja moi...
* IF: Huonojen kokemustenkin jälkeen (autokolarijupakka, kuormuri vs. Nissan Almera, auts) If oli ensimmäinen yhtiö joka otti persaukisen opiskelijan tosissaan. Vakuutusasiat kuntoon alle 45 minuutissa, täyskattava vakuutus 125€/v. Kattavuus nähdään sitten jos vahinko käy, toivottavasti siihen ei jouduta [;)] . Joka tapauksessa, paras palvelu ehdottomasti.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”