Akvaariokaupojen kokemuksia!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
stellu19
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 21:04, 17.07.2017
Sukupuoli: Nainen

Akvaariokaupojen kokemuksia!

Viesti Kirjoittaja stellu19 »

Hei!
Ajattelin kirjoittaa kun en tiedä mitä tehdä. Asun Turussa ja täällä on kaikista parhaaksi akvaariokaupaksi sanottu Uusi Akvaario. Itse olen sieltä ostannut monta kymmentä kala. Kaikki kalat ovat kuitenkin noin vuoden sisällä kuollut. Nyt viime aikoina jopa alle viikon sisällä kuollut. Olen kokeillut myös Akvaariopistetä heiltä ostettu kalat on pysynyt kyllä paremmin elossa, monta vuotta sitten ostettu aasian mutakala elää vieläkin ja ensimmäiset neontetratkin hyvin pysynyt henkissä, ainoa miinus Akvaariopistessä on että heidän hinnat ovat aika suolaisia. Syy miksi ajattelin nyt kirjoittaa on se että ostin viime viikolla 2 pandaimubarbia(panda garra) Uusi Akvaariosta ja viikonloppuna tein vedenvaihdon ja nyt eilen oli yksi kuollut ja tänään on se toinen kadonnut (ilmeisesti kuollut ja muut syönnyt). Eilisen löydön jälkeen mittasin vesiarvot ei mitään poikkeava. Miten muilla onko joku huomannut jotain vastava jonkun akvaariokaupan kanssa? Onko suosituksia mihin kannattais seuraavaks mennä ostoksille voi olla jopa 200km päästä Turussa. Molemmissa mainitsemassani Turun akvaariokaupassa on kyllä hyvä asiakaspalvelu mutta just se että olen aika monta sadasta siihen laittanut ja ei ole saanut hirveesti mitään pysyvä, paitsi ne osat mitkä olen vähän kallimalta ostanut Akvaariopistestä.
Naskalin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 117
Liittynyt: 15:05, 27.02.2017
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Akvaariokaupojen kokemuksia!

Viesti Kirjoittaja Naskalin »

Kauppa harvoin lähtee tappamaan kenenkään luo kaloja. Kyllä se on kalanpitäjän vastuulla, että kalat pysyvät hengissä. Jokin muu asia lienee se oikeampi syy kalojesi joukkokuolemaan, kuin kauppa. Toki vastuu on kivempi vierittää muiden harteille.

Toki kauppiaissakin on eroja ja kauppojen tuotteissa. Toiset kaupat myyvät laadultaan heikompia kaloja, kuin toiset. Kalat sairastuvat ja kasvaessa niissä ilmenee vammaisuutta. Eli tuote ei ole ollut kunnossa. Epämuodostuneet kalat harmittaa, mutta ei niitä haluaisi tappaakkaan kun on niistä maksanut ja nähnyt hankkimisen vaivan.

Kaloja välittäviä tukkuja on myös erilaisia, toiset kaupat suosivat toisia tukkuja ja toiset toisia ja tälle suosimiselle on syynsä.

Itse vältän tiettyä Faunatarta Vantaalla, koska kokemukset ovat osoittaneet ettei siellä kannata asioida, myös myyjien asenteesta huomaa melko nopeasti ovatko asiakkaat heidän kauppaansa tervetulleita ja kiinnostaako heitä oikeasti palvella asiakasta. Laadun vaatimista pidetään [sensuroitu], vaikka laatu pitäisi tulla kaupasta automaattisesti erikseen pyytämättä.

Suosittelen suosimaan kotimaista kalatuotantoa, jos vain mahdollista. Osta muilta harrastajilta. Niitä kaloja on kasvatettu rakkaudella ja lopputulos on myös sen mukainen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”