Onko kokemuksia juwel Rio 125 tai juwel 180 litraisesta.

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rasunasu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 21:50, 16.09.2017
Akvaarioseurat: rovaniemi
Sukupuoli: Mies

Onko kokemuksia juwel Rio 125 tai juwel 180 litraisesta.

Viesti Kirjoittaja rasunasu »

Olen miettinyt että ostaisin juwel Rioon 125 litrisen tai 180l onko lasi liian ohut kun kaveri kerto että on aika ohut. Tällä hetkellä on 54l akvaario
MiniMe
Junior Member
Junior Member
Viestit: 118
Liittynyt: 21:10, 06.06.2016
Sukupuoli: Nainen

Re: Onko kokemuksia juwel Rio 125 tai juwel 180 litraisesta.

Viesti Kirjoittaja MiniMe »

Itselläni on Rio125. Ei tuo lasi minusta ohutta ole, ei ainakaan itselläni ole sen kanssa ollut mitään ongelmia. Jos 180 mahtuu, hommaa se. Se on jo sen verran suurempi että sinne voi jo laittaa eritavalla kalastoa. Itse pähkäilen parhaillaan ostanko 240l-450l seuraavaksi.
rasunasu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 21:50, 16.09.2017
Akvaarioseurat: rovaniemi
Sukupuoli: Mies

Re: Onko kokemuksia juwel Rio 125 tai juwel 180 litraisesta.

Viesti Kirjoittaja rasunasu »

OK kiitos vastauksesta tarvitsee nyt miettiä sitten että kumpi olisi parempi vaihtoehto ehto
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Onko kokemuksia juwel Rio 125 tai juwel 180 litraisesta.

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Kokemusta löytyy.
Ensimmäinen juwel rio jonka hankin n.17 vuotta sitten, oli 180 litrainen, joka vaihdettiin rio 400 litraiseen, se taas palveli 8 vuotta, joka taasen vaihdettiin 240 rioon, ihan vaan sen takia että olen sen verta pätkä, että jouduin keikkumaan keittiöjakkaran päällä, jos altaaseen meinasin kasveja istuttaa tai muuta vastaavaa pohjan tuntumassa touhuta.
240 rinnalle ostettiin 125 rio jonka luovutin eteenpäin kun tuntui että yksi riittää ihan hyvin kuitenkin.
Ikinä en ole huomannut laseissa mitään pullistelua tai muuta häikkää ja uskon että mallia suunnitellessa on kyllä otettu lasin riittävä paksuus huomioon.
Muutenkin olen ollut altaaseen ja jalustaan todella tyytyväinen, ainoa on suodatin, jonka olen aina voiveitsellä nakerellut irti ja ostanut itselleni mieluisan suodattimen.
Kuitenkin se on vain minun mielipiteeni, moni muu on varmaan hyvinkin juwelin alkuperäiseen suodattimeen tyytyväinen, joten omaa kokemusta kannattaa hommata ennen kuin tekee suodattimen suhteen mitään ratkaisuja :).
rasunasu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 21:50, 16.09.2017
Akvaarioseurat: rovaniemi
Sukupuoli: Mies

Re: Onko kokemuksia juwel Rio 125 tai juwel 180 litraisesta.

Viesti Kirjoittaja rasunasu »

Kiitos tiedosta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”