Kalasto-ongelmia, tulee jo sokeaksi omalle ajattelulleen

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Genlisea
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 10:32, 12.09.2017
Sukupuoli: Nainen

Kalasto-ongelmia, tulee jo sokeaksi omalle ajattelulleen

Viesti Kirjoittaja Genlisea »

Minulla on ongelma, tai oikeastaan 5 altaallista kalasto-ongelmia. Mistä luopua, mihin päin muokata vettä (hanavesi gh 5, kh 3, ph 7).
Minulle on nyt tullut kaksi altaallista sekalaisia kaloja ja uusia koteja odotellessa olen "lajitellut" niitä seuraavasti.

410 l (gh 5, kh 3, ph 7)
2 isopurjetta
2 partis ukkoa
7 kongontetraa
4 lehtikalaa
1 okamonni
7 aasian mutakalaa
1 sinirapu (tälle koitan vielä löytää omaa allasta)

240 l (gh 5, kh 3, ph 7)
1 kultakala (odottaa noutoa)
1 mustatetra (odottaa noutoa)
3 klovninuoliaista (odottaa noutoa)
1 punaevä

98 l (gh 5, kh 3, ph 7)
2 sinirihmaa
~20 neontetraa
~10 kuparimonnista
1 albiinohuntupartis akka

120 l (gh 16, kh 8, ph 8)
miljoonakaloja
platyja
sukarapuja
omput (väliaikaisen ylikansoituksen vuoksi päädyin siirtämään heidätkin tähän omasta yksiöstään)
partis akka

80 l (gh 8, kh 5, ph 7, nämä arvot yhden vedenvaihdon jälkeen omppujen muutettua toiseen altaaseen)
15 partista (näistä erotin jo "isäkalan" tuonne isompaan altaaseen, ovat menossa akvaliikkeeseen kunhan käyntiä)
1 piikkisilmä

Mistä vielä luopuisit? Mitkä kalat laittaisit mihinkin litramäärään? Oon tässä nyt selvitellyt näiden minulle oudompienkin kajien vaatimuksia ja etsinyt jo monella uuden kodin, mutta nyt tuntuu että "tulen sokeaksi" sille mitä vielä muuttaa kiireellä. Tuo pienin allas tarkoitus palauttaa joko ompuille tai ottaa siihen piikkisilmiä. 240:n tarkoitus saada tyhjäksi kaloista lähitulevaisuudessa, heittääkö sieltä tulievä isoimpaan altaaseen jos ei rupea kotia löytymään? Mitä kalastomuutoksia pitäisi tehdä mielestäsi äkkiä ja mitkä olisi vielä pidemmällä aikavälillä hyväksi?
Pintuliini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 17:10, 11.12.2016
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Kalasto-ongelmia, tulee jo sokeaksi omalle ajattelulleen

Viesti Kirjoittaja Pintuliini »

Olisiko ainakin nuo sinirihmat syytä siirtää suurempaan jossain vaiheessa? :)
Liukas
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 00:13, 11.05.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Kalasto-ongelmia, tulee jo sokeaksi omalle ajattelulleen

Viesti Kirjoittaja Liukas »

Sinirihmat punaevä(tetra?)n kanssa samaan? Eikös isopurjeet tarvitsisi tuosta vielä isomman altaan?
Genlisea
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 10:32, 12.09.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalasto-ongelmia, tulee jo sokeaksi omalle ajattelulleen

Viesti Kirjoittaja Genlisea »

Liukas kirjoitti:Sinirihmat punaevä(tetra?)n kanssa samaan? Eikös isopurjeet tarvitsisi tuosta vielä isomman altaan?
Äh, en löydä mistä alkuperäistä viestiä voisi muokata; ajatusvirhe tullut vissiin mustatetran jälkeen, ei mikään punaevä, vaan tulievä kyseessä.
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalasto-ongelmia, tulee jo sokeaksi omalle ajattelulleen

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Liukas kirjoitti:Sinirihmat punaevä(tetra?)n kanssa samaan? Eikös isopurjeet tarvitsisi tuosta vielä isomman altaan?
Jos ovat isoja ja aitoja isopurjeplekoja. Altaan koko riippuu kalan koosta, kasvunopeudesta ja lajista tai lajinpuhtaudesta. Isopurjeena on myyty useampaa lajia (kuten montaa muutakin plecoa). Onko näiden seassa vielä hybridejä joita näkee ripsimonneissa, en tiedä.
Ahvenia ja monneja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”