Mistä haaveilet?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Verna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 542
Liittynyt: 17:21, 18.02.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsä

Mistä haaveilet?

Viesti Kirjoittaja Verna »

Mitä akvaarioihin liittyviä haaveita sinulla on?

Jos nyt jätän pois massiiviset, lottovoittoa edellyttävät haaveeni ja keskityn realistisiin, niin muutama kalalaji olisi toiveissa. Ärsyttävintä on se, että tilanpuute on oikeastaan ainoa, mikä estää minua saamasta haluamaani, sillä kalalajeja on kyllä saatavilla. Tyhjänä olisi yksi akvaariokin, mutta minne minä sen tungen?

Olisi kiva laittaa tuo pikkuallas kodiksi hunajarihmakaloille. Sinne mahtuisi myös joko monnisia tai ehkä viirikirjokaloja. Monnisista CW009 eli green laser olisi tosi houkuttava. Kallis kyllä monniseksi, mutta...

Ellei tuo isoin altaani olisi jo täpötäynnä kalaa, haluaisin sinne neitotonkijoita. Nykyiset asukkaat ovat varsin pitkäikäisiä, eivätkä edes kovin vanhoja, joten odotella saan vielä piiiitkään. Ellei jostain putkahda jotain sopivaa jättiallasta, johon neidot menisivät nykyisen kalastoni lisäksi. Puoliso vain saattaa kinnata isompaa allasta vastaan.

Lisäksi yksi haave, jonka vielä toteutan, tuli mitä tuli, on käärmekala. Ja kenties muutama pantterikiipijäkala sekaan. Ellei muuten, niin eläkkeellä hankin.

Muutama sisustusratkaisukin on kokeilematta.

Eiköhän näillä haaveilla pötkitä jokunen vuosi.
Merihevonen17
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 17:39, 23.02.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Mistä haaveilet?

Viesti Kirjoittaja Merihevonen17 »

Hyvä kysymys. :D Listalla mieluisimpana olisi tupsulevätön allas, joka toivottavasti joskus on mahdollista... Mukavaa olisi myös, että akvassa nyt oleva pieni platynpoikanen selviäisi jo. ongelmasta johtuneesta runsaasta kasvien karsimisesta huolimatta, kun kalat käy jo vähän vähiin...

Alkukevään haave hehkurasbora-akvasta on toteutumassa, jospa viikonloppuna pääsisin aloittamaan kypsytyksen. :mrgreen:
Norhie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 667
Liittynyt: 14:26, 18.01.2016
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Imatra

Re: Mistä haaveilet?

Viesti Kirjoittaja Norhie »

Jos myös itse jätän ne miljoonahaavet pois, niin haaveena olisi saada kaikki akvaariot omaa silmää mielyttäväksi ja sopivilla lajeilla höystettynä. Se mikä näyttää kaupassa kivalta ei välttämättä enää omassa tankissa miellytäkkään silmää. Onneksi noita tankkeja nyt on niin voi siirrellä kaloja ja kasveja toisiin.

Tyytyväisin olen siniseen akvaarioon jossa sekä kalasto, kasvisto, että valaistus miellyttää silmää. Loppujen lopuksi ei tarvittu edes mitään erikoista kalaa, vaan akvassa on vain neontetroja, kuusiraitabarbeja, täplämonnisia ja pari kultasampimonnia - sekä wino pino kierteissarvikotiloita. Kultasampimonneja lukuunottamatta kalasto ei maksanut juuri mitään.

Keltainenkin akva on ihan kiva, vaikka kalasto onkin suhteellisen väritöntä. Pääasiassa punapäätetroja ja pandamonnisia, sekä pari partista ja leväsukarapua. Nämäkään eivät paljoa maksaneet. Kasvejakin on tasan kolmea: iso lammikki, patsuleita, ja afrikansaniaista. Silti kokonaisuus on kiva ja hieman aavikkomainen lohikäärmekivineen. Täällä olisi vielä tilaa jollekin, mutta mille...

Punainen akva tuottaa päänvaivaa. Olen vihdoin (ehkä) saanut sen ulkoisesti sellaiseen kuosiin mistä itse pidän, mutta kalaston kanssa on vaikeuksia. Rusokiilakyljet on kivoja mutta CPD tirrit muutan kyllä 130 litraseen. Nyt haaveilen tämän saavani kuosiin jollain tavalla.

Kaloista kiinnostaisi kovasti vaanijakalat. Punaleuka- ja loistovaanijat olisi kivoja lisäyksiä kippoihin, mutta varmaan kalliita ja mihinpä ne tungen?
2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
Jnnerjk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 210
Liittynyt: 08:08, 03.12.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Mistä haaveilet?

Viesti Kirjoittaja Jnnerjk »

Vuosia haaveillut merivesi-altaasta. Aina on ollut jostain pulaa, ei ole riittänyt rohkeus/aika/rahat. Nyt haave toteutumassa. Ro laite tuuppaa vettä altaaseen parhaillaan, tällä menolla kestää vielä 3-4 päivää, kaikki tarvittava hommattu eli kohti suolaista vettä.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5534
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Mistä haaveilet?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Toi kusahtanut aqua-medic vois lähteä tosta keskeltä olkkaria jolloin pääsisi miettimään uutta proggista. Olisko se sitte suolaista vai makeaa, molemmat on vielä auki. Jos jotakuta kiinnostaa puoli-ilmainen setti niin yv kehiin.
Verna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 542
Liittynyt: 17:21, 18.02.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsä

Re: Mistä haaveilet?

Viesti Kirjoittaja Verna »

Ideasta toteutukseen. :) Akvalle löytyi paikka ja siellä on jo hiekkaa. Hunajarihmoja odotellessa.
vihrea
Starting Member
Starting Member
Viestit: 19
Liittynyt: 14:35, 17.02.2017

Re: Mistä haaveilet?

Viesti Kirjoittaja vihrea »

Toivoisin pikkuhiljaa tasapainoa tähän uuteen purnukkaan. Piilevä tekee onneksi jo lähtöä ja toivottavasti sen seuraajat häipyvät samalla oven avauksella.. tuskin kuitenkaan [}:)] Kunhan saan nuo levät hiivattiin ja lannoituksen kohdilleen niin haluaisin kokeilla onneani muutaman advanced-kasvin kanssa, vaikka luulenkin että valoteho ei tule riittämään, moorapuukin varjostaa sen verran. Lähinnä kasvipainoitteisia haaveita siis.. :roll:
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Mistä haaveilet?

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Lepotuolista, jossa köllötellä rennosti kattellen akvaariota. Nyt mulla on vaan matala jakkara josta katon kaloja alaviistosta eikä se ole kovin mukava asento.
Ikeassa olsi yks aivan täydellinen mun makuun, mutta taitaa jäädä vielä haaveeks jos täs on eron takia muutto edessä niin menee kaikki rahat siihen... :?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”