Kalaston suunnittelu

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mikael90
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 22:40, 26.02.2017
Sukupuoli: Mies

Kalaston suunnittelu

Viesti Kirjoittaja mikael90 »

Mulla on 340 litranen akvaario mikä on perustettu reilu 3kk sitten ja tarkoituksena tehdä seurala missä on runsaasti kasveja. Altaassa on jo paljon kasvillisuutta, juurakoita ja hiekkapohja. Kaloja siellä on vasta 15 neontetraa ja pleko.

Neontetroja tulee ainakin 30kpl lisää parveen ja pohjalle olen miettinyt piikkisilmiä. Haluaisin näiden lisäksi pienen parven/pariskunnan suurempia rauhallisia kaloja jotka viihtyy kasvillisuudessa.

Mitä muut ovat yhdistäneet neontetrojen kanssa?
Voisiko esim joku rihmakala sopia näihin vesiin?
Norhie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 667
Liittynyt: 14:26, 18.01.2016
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Imatra

Re: Kalaston suunnittelu

Viesti Kirjoittaja Norhie »

340 litraseen voit huoletta ainakin triplata neontetraparven tai ne muutama pikkusintti vaan hukkuu valtavaan altaaseen. Fisut ei kuitenkaan kasva kuin noin kolmesenttisiksi, joten joku 50-100 neontetraa olisi varmasti kivannäköinen parvi. Verrokkina tuo pleko paskoo ainakin yhtä paljon kuin kymmenen neontetraa. :)

Neontetrat ja piikkisilmät on vähän riskiyhdistelmä, kun suurin osa piikkisilmistä viihtyisi paremmin 26-28 asteisessa vedessä. Neontetrat taas 20-25 asteisessa. Rihmakaloja en tunne kovin hyvin, mutta eikös ne ole lämpimän veden kaloja?

Muoks: Minä yhdistelin punapäätetroja ja monnisia neontertojen kanssa. Lämpötila akvassa noin 24 astetta. Tai siis nuo monniset ovat väliakaisesti samassa akvassa, mutta miksei pysyvästikin.
2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”