![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Auttakaa! Tai antakaa edes lohduttavia kommentteja

(Siirtäköön ylläpito tämän jonkun vanhan ketjun jatkoksi, jos katsoo aiheelliseksi).
Valvoja: Moderaattorit
Mahtaako tuo olla tuoreille tahroille tarkoitettu vai voisko toimia myös vanhoille?minzku kirjoitti:Ainakin Kiilto myy silikoninpoistoainetta. Täti kokeili kun sillä oli tippunut silikonia parketille, ja sillä lähti kuulemma tosi hyvinEn tiedä onko vaarallinen, mutta voisi kuvitella että jos käytön jälkeen pesee hyvin pois, niin vois kokeilla?
No näin myyjä minulle ainakin sanoi (tahrat ovat siis jo häntä edeltäneen omistajan ajalta ja tämä oli myyjälle sanonut niiden olevan silikonia). Mutta jos ne olisi kalkkeumia, niin kai ne olisi asetonilla sentään lähteneet?Koss kirjoitti:Ootko varma että kyseiset jäljet laseissa on silikonia, eikä esim. kalkkeumaa? Kokeilepa siten että kostutat tahrat etikalla tai sitruunalla, ja annat vaikuttaa hetken, jonka jälkeen hankaat niitä karkealla sienellä.
No en minäkään, mutta asetoni on kyllä mun mielestä aika vahva liuotin (tulee pelattua sen kanssa erään toisen harrastuksen takia, esim. muoviliinastakin lähtee tosi helposti asetonilla värit), joten itse olen sitä mieltä että kyllä kalkkeuma olisi jo lähtenyt. Ja naarmuja toki on, mutta pääasiassa lasi on tosi siisti ja sileä. Itse asiassa ne taitaa juuri olla noita Decon mainitsemia rasvatahroja. Olen kyllä miettinyt, voisiko olla lasiliiman jäänteitä, mutta mielestäni tahra sopii paremmin silikonin jättämäksi rasvatahraksi. Kun tahrat eivät tunnu esim. sormeen olevan mitenkään koholla, joten ei pelkällä raapimisella kyllä nuo loput enää voikaan oikein lähteä.Koss kirjoitti:En ole koskaan kalkkia asetonilla poistanut, joten sen tehosta en osaa sanoa. Ihmetyttää vain jos lasipinta on tasainen (eikä karheutettu), pitäisi sen lähteä tasapintaiselle terällä, vaikkapa Handyllä tai partakoneen terällä. Muutoinhan silikonin pitäisi olla terän ulottumattomissa, eli mahdollisissa naarmuissa, karhennuksissa.
Kiitti vinkistä! Pitääkin muistaa tuo kun käy rautakaupassa.Nniina+++ kirjoitti:Tai kokeile sitä paljon kehuttua Akron taikasientä. Meillä ainakin lähti tosi sitkeet pinttymätahrat lattiasta. K-raudasta ostin sienen ja siinä lukee että akvaarioon soveltuu.
Joo tätähän nyt kokeilinkin periaatteessa, ja näytti toimivan. Kaveri tosiaan ehdotti tuota mikrokuituliinaa, kun kuulemma itse putsailee sillä silikonista jääneitä rasvatahroja. Meinasi sitten kuitenkin, että säämiskä voisi olla vielä kitkaisempi kuin mikrokuituliina. Käteen se tosiaan tuntui kaupassa paremmalta tähän tarkoitukseen, joten valitsin aidon säämiskän. Ja näytti tosiaan hiukan auttavan.Deco kirjoitti:Kokeiles mikrokuituliinaa rasvatahroihin mikäli silikoonijäämiä on..