Vau, nyt jo neljä, voidaan tosiaan kohta pistää se kalakerho pystyyn

.
Tia-Teresia kirjoitti:Toki jos lähiseutuvilla on muitakin näppäriä ja innokkaita kalojen/akvojen muuttajia, niin tulla sais lauantaina kyläilemään

Yksi varma apuri tällä hetkellä, toinen piti olla, mut taitaa mennä metsään hänen osilta jälkikasvun sairastelun vuoksi

Palkaksi saa kahvet ja hyvällä tuurilla jopa pullat, ja tapella saa kaikista ylijäämäkasveista ja muusta mitä nyt sitten jääkin rojektista. Altaat on tällä hetkellä sellaisia sekameteliviidakoita, et en ole enään edes varma mitä niissä kasvaa. uimataitoiset sentään suurinpiirtein tiedän, jollei yksittäisiä ylläreitä lasketa (kuten kärmeskalan suusta pelastettu kattari

)
Täällä on yksi, joka on muuttanut noin miljoona ja yksi kertaa akvaarion kanssa paikasta toiseen. Kokemusta siis olisi, näppäryydestä en tiedä mitään

. Harmi vaan, että lauantaina suunta on Turkuun, joten en ehdi avuksi. Mutta toki myöhemmin voi apua kysellä.
MA7xGE kirjoitti:Vink vink, akvaristi, se kattari on varattu mulle, vink vink, launtaina menossa "hakemaan", vink vink.

Niin joo ja noita kuparimonnisia on melkein koko ajan tuolla ZooJattaressa.

Joo, MA7xGE, ole huoleti, en tule sun apajilles

. Pitäisi varmaan käydä kurkkaamassa tuon Zoojattaren valikoimia. Ja kröh, aika noloa myöntää, mutten ole käynyt edes tuossa Huittisten AnimatZoossakaan kertaakaan
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
. Mies haki sieltä tässä joskus taannoin vedenparannusainetta, mutta siinä se asiointi sitten on melkein ollutkin. Itse tulee tilailtua aika pitkälti tavaraa Akvaarioon.fi:stä ja kun tulee tasaisin väliajoin käytyä joko Tampereella tai Turussa (pääasiassa jälkimmäisessä kaupungissa, kun on tutumpi), niin sieltä sitten myös. Nytkin menen muissa asioissa Turkuun ja ajattelin piipahtaa joko Akvaariopisteessä tai Uudessa Akvaariossa kyselemässä, jos saisivat tilattua lisää suppusuita. Puutorin asiakaspalveluun mulla on mennyt maku ja olen kuullut siitä pelkästään huonoa.
Mutta onpas tosiaan kivaa, että meitä on jo näinkin monta tässä keskustelussa ja minullekin saa ehdottomasti laittaa yv:tä jos siltä tuntuu
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
. Tämä ilta mulla vierähtikin akvaariota siivotessa ja jotenkin siinä kävi, taas kerran, niin, että aloin muljaamaan kasveja ympäri akvaariota. Aina vieraatkin kysyy, onko siellä akvaariossa kalojakin

... No sittenpä puolentoista tunnin veden sotkemisen jälkeen totesin, että olivat ihan hyvin niin kuin alunperin olivat

. Ja ei kun takaisin paikalleen. Heitin myös reilusti kasvia roskiin. Eli täältä voisi sitten löytyä monennäköistä kasvia, jos joku tarvitsee. Vallisneria suorastaan rehottaa, samoin jaavansammal. Anubiasta heitin justiinsa menemään.
Tia-Teresia kirjoitti:aurinkotetroista aion tod.näköisesti luopua (vaikka ovatkin olleet upeita kaloja!) ja katselen juuri jotain muuta kiinnostavaa keskiveden lajia tilalle.
Mulle voi sit nuita tetroja tarjota
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Meni ihan ohi eka lukemalla...
Niitä ei nyt ole enää kuin neljä kappaletta jäljellä, osa on heittänyt henkensä ihan itsekseen, ilman mitään merkkejä syystä (muut kalat voivat aivan mainiosti). Ovat olleet todella hyvän värisiä ja vilkkaita ja hyvin kasvaneita, mutta jostain syystä niitä alkoi tippua tuossa joku aika sitten...jossain keskustelussa täällä oli jollekin muulle käynyt aurinkotetrojen kanssa ihan samalla lailla ja joku mainitsi ko. keskustelussa, että kupari saattaa aiheuttaa ko. tetrojen (ja muiden saman suvun lajien) hengenlähdön, mutta tiedä häntä... nyt ei ole kyllä tappioita hetkeen tullut, joten jos tilanne pysyy stabiilina vielä kuukauden ja vastaanottaja karanteenaa huolella, niin voin nuo kyllä pois lahjoittaa. Turusta Akvaariopisteestä niitä tilasin, joten eiköhän niitä voisi sieltä saada lisää hankittua. Ehdottomasti hieno tetra, saavat ajan kuluessa melko keltaisen sävyn ja evät hehkuvat oranssina. Ja voi sitä menoa, kun mennään ympäri akvaariota...
Tia-Teresia kirjoitti: Ja jossain vaiheessa suunnitelmissa mennä katsastamaan tampesterin akvakauppatarjonta. Näihin reissuihin tietty on bensakulujen jakajat tervetuilleita, menis päivä joutusaan kalakeittoja hämmennellessä, ja uusia kauppoja kierrellessä

Tampereen Akvaariokalassa kannattaa ainakin käydä, olen siellä kerran käynyt ja palvelu oli silloin ainakin hyvää. Ja näillä bensan hinnoilla tosiaan kimppareissu ei ole yhtään huono ajatus!
Hups, tulipa löpistyä...
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)