Juwel akvaristit

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tarumarika
Junior Member
Junior Member
Viestit: 228
Liittynyt: 18:35, 31.01.2009
Sukupuoli: Nainen

Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja tarumarika »

Eli kellä kaikilla täällä on tuo kyseinen "Juwel Aquarium" ja monenko litran? Minulla on mitoiltaan 80x40x30 eli 96 litraa.
Ketokaas vähän että millaisia kasveja teillä on kaloja tekniikka yms yms.. Olis kiva myöskin jos voisille laittaa kuvia. :) ja että kuinka hyvin tuo Juwel toimii lähinnä tekniikaltaan, ja jos on joutunut laittaa joskus jotain uusiksi, sanokaa toki mitä :) Olen ehkä hieman epävarma tämän merkin suhteen, joten haluan tietää että onko syytä huoleen. Itsekin laitan muutaman kuvan jahka osaan laittaa :D
Kissa, Hamsterin terra
piupau
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 18:31, 11.03.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja piupau »

Multa löytyy nyt rekord80,60 ja 54l. Näissä suodattimet poistettu, vaihdettu aquaballeihin rapujen takia, yhdessä on oma suodatin paikallaan. Mulla oli rio180, siihen meni ensin vajaan vuoden jälkeen uusi allas takuuvaihtoon, alkoi etulasi pullistella liikaa, sitten heti perään valaisin alkoi räpsyttää, sekin kyllä meni takuuseen..Sain varmaan sen maanantai kappaleen, just mun tuurilla :mrgreen:
Polttotöitä ja paljon muuta: polttopirtti.vuodatus.net
vege
Member
Member
Viestit: 338
Liittynyt: 16:49, 08.03.2006
Paikkakunta: pietarsaari

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja vege »

No täällä on ollut kohta kaksi vuotta Juwel vision 450 litrainen. Juwelin oma suodatin lähti heti kävelemään ja nyt suodatuksen hoitaa 2xulkosuodatin. Kaloina on villikiekkoja, inkkareita ja monnisia. Kasveina on miekkoja sekä tiikerilumpeita. Toinen valaisin yksikkö on takuuseen vaihdettu kun lopetti kokonaan toimimasta. Tämä on kolmas Juwel eikä ole pahaa sanottavaa kyseisetä merkistä.
  • Kuva
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1268
Liittynyt: 14:20, 05.11.2006
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Mulla on juwel trigon 190 (ulkomitat antaa litratilavuuden 228) eli kulma-akvaario. Tästäkin on oma suodatin hyllytetty sen jälkeen, kun toinenkin kiertovesipumppu siitä hajosi takuuaikana. Allas on ollut toiminnassa vähän yli kolme vuotta. Valoa olis tässä voinut olla enemmän kuin kaksi n. 20 W:n putkea.

Kuva
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Minula on juwel rio 300 eikä ole pahaa sanottavaa... Mutta valoa voisi olla enemmän että kasvit kasvaisivat paremmin.. Yritä laitella kuvia kunhan ehdin. :D
Kaloina on mm. kiekkokaloja [;)] .
SirpaN
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 09:30, 17.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja SirpaN »

Minulla on tällä hetkellä Rio 180 ja tulossa Lido, sitten kun tilat/(mies) antaa myöden. Aiemmin minulla oli Rekord 80. Olen ollut tyytyväinen, mutta Riosta poistatin Juwelin oman suodattimen jo liikkeessä oston yhteydessä. Kuvia löytyy allekirjoituksesta. Nirppu: Upeasti olet sisustanut kulmamallin!
molly87
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 18:47, 24.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Saarijärvi

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja molly87 »

Täällä on Juwel 120 litranen ja 56 litranen. Hyvin on toimineet. Ja siistin näköisiä kun on noi omansa kaapit alla :)
Isompi ollu reilu puol vuotta, käytettynä ostettu ja pienempi on ollu pari kuukautta ja uutena ostettu.
Sinne pienempään vaan tarvis lisää suodatusta, tuntuu että koko ajan jotain roskia lentelee siellä..
Mitähän suosittelisitte, sellasta johon ravut ei pääse sisälle.. ? :)
~Juwelit 54L + 120L~
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1600
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Juwel Rio 240. Tykkään kovasti, paitti valoista jotka jouduin uusimaan oston (käytettynä) jälkeen. Tää oli näitä tappauksia joissa takuu oli juuri mennyt umpeen ja sytkäriä ei pääse vaihtamaan.
Isompaa ei mahdu, eli tähän jää.

Kuva
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Minulla ei ole yhtään Juwelin allasta, mutta sen sijaan käytän oikein mielelläni niitä aivan loistavia suodattimia joita te ymmärtämättömät rassukat joukoittain poistatatte. :D
weemano
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1017
Liittynyt: 18:31, 27.01.2008
Paikkakunta: Kuopio

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja weemano »

epäkäteviä ja alimitoitettuja niihin altaisiin mihin ne on silikoonattu kiinni...?Minusta ainakin joutu riosta lähtemään ja eheim pick up tilalle.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Maisu »

weemano kirjoitti:epäkäteviä ja alimitoitettuja niihin altaisiin mihin ne on silikoonattu kiinni...?Minusta ainakin joutu riosta lähtemään ja eheim pick up tilalle.
Jaa-a, minulla on tuollainen 600 l/h Rion suodatin ainoana suodattimena 257-litraisessa ja 1000 l/h 468-litraisessa yhdessä kiinalaisen sisäsuodattimen kanssa enkä näe niissä mitään vikaa. Täytin ne sintratulla lasilla ja kannet on poistettu.
weemano
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1017
Liittynyt: 18:31, 27.01.2008
Paikkakunta: Kuopio

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja weemano »

Voipa kai nuo saada toimiviksikin jos jaksaa asennella..
meillä 80-90l riosta lähti kun tankki kerran jäi äipän hoteille, tietämys juuri sen miten pick up pestään.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
piupau
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 18:31, 11.03.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja piupau »

maisu kirjoitti:Minulla ei ole yhtään Juwelin allasta, mutta sen sijaan käytän oikein mielelläni niitä aivan loistavia suodattimia joita te ymmärtämättömät rassukat joukoittain poistatatte. :D
Siis aivan hyviä suodattimia ovat, vähän "kömpelön" oloisia, kun ovat suht isoja, ja tosiaan silikoonilla kiinni.. Meillä vain jouduttiin sukarapujen takia ne poistamaan, kun osaavat sen homman, että imaisevat ravut sisuksiin.. :roll:
Kaloilla pidän kyllä suodattimen, riittää kyllä mainiosti hiukan muokattuna :D
Polttotöitä ja paljon muuta: polttopirtti.vuodatus.net
RHODESIAN
Member
Member
Viestit: 492
Liittynyt: 17:26, 13.11.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hamina

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja RHODESIAN »

Maisun ja piupau:n kanssa samaa mieltä:Juwel:n suodattimet ovat aivan loistavia! Eivät pätkääkään alimitotettuja tai huonosti toimivia. Noh, Eheimin myyjät rikastuu kun porukka kiihkoissaan heittää noilla sorsalintua 8-)
weemano
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1017
Liittynyt: 18:31, 27.01.2008
Paikkakunta: Kuopio

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja weemano »

käytetty eheim sinne purkkiin uppos.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
pasihe
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 20:23, 04.01.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Paikkakunta: Kempele

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja pasihe »

Rio 400:n löytyy ja suodattimen poistin myös. Niissä on se huono puoli etteivät tahdo käynnistyä oma-aloitteisesti pysähtymisen jälkeen. Altaassa on automatiikka joka sammuttaa suodatuksen ruokinnan ajaksi ja halusin sellaiset suodattimet jotka myös käynnistyvät sen jälkeen itsekseen.
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
nirppu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1268
Liittynyt: 14:20, 05.11.2006
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja nirppu »

Saako ne sitten jotenkin uudestaan käyntiin? Mulla stoppas niitä kaksi itsekseen ja käyntiin en saanut. Hermo siinä meni ja suodatin sai lähdöt. Muuten olisin pitänyt sen altaassa, olin täyttänyt sen nimittäin siporaxilla... Kiitos SirpaN kauniista sanoistasi!
Retuliini
Member
Member
Viestit: 359
Liittynyt: 20:54, 05.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Siuntio

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Retuliini »

Täältä löytyy 57 litrainen ihan alkuperäisellä kokoonpanolla rapulana. Aluksi laitoin sukkahousuviritelmän suodattimen kanneksi, mutta myöhemmin muutin siihen ylimääräiset palat suodatinmattoa, niin ravut eivät pääse sinne sisään. Yhtään rapua ei tähän mennessä ole suodattinpömpelistä löytynyt. Ja muutenkin suodatin on tarpeeksi riittävä tuohon akvaarioon. Itse olen ainakin ihan tyytyväinen. Ainakin helpot kasvit viihtyvät mainiosti ja varsinkin karvalehti viihtyy tässä akvaariossa erittäin hienosti (muissa akvaarioissa kituu ja kuolee).
Miksi tehdä samat virheet uudelleen,
kun voi tehdä kymmeniä uusia.
http://kuvablogi.com/blog/5383/1/
http://kuvablogi.com/blog/5383/24/ (myynnissä olevaa tavaraa)
sani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2417
Liittynyt: 09:43, 23.01.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja sani »

nirppu kirjoitti:Saako ne sitten jotenkin uudestaan käyntiin? Mulla stoppas niitä kaksi itsekseen ja käyntiin en saanut. Hermo siinä meni ja suodatin sai lähdöt. Muuten olisin pitänyt sen altaassa, olin täyttänyt sen nimittäin siporaxilla... Kiitos SirpaN kauniista sanoistasi!
Se pumppu pitää irrottaa ja ravistella sitä vesiämpärissä (niin että se on pistokkeessa kiinni... turvallista) eli hakata sitä ämpärin seiniin. Niin se lähtee uudelleen käyntiin. Mulla ihan samoja ongelmia, vaikka muutoin olen ollut tyytyväinen suodatukseen. Mulla on siinä suodattimessa päällimmäisenä vanua, ei mitään vanulappuja jotka tukkeutuvat viikossa ja ovat ihan sikakalliita. Jbl:n edullinen vanupussi on riittänyt jo kohta 2 vuotta [;)] Joten jos pumpun korvaa uudella eri merkkisellä, suodatin on ihan käypä peli. Muuten saa kohdata kalakuolemia sähkökatkojen yhteydessä...
suomikala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 11:58, 29.07.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: itä-suomi

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja suomikala »

Täältä löytyy juwel rio 180l. Minusta hyvännäköinen allas, kätevä kaappeineen, ja sisäsuodatinkin on niin iso että ei tarvitse olla jatkuvasti putsaamassa niinkuin perussisäsuodattimia. Laitoin kyllä yhden vanhan sicce sharkin juwelin oman suodattimen kaveriksi, mutta taitaisi tuolla kalastolla toimia mainiosti pelkällä juwelinkin suodattimella.
Sitä kuitenkin ihmettelen, miksi kansimuovit on mustat tehtaanjäljiltä. Valkeana tai varsinkin peilipintaisena valoteho kasvaisi huimasti. Ja jos oikein etsii parannuskohteita ja vertaa kilpailevaan merkkiin, on minusta tuo ylälaita tehty huonosti. Tällä tarkoitan sitä, että akvaarion silikoonaukset ei ilmeisesti ole iihan ylälaitaan, koska ihan ylälaita ei taida olla enää lasia, vaan sitä muovikehikkoa, ja siten jos akvaarion täyttää yli sen tarrateipin, (joka ajankanssa lähtee irti) niin akvaario voi hajota tai ainakin vuotaa siitä ylimenevästä osasta. Esim. renassa lasit on ihan ylös saakka, ja on siten tietysti silikoonattu ylös saakka, eikä akvaarion sisäpuolella ole mitään muovivirityksiä, eikä akvaario voi vuotaa/hajota jos jonkun maagisen irtilähteneen tarrakohdan yli täyttää.
sourz
Member
Member
Viestit: 393
Liittynyt: 22:04, 27.01.2008

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja sourz »

sani kirjoitti:
nirppu kirjoitti:Saako ne sitten jotenkin uudestaan käyntiin? Mulla stoppas niitä kaksi itsekseen ja käyntiin en saanut. Hermo siinä meni ja suodatin sai lähdöt.
Se pumppu pitää irrottaa ja ravistella sitä vesiämpärissä (niin että se on pistokkeessa kiinni... turvallista) eli hakata sitä ämpärin seiniin. Niin se lähtee uudelleen käyntiin.
Toinen vaihtoehto on pyöräyttä sitä impelleriä eli sitä pyörivää ratasta jollain tikulla ja pistoke luonnollisesti seinässä.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja Maisu »

sani kirjoitti:Se pumppu pitää irrottaa ja ravistella sitä vesiämpärissä (niin että se on pistokkeessa kiinni... turvallista) eli hakata sitä ämpärin seiniin. Niin se lähtee uudelleen käyntiin. Mulla ihan samoja ongelmia, vaikka muutoin olen ollut tyytyväinen suodatukseen.
Minulla jätti kerran yksi Juwelin pumpuista käynnistymättä, näitä oli silloin käytössä kolme, mutta siitä löytyi tarkemmassa tutkimuksessa pala Siporaxia sisältä. Muuten en ole tuollaisia ongelmia huomannut - toisin kuin taannoin roskikseen lentäneen Eheimin Compactin kanssa joka oli yhteensä alle kaksi vuotta käytössä ja koko käyttöajan aiheutti näitä pysähtymisyllätyksiä kunnes lopulta sammui kokonaan. Minulle pitäisi maksaa aika paljon ennen kuin enää ottaisin mitään Eheimin tekniikkaa omiin kotiakvaarioihini. Kellarissa on yksi 2228 ulkosuodatin jonka luultavasti annan HAS:n käyttöön, jos joku siellä saa sen vedenpitäväksi.
kyttyräkala
Starting Member
Starting Member
Viestit: 43
Liittynyt: 19:45, 13.04.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Orimattila

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja kyttyräkala »

Hei
Täältä löytyy Juwel vision 450l juwel Rio 180l ja juwel Record 110l.Kauppias otti heti kättelys juwelin suodattimet pois ja käytössä eheim prof 2 2028, 2026x2 ja 2215 classic. Altaat tumalla puulla ja record mustana. Jalustat ovat hyvät mahtuu suodattimet vallan mainiosti kaapin sisään ja huolto on helppoa. Lamput olleet ihan ok punaisetkin kasvit kasvavat hyvin en kyl kaipaa lisävaloa ollenkaan.Haaveilen trigonista 190l tai 350l kun mies vielä suostuisi , katsotaan mitä kevät tuo tullessaan!!.
sani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2417
Liittynyt: 09:43, 23.01.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja sani »

suomikala kirjoitti: Sitä kuitenkin ihmettelen, miksi kansimuovit on mustat tehtaanjäljiltä. Valkeana tai varsinkin peilipintaisena valoteho kasvaisi huimasti. Ja jos oikein etsii parannuskohteita ja vertaa kilpailevaan merkkiin, on minusta tuo ylälaita tehty huonosti.
Juwelissahan on erilliset heijastimet, ne on kätevät (hanki ihmeessä jos ei tullut mukana!). Valkoinen kansimuovi olisi äkkiä nuhjuuntuneen näköinen. Mielummin siis irroitettavat heijastimet jotka voi hinkata kirkkaaksi kunnon aineilla! Heijastimet ovat siis tällaiset: http://www.charterhouse-aquatics.co.uk/ ... ectors.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

Ainakin omat juwelini ovat ihan muoviosien alle asti silikoonattuja ja se muoviosa lähtee siitä nostamalla irti (sen alla on vielä lasia, ei yläosa ole pelkkää muovia). Enkä tajua miten se vedenrajan max. korkeuden ilmoittava tarra voisi lähteä irti kun on lasin ja kehysmuovin välissä (näkyy vain sisältäpäin katsottuna ja on lasin takana silloin).
suomikala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 11:58, 29.07.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: itä-suomi

Re: Juwel akvaristit

Viesti Kirjoittaja suomikala »

Eipä tullut tuollaisia heijastimia, pitääkin etsiä saako niitä järkihintaan jostain, kiitti vinkistä.
Minun mielestä se tarra on kyllä lasissa siinä muovikehikon alapuolella, siis sisäpuolella lasissa. Onkohan mulle tehtaalla kasattu se väärin? Joka tapauksessa nyt sillä ei ole merkitystä, kun on aikojen saatossa tarra on kulunut niin paljon, ettei siitä saa selvää että onko se tarran alalaita vai keskiosa se mihin vettä laitetaan. Jos kuitenkin se vesiraja on tarran alalaitaan saakka eikä keskelle, niin silloin vesiraja on vain muutaman millin sen muovikehyksen ulkopuolen yläpuolella, ja jos näin, niin siinä on se huono puoli, että jos vettä haihtuu muutama litra, niin heti näkyy vesiraja akvaariossa, mikä näyttää ärsyttävälle. Mutta vaikea sanoa kun ei siitä saa enää selvää.
Renassa on valkeat metallikannet, ja siinä ne ei ole päässyt nuhjuuntumaan lainkaan. Onkohan isommissa juweleissa myös metallikannet, vai myös niissä tälläiset muoviset?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”