MA7xGE kirjoitti:Nostanpa hieman mielenkiintoista keskustelua...
Itse näin pienen painajaisenpätkän, kun vielä suunnittelin tuota kalastoa... Silloin ajatuksena oli ottaa inkkareita.
Anyway, unessa olin eläinkaupassa, en tiennyt oliko minulla jo akva. Olin kuitenkin ostamassa inkkareita, pussissani oli 10kpl kyseisiä kaloja. Sitten myyjä kysyi, että tahdonko selkäuimareita. Vastasin kieltävästi, ja inkkarini muuttuivat vaalean sinisiksi!

Pian ne käänsivät mahan kohti pintaa ja alkoivat uida rinkiä!
...No okei, ehkä tuota ei voi laskea Painajaiseksi mutta järkytyin kyllä kalojeni muodonmuutoksesta.

Unissa on aina just tollasta absurdiutta; rinkiä uivia vaaleensinisiä intiansulka-selkäuimari sekasikiöitä

Unet on ihania, näkisinpä useammin! Onko kenenkään unissa muuten muistoja aiemmista unista niin että ne muodostavat oman koherentin maailman? Mulla on joskus silleen, et ku oon unessa ni mul on eri muistot ku hereillä ja ne muistot on aiemmissa unissa tapahtuneita asioita (siis silloin harvoin ku näen
unta tai muistan sen). Ne on niin järkeenkäypiä, et välillä joudun oikeesti miettimään, et mikä tapahtumakulku on tapahtunu kolmena viimesimpänä yönä unessa ja mikä oikeasti. Mun unet jatkuu usein kohdasta johon ne on joskus jääny ja niissä mulla on usein eri muistot kuin oikeesti. HYVIN KUMMALLINEN TUNNE kun herää aamulla ja kaikki ne muistot on valetta... Nään tosi usein
unta, jossa mun vanhempien talossa elää kissapopulaatio, joka tarvii mun apua ja on ihan nälkiintynyttä, mut mun äiti ei usko et ne on siel. Ne aina katoaa piiloihinsa ku joku muu perheenjäsen menee ohi ku mä. Lisäks joissain unissa on sairas syyllisyydentunne, et mä ite oisin tuonu ne sinne lemmikeiks ja ne ois lisääntyny, mut en vaan saa niitä kiinni ja vietyä eläinsuojaan
Oon myös tosi usein unen ja valveen rajamailla ja puhun unissani mun miehelle ainakin kerran kuussa. Yleensä se tapahtuu niin että nään kuvia, jotka on
unta (esim. synnyttävästä kissasta), mut tajuun et mun mies näkee mut ja et voin puhua sille (eli oon tavallaa hereillä, koska unessa mieheni ei ole lähistölläkään) ja kysyn sit siltä, et joko ne synty. Se on ihan äimänä ja kysyy et mitkä, mut koska oon puoliks unessa ni en tajuu sen kysymystä vaan selitän vaan jotain. Kerran kysyin mun siskolta, ku se tuli meiän huoneeseen, et onks noi bilerahoja, vaik sil ei ollu rahaa mukana.