Kultakala-akvaarion minimikoko

Ulkolammikoiden ja niissä pidettävien kalojen hoito, ongelmat ym. Mukaan lukien ulkona ja sisällä pidettävät kultakalat sekä kotimaiset kalat.

Valvoja: Moderaattorit

+kalanen_97+
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 16:33, 07.04.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Kultakala-akvaarion minimikoko

Viesti Kirjoittaja +kalanen_97+ »

mattib kirjoitti: Herättelinpä vain keskustelua turhasta."
Jos tuo/ koko teksti oli vinkki mulle, niin olen hyvin pahoillani, kun kuormitin palstaa. En enää tee niin :(
Saatoin vastata väärin, huomauttakaa. Aina. Jookos?
catfish freak
Senior Member
Senior Member
Viestit: 619
Liittynyt: 07:20, 01.09.2009
Akvaarioseurat: Akvaario harrastajien nettiseura (facebook), CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kultakala-akvaarion minimikoko

Viesti Kirjoittaja catfish freak »

Minullakin on ollut yli 30 cm huntupyrstö kultakala vähän pienempiä kamuja 500 litraisessa täytyy sanoa että ei ihan pienimmästä päästä ole ovat jo kaikki siirtyneet paremmille töhöily vesille.
Chef Omituinen otus tarjoilee tänään muikkusoppaa: Alkuruuaksi 60l ja 40l merivetistelyt pääruuaksi 500l monniallas höystettynä kirjoahvenilla, jälkiruuaksi 110l paludaario ja 60l makiavetinen kutupönttö.
akvapallo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 11:31, 27.12.2011

Re: Kultakala-akvaarion minimikoko

Viesti Kirjoittaja akvapallo »

Tokihan lajikohtaiset realiteetit tulisi olla jokaisella tiedossa kun aletaan isoiksi kasvavia kaloja hankkimaan minulla 4 huntupyrstö vauvaa 250l altaassa.kasvuvauhdista riippuen on altaan vaihto edessä.seuraava allas lienee 400l luokkaa ja jos kovin venyvät niin sitten siitäkin vaan isommaksi.olen kuullut ja lukenut montaa eri suositusta akvaarion koolle mm. ekaa kalaa kohti 250l ja seuraavat +50l/kala. Eräs neuvo 100l/kala....ja sitten näitä 500 litrasta aina tonniseen asti.
Mä sanoisin että tonniset menee jo överiksi. Jollei ole kaikkein kookkain ja vikkelin uimari eli luonnonmuoto niin joku 400l ja siitä ylöspäin olisi ok akvaarion koko jos ajattelee esim.100l/kala. Lämmöt ja vesiarvot on seuraava asia josta löytyy niin monta versiota ku löytyy harrastajiakin.....luonnonmuoto viileään,jalostukselliset muodot lämpimänpään....kaikillekko kovetettu vesi? Omat kalani tuli pehmeästä vedestä....
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Lammikot, karpit, kultakalat ja kotimaiset kalat”