Löytyisikö aloittelijalle Malawi "kummia" Helsingistä?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kananen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 15:48, 01.10.2016

Löytyisikö aloittelijalle Malawi "kummia" Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Kananen »

Hassu kysymys mulla, tiedän. Mutta etsisin Malawiharrastajaa Helsingistä/Vantaalta/Espoosta, jolla olisi kiinnostusta opastaa mua tähän maailmaan. Oon akvaillut toistakymmentä vuotta, nyt syksyllä palasin harrastuksen pariin taas viiden vuoden tauon jälkeen hankkimalla pari pienempää seka-akvaa (140- ja 60-litraset).

Mulla olis ekaa kertaa nyt mahdollisuus hankkia vähän isompi allas ja oon vahvasti sitä mieltä et se olisi Malawi. Allasta en ole vielä hankkinut, mutta tilaa on niin että litroja mahtuu 300-800... tämä antaa niin paljon mahdollisuuksia, että oon vähän pyörällä päästäni. Muutenkin haluaisin tehdä tän hankinnan rauhassa, miettien kalaston, tekniikan ja muut asiat kunnolla jne. Vaikkei Malawialtaan ylläpito mitään rakettitiedettä ole, mietin että olisiko jossain lähistöllä joku, jonka allasta (tekniikkaa, vesiarvoja ja malawilan erikoisjuttuja) ja kaloja pääsisin tutkailemaan, ja juttelemaan kaikesta tähän liittyvästä? Joku, joka opastaisi alkuun, kertoisi lajistosta jotain, ehdottaisi kaloja... Ihan mitä vaan??

Asun pohjois-Helsingissä ja pääsen autolla aika hyvin liikkumaan (myös päivisin), joten joku 15km suuntaansa ei on mikään mahdoton matka... :D

T:Tiia
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Löytyisikö aloittelijalle Malawi "kummia" Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja Heska »

Liity Tiia FB:ssä Malawistit ryhmään niin vastauksia löytyy kysymyksiisi ja mahdollisesti livekummikin neuvomaan :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: Löytyisikö aloittelijalle Malawi "kummia" Helsingistä?

Viesti Kirjoittaja paul »

Kannattaa myös käydä pyörähtämässä NL-Aquassa jossa on suomen laajin valikoima Malaweja sekä rautainen ammattitaito ko lajeista.
Itse olen sieltä saanut hyviä neuvoja
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”