Opthalmotilapia ventralis

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Opthalmotilapia ventralis

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Näitä oli ainakin joitakin kappaleita Suomessa vuosia sitten. Onko kellään kokemusta ko. kalasta ja ovatko tällä nimellä löytyvät eri näköiset kalat kaikki samaa lajia, vai alalajeja vai mitä?
Ahvenia ja monneja.
tantrum
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 20:44, 06.04.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Opthalmotilapia ventralis

Viesti Kirjoittaja tantrum »

O. Ventralis "Kashese" porukka löytys tällä hetkellä mun Tanganjikalaisesta. On melko reviiritietosia urokset, naaraat melko rauhallisia.
O. Ventraaliksesta löytyy varmaan kymmeniä eri variaatioita, riippuen siitä mistä päin järveä tulevat. O. Nasuta melko saman näköinen, pään muodosta kyllä erottaa.
720 l Malawi + 300 l Tanganjika + 96 l Rio Meta + 96 l Malawi poikas-allas + 96 l Tanganjika poikasia + 120 l Malawi poikasia +25 l evakkola
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Opthalmotilapia ventralis

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

tantrum kirjoitti:O. Ventralis "Kashese" porukka löytys tällä hetkellä mun Tanganjikalaisesta. On melko reviiritietosia urokset, naaraat melko rauhallisia.
O. Ventraaliksesta löytyy varmaan kymmeniä eri variaatioita, riippuen siitä mistä päin järveä tulevat. O. Nasuta melko saman näköinen, pään muodosta kyllä erottaa.
Pysyinköhän kärryillä, eli jos otetaan vaikka chimba ja chituta, niin kyseessä on kuitenkin lajillisesti sama kala. Näinollen ne siis myös kykenevät risteytymään keskenään. http://www.cichlid-forum.com/profiles/s ... hp?id=2110
Ahvenia ja monneja.
ninuska
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 19:50, 10.08.2004
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Opthalmotilapia ventralis

Viesti Kirjoittaja ninuska »

Minulla oli joskus pariskunta, olivat melko rauhallista porukkaa ainakin tuolla kokoonpanolla. Elelivät hiljakseen, yrittivät kuteakin jossain välissä, mutta jälkikasvua ei syntynyt. Tykkäsin kovasti, olivat symppiksiä.
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Opthalmotilapia ventralis

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

tantrum kirjoitti:O. Ventralis "Kashese" porukka löytys tällä hetkellä mun Tanganjikalaisesta. On melko reviiritietosia urokset, naaraat melko rauhallisia.
O. Ventraaliksesta löytyy varmaan kymmeniä eri variaatioita, riippuen siitä mistä päin järveä tulevat. O. Nasuta melko saman näköinen, pään muodosta kyllä erottaa.
En onnistunut kuvahaulla löytämään, mutta onko ''Kashese'' sininen, sininen mustalla, keltainen vai kelta-sininen?
Ahvenia ja monneja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”