Poikasaltaista

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pliin
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 07:38, 28.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Poikasaltaista

Viesti Kirjoittaja pliin »

Viikko sitten laitoin poikasaltaan kypsymään. Nyt näyttää siltä, että toisella saulosinaaraalla on poikaset suussa, eikä tuo mun allas ehdi kypsyä tarpeeksi nopeasti. Onko noista poikasaltaista mihinkään, siis niistä jotka laitetaan tohon ison altaan reunalle kellumaan? Pysyykö ne poikaset siellä? Kannattaako edes yrittää? :) En haluaisi hukata noita tulevia poikasia, kun haluaisin mahdollisimman äkkiä niistä isoja ja tuonne isoon altaaseen. Tällä hetkellä kun saulosien jakauma on 4 urosta+2 naarasta...

Niin ja edelleen jos joku on saulosiurosta vailla niin tervetuloa hakemaan :D
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Poikasaltaista

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Kelluvien poikasaltaiden ritilöiden ja verkkojen läpi isot malawit ja isommat poikaset on pienimmät imenyt suihinsa. Itse laittanut poikasaltaat niin, että kypsä sisäsuodatin sisään ja altaasta sama vesi niin ei tarvi lämpöjä tasailla (pöpöjä kun ei vedessä ole) altaaseen joskus myös heittäny kypsästä altaasta vähän hiekkaa ja pari pikkukiveä. Siinäpäs se :)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Poikasaltaista

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Mä oon tehnyt samoin kuin Hedelmiina ja hyvin toimii.Isommankin altaan kypsytys onnistunut tällä tavalla :)!
ninnuliini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 12:31, 12.07.2011
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Poikasaltaista

Viesti Kirjoittaja ninnuliini »

Minä myös sain poikasaltaan pystyyn nopsasti siten, että suodatin, hiekkaa ja kiviä isosta altaasta niin bakuja on tarpeeksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”