Malawi lajeista

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Heska »

Jos ei miehellä peukalo keskellä kämmentä niin vinkkaa http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=27&t=226037 toi ohjelmoitava led-kontrolleri maksaa vajaa 25€ ja mä rakensin tohon perustuen n. 100€ ohjelmoitavat 120Wattiset 4-kanavaiset led-valot 8-)
Vastaavat kaupalliset tuotteet yli 500€. :mrgreen: ja eroa loisteputkiin on yhtä paljon kuin veivattavaa lankapuhelinta vertais älykännykkään. :mrgreen:
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Prassailkaahan te vaan sillä niillä ledeillänne! ;) Mulla ku ei riittäny hermot sellasten kokoomiseen eikä rahat ostaa valmiina ni päätin laittaa uuden altaan pystyyn eli ton tanganjikan ja laittaa jatkossa siihen kalastoon vähän rahaa ja heitin perusloisteputket takas malaweille.. okey, värit näkyy ainakin mulla kaloilla hienosti ja on sinistäkin putkea ja ledivalo pohjassa; ovat myös "silityskesyjä", joten kyllä niitä näkeekin :) Näillä mennään nyt. Ja kissatkaan ei putoo altaaseen kun on valaisimet päällä, nostin noita vaan ylemmäs sen verran, että ilma kiertää paremmin. Putkia päällä fiiliksestä ja lämpötiloista riippuen, sinistä en pidä pelkästään koskaan, kun nuo säikkyvät sitä pelkästään..
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Joo onhan mullakin väriä noilla että sen puoleen ei tarvii valaisimien kanssa pelata ja onhan toki putkiakin eri sävyisiä.Nyt tekee vaan mieli vähän koittaa muitakin vaihtoehtoja ja noi ledi jutut eivät ilmeisesti kalliiksi tule kun osaa vähän pelata niitten kanssa.Mies osaa, mä en ite alkais todellakaan edes yrittämään, vois jengillä olla sen jäkeen disco 24/7 :D!!Kalat säikkyy enimmäkseen mua mut ei niinkään miestä tai lapsia...Oonkohan liikaa ollu haavin kanssa altaassa?Noi altaanvaihdokset tietty taitaa aika pitkäksi aikaa saada fisut vähän varovaiseksi...Täytyypä käydä illemmalla tsekkamassa toi Heskan linkki...
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Heska »

Onko sulla Hedelmiina jo ne Nyerereit alkanut väriä tulemaan?
Hienot värit niissä mitä netissä kuvia. :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
pliin
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 07:38, 28.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja pliin »

Meidän saulosit on tosi säikkyjä. Pari viikkoa sitten hain HEdelmiinalta maingano- ja caeruleus- poikasia (noin 3cm) ja ovat tosi rohkeita. Nyt nuo saulosit ehkä poikasten myötä vähän rohkaistuneet, mutta silti viettävät aikaansa pääasiassa kivien piiloissa. Valoa ei ole altaassa vielä ollenkaan, joten liian kirkkaasta valosta eivät ainakaan kärsi. Harmittaa vaan kun alkavat olla aika hienoja kun ovat vähän kasvaneet niin sitten pitää piileksiä kokoajan...

Mainganoilla alkaa olla pieniä reviiririitoja, toistaiseksi vielä aika söpöä, kun ovat sen reilu 3cm ja pitävät suukopua viereisten kivien suojasta :)
ninnuliini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 12:31, 12.07.2011
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja ninnuliini »

Voih, mäki niin haaveilen ledeistä, mut minä räppäkäpälä osaa niitä edes rakentaa niin ostoslistalle. Tässä koittanut etsiä jos joku myisi halvemmalla kuin ihan uutena hommatut. :) Sen verran verotti tuo BTN-tausta. No, mut joku kaunis pvä tuo allas on siinä kunnossa, että miellyttää silmää.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Heska kirjoitti:Onko sulla Hedelmiina jo ne Nyerereit alkanut väriä tulemaan?
Hienot värit niissä mitä netissä kuvia. :P
Arvaa vaan... kolmehan niitä on ja kaksi edelleen oliivinvihreitä ja yksi isoin oliivinvihreällä pohjalla jotain punertavaa ja kauttaaltaan kustien täplien peitossa :D Mitä lie tulee kun vielä kasvavat! Eipä auta ku odottaa. Voin yrittää laittaa kuvia jos saan otettua.
pliin kirjoitti:Meidän saulosit on tosi säikkyjä. Pari viikkoa sitten hain HEdelmiinalta maingano- ja caeruleus- poikasia (noin 3cm) ja ovat tosi rohkeita. Nyt nuo saulosit ehkä poikasten myötä vähän rohkaistuneet, mutta silti viettävät aikaansa pääasiassa kivien piiloissa. Valoa ei ole altaassa vielä ollenkaan, joten liian kirkkaasta valosta eivät ainakaan kärsi. Harmittaa vaan kun alkavat olla aika hienoja kun ovat vähän kasvaneet niin sitten pitää piileksiä kokoajan...

Mainganoilla alkaa olla pieniä reviiririitoja, toistaiseksi vielä aika söpöä, kun ovat sen reilu 3cm ja pitävät suukopua viereisten kivien suojasta :)
Heh, multa tulleet kalat on tottunu siihen että ovat koko ajan esillä ja paljon vietän aikaa altaan edessä kun sohva on siinä edessä ni ovat rohkeita varmaan siks :) Eiköhän ne saulositkin siitä rohkaistu lisää, kun mallia katsovat!
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Ceela
Junior Member
Junior Member
Viestit: 242
Liittynyt: 20:05, 27.02.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Ceela »

Aragonille vastaus, juu on mulla vauvala :) siellä uiskentelee nyt 5 "raumalaista" hongia ja 8 sentin pituista mbambaa :) eli voin ottaa ne pieninä kyllä sit kun niitä tulee :) sain metsästettyä sulle sellasia abööt 3-4 cm pötköjä. Kätevästi kaikki muut tajusivat karata 3D -taustan taakse piiloon :)

Meillä hongit on olleet rauhallisia, edellinen johtajauros ei kiinnittänyt muihin mitään huomiota. Eikä tämä nuorempikaan sen kummemmin riehu, kunhan pörhistelee kiven kolossa. Mullahan yks noista Hongeista on keltaeväinen ja eilen tuli huomattua että jeps. Kyllä se uros on.

Vai tekee lombardoit tollasta, että keltanen akka hautoo 8O jaa. Ehkä en sit niitä kiikutakkaan viel mihinkään :)
Noista sokolofeista... Pääosin ovat aika rauhallisia, mutta vain jos ovat eri päässä allasta. Kutuaikana meno oli aika pahaa. Toinen ukko sai sen verran kyytiä että osa suomuista lähti irti ja silti tyyppi urhoollisesti kaiveli pesää ja yritti saada muorin sinne. No eihän siitä mitään tullu :(
"mitä, missä, milloin, koska?"
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Heska »

pliin kirjoitti:Meidän saulosit on tosi säikkyjä. Pari viikkoa sitten hain HEdelmiinalta maingano- ja caeruleus- poikasia (noin 3cm) ja ovat tosi rohkeita. Nyt nuo saulosit ehkä poikasten myötä vähän rohkaistuneet, mutta silti viettävät aikaansa pääasiassa kivien piiloissa. Valoa ei ole altaassa vielä ollenkaan, joten liian kirkkaasta valosta eivät ainakaan kärsi. Harmittaa vaan kun alkavat olla aika hienoja kun ovat vähän kasvaneet niin sitten pitää piileksiä kokoajan...

Mainganoilla alkaa olla pieniä reviiririitoja, toistaiseksi vielä aika söpöä, kun ovat sen reilu 3cm ja pitävät suukopua viereisten kivien suojasta :)
Sulla voi toi valottomuus tehdä kaloista säikkyjä, huomasin itse ainakin ihan alussa kun mulla ei ollut yöllä kuutamovaloa, jos meni yöllä altaan ohi niin kalat pelästyivät kun eivät pimeässä näe kunnolla. Samaa olen lukenut useista ulkolaisista forumeista ja himmeä yövalo silminnähden rauhoittaa kaloja.
Ja kaloille varmaan mukavampaa(luonnollisempaa) ledeillä saatava luonnonmukaisesti vaihteleva valaistus vuorokausirytmin mukaan verrattuna loisteputkien 0/100% kirkkaus, sekin voi tehdä levottomaksi ja tietty että ovatko tottuneet että liikkuuko altaan luona ihmisiä, meillä lapset kun pörräävät altaalla koko ajan niin kalat tottuvat eivätkä pelästy ihmisiä.
Ja sitähän toitotetaan kaikissa Malawijulkaisuissa että jos piilopaikkoja ei ole tarpeeksi niin kalat eivät tunne oloaan turvalliseksi ja piileskelevät.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Ceela
Junior Member
Junior Member
Viestit: 242
Liittynyt: 20:05, 27.02.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Ceela »

Juu, meilläkin jopa nuo sentin pötkylät tuolla vauvalassa ovat jo rohkeita kun olen pitänyt niillä valoja päällä kuten muillakin. :) eli kyllä sillä
Jotain tekemistä asian kanssa on tai sit mulla on vaan tosi rohkeita fisuja :D
"mitä, missä, milloin, koska?"
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Nyt sitten uiskentelee uutena 6 kpl crabroja toisessa altaassa.Eilen heidät hain Raisiosta, kivan näköistä porukkaa ja ai että miten komias oli siellä myyjällä musta uros, wau!Hedelmiina taisi mainita että hänen crabronsa eivät kovasti ole poikasia tehtailleet...Myyjä jolta itse hain poikaset sanoi että hänelläkään ei kyseinen laji ihan kovin innokkaasti lisäänny.Onkohan sitten tuo laji hiukan "hitaampi" noissa lisääntymis puuhissa.Ceelalle sellaista viestiä että ngara mamman pongasin eilen hautovan joten katsotaan onnistuisinko saamaan niitä talteen.Olisko muita ngaroista kiinnostuneita...:)?
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

aragon07 kirjoitti:Nyt sitten uiskentelee uutena 6 kpl crabroja toisessa altaassa.Eilen heidät hain Raisiosta, kivan näköistä porukkaa ja ai että miten komias oli siellä myyjällä musta uros, wau!Hedelmiina taisi mainita että hänen crabronsa eivät kovasti ole poikasia tehtailleet...Myyjä jolta itse hain poikaset sanoi että hänelläkään ei kyseinen laji ihan kovin innokkaasti lisäänny.Onkohan sitten tuo laji hiukan "hitaampi" noissa lisääntymis puuhissa.Ceelalle sellaista viestiä että ngara mamman pongasin eilen hautovan joten katsotaan onnistuisinko saamaan niitä talteen.Olisko muita ngaroista kiinnostuneita...:)?
Joo eivät tosiaan ole crabrot vielä kuteneet kertaakaan, yrittivät yks ilta mutta koko ajan joku tuli häiritsee niin ei siitä mitään tullu. Eka kerta, kun ovat ylipäänsä yrittäneet. Ne tuli mulle sellasina 3-3 senttisinä kakaroina ja nyt ovat n. 13-15 senttisiä ja kasvavat vielä... että olisivatkohan vielä "liian pieniä" tän lajkn ollessa kyseessä. Muita lajeja löytyy kyllä, jotka tehny suht pieninä ekat poikasensa. Trewa chilumboilta odottelen vielä tulevaksi myös ja mbamboilla tuntunee epäonnistuvan usein vaikk naaraalla munat välillä suussa ovatkin.
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Lajeissa taitaa tosiaan jonkin verran eroja olla.Myyjällä nuo aikuiset crabrot olivat kanssa jotain päälle 10 sentin, ei siis hirveän isoja.
Täällä haudotaan kyllä urakalla: 4 sprengeä, 2 red empresseä, 2 esteriä, ngara, auratus, steveni taiwan, ja tuo uroksen värinen lombardoi...huh!
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

aragon07 kirjoitti:Lajeissa taitaa tosiaan jonkin verran eroja olla.Myyjällä nuo aikuiset crabrot olivat kanssa jotain päälle 10 sentin, ei siis hirveän isoja.
Täällä haudotaan kyllä urakalla: 4 sprengeä, 2 red empresseä, 2 esteriä, ngara, auratus, steveni taiwan, ja tuo uroksen värinen lombardoi...huh!
Crabrojen aikuispituudeksihan ilmoitetaan n.20 cm :)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Heska »

Hedelmiina kirjoitti:
aragon07 kirjoitti:Lajeissa taitaa tosiaan jonkin verran eroja olla.Myyjällä nuo aikuiset crabrot olivat kanssa jotain päälle 10 sentin, ei siis hirveän isoja.
Täällä haudotaan kyllä urakalla: 4 sprengeä, 2 red empresseä, 2 esteriä, ngara, auratus, steveni taiwan, ja tuo uroksen värinen lombardoi...huh!
Crabrojen aikuispituudeksihan ilmoitetaan n.20 cm :)
Isoja tulee näistä "ampiaisista" ja kiukkuisia ovat kuten kaimansa ja lahtaavat kuulemma helposti omiaan ja muita malaweja.
Itse olen suosiolla jättänyt hankkimatta näitä, mutta kerrohan kokemuksista kun niitä kertyy.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Heska kirjoitti:
Isoja tulee näistä "ampiaisista" ja kiukkuisia ovat kuten kaimansa ja lahtaavat kuulemma helposti omiaan ja muita malaweja.
Itse olen suosiolla jättänyt hankkimatta näitä, mutta kerrohan kokemuksista kun niitä kertyy.[/quote]

Toki! :) Eipä ole altaan kunkku tuo johtoukko ainakaan vielä vaan väistää muiden lajien ukkeleita kyllä..
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Amppareiden koko mulla onkin ollut tiedossa ja myös tuo että kilteimmästä päästä eivät välttämättä ole.Katsotaan nyt kun kasvavat että millaisia yksilöitä nuo ovat.Kaikki ovat vielä naaraan väreissä joten odottelen tässä koska alkaa joku näyttämään urokselta...jos ei sitten satu kaikki oikeasti olemaan akkoja :).
Kokemuksia tosiaan toivon kaikkien tänne laittavan ihan rehellisesti, teenhän niin itsekkin.Toivon myös että jos/kun joku on sitä mieltä että jossain asiassa toimin väärin tai jonkin asian voisi tehdä toisin niin heti vaan kommenttia tulemaan!Otan ihan asiallisesti vastaan niin ruusuja kuin risujakin :D !
Toiseen altaaseen vielä noi mainganot ja hongit niin sitten taitaa olla porukka kasassa.Muutama pyrstö vielä mahtuisi jos noudattaa tuota 1 kala/10 l vettä mutta taidan jättää tuon tilan kuitenkin nyt auki.Tuolta kun tuntuu löytyvän aina joku ylläri poikanen jostain kivikoista...Nytkin toisessa altaassa on 3 poikasta...Äkkiseltään voisin ajatella niitä Chailosi vauvoiksi mutta hybridejä luulen niiden olevan koska ovat todella vaaleita tummilla raidoilla ja evät niillä on mintun vihreät, evissä mustia pilkkuja...pähkäilen tässä mitä niiden kanssa nyt kuuluisi tehdä :( ?!Odottelisinko vielä että kasvavat ja katsoisin miltä alkavat näyttää.Eteenpäin en siis missään nimessä tyyppejä meinaa pistää mutta tuntuu "hiukan ikävältä" alkaa niitä listimäänkään.Enkä kyllä halua sitäkään että kohta altaassa uiskentelee ihan eriskummallisia kaloja..Varma siis en ole ovatko hybridejä mutta kun ne nyt ei aivan täysin näytä yhdeltäkään lajilta mitä mulla on...Ja tuo evien väri ja pilkut niissä pistää miettimään...Kun nuo ovat alkunsa saaneet niin altaassa ollut silloin tälläinen kalasto: Lombardoi, acei msuli, acei ngara, chailosi, caeruleus, estherae, ja tuo yksi mysteerimamma jota siis edelleen hongiksi veikkaisin.Varmaan turha kysyä mutta heitelkääs veikkauksia minkä kahden lajin risteytymiä voisi olla...??
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Heska »

Pistä kuvaa niistä niin helpompi arvuutella. :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

No tämäpä se kun saan tuon ohjelman jota ehdotit tai tuon ...ööö... oliko se nyt aijaa kuvapalvelun käyttöön, niin kuvia niistä jo jokusen napsin...Kun tässä alkaa kuvia tulla, taidankin laittaa heti kerralla niin että menee AW tukkoon :P !Kjeh!!
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

No niin, meinasin jo unohtaa...Tässä pari kuvaa noista vaaleista poikasista.Evät livenä näyttää enemmän mintunvihreiltä ja niitä tummia laikkuja ei näy noissa kuvissa.Yhdessä kuvass jatkuvasti hautova mysteerimamma.On ainoa lajiaan.Mulla olis nyt ajatus että olis Hongi naaras...??Se on siis tuo ruskearaidallinen...
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Niin tuo linkki myös vois olla hyvä laittaa...:D!

http://aijaa.com/HP7HB8
http://aijaa.com/EAWHdI
http://aijaa.com/69ycOZ
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Heska »

On niin värittömiä noi poikaset vielä että minä en ainakaan pysty sanomaan mitä ovat ja epäilen että onko toi sun emokaan Hongi kun evät noin värittömät ainakin kuvassa, etteivät vaan kaikki ole jotain hybridejä. Mutta mullahan ei ole Hongeja niin kertokoon tarkemmin joku jolla niistä kokemusta.
Mut poikaset kun kasvaa niin näkee paremmin mitä ovat.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Heska »

Katselin sun Hongi kuvaa niin huomasin et kuvassahan sinihuulikin joka näyttää hailakalta eli ne sun vanhat seurisputket voi kyllä heittää roskiin ja uutta tilalle niin värit näkyy kuvissakin.
Tolta näyttää mun sinihuulet. :P
Liitteet
image.jpg
image.jpg (36.64 KiB) Katsottu 3436 kertaa
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Emo näyttää aika monenlaista väriä, evissäkin siis on väriä aina välillä.Yhdestä liikkeestä (ei paikallisesta) pelastettu....No se että on liikkeestä niin ei kai todista ettei olisi hybridi...
Noi poikaset onkin tosi pieniä vielä.Aluksi ajattelin että chailoseja voisivat olla.Ne on poikasina vaaleita.Voi ollakkin että ovat niitä mutta noi evät on sellaset että tiedä sitten, katotaan miten muuttuvat kasvaessa.
Ceela
Junior Member
Junior Member
Viestit: 242
Liittynyt: 20:05, 27.02.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Malawi lajeista

Viesti Kirjoittaja Ceela »

Moikka!

Ei ole hongi toi, jos se oli tuo hautova tossa kuvassa. Meidän kaikki hongi akat on olleet enemmän ja vähemmän oliivin vihreitä- sinertäviä oranssilla evällä. Tuo muistuttaa enemmänkin noita meidän maisoni akkoja... voi olla hybridi.. Jee!!!! Meille lisää ngaroja kiitos!
"mitä, missä, milloin, koska?"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”