Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Heska »

Jos piilopaikkoja ei ole tarpeeksi niin taustan taaksehan mennään, näin se vaan on.
50 kalaa tarvii vähintää 50 piilopaikkaa et tuntevat olonsa turvalliseksi.
Malawit oppivat tunnistamaan tutumpia ihmisiä ja ilmeisesti pelkäävät sua eivät luota. :mrgreen:
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Itse yritän välttää haavimista akvaariossa, mutta siltä ei voi täysin välttyä. Osa kaloista arkiintuu selvästi, kun kaloja lähtee akvasta myyntiin tai toisiin kippoihin. Osa normalisoituu nopeastikin. Itse ruokin fisuja melkoisen usein pikku annoksia, joten yleensä yhdistävät hahmoni ruokaan - onneksi. Ja antoisaa on, että suurin osa fisuistani tulee etulasille kerjäämään ja jatkaa puputusta, vaikka näkee minut. Kun vieraita tulee, jostain syystä fisuja ei näy mailla halmein:). Vaikea esitellä linssiluteita vieraille kun ei mitä esittelee. :P

Plekoissa on puolensa. Kututuubin nostaa herran kanssa ämpäriin ja vaihtaa akvaariota. Maisemanvaihdos huomataan pienellä viiveellä....ja siirtäjä saa synninpäästön.

Ehkä kannattaisi pistää valepuku päälle kun haavii kaloja. Menisi pahiksen maine toiseen piikkiin:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Heska »

Kivoja kuvia, mut huomasin et johtuneeko huonosta kamerasta, valaistuksesta, kalojen nuoruudesta vai mistä että värit näyttää hailakoilta?
Mitkä putket sulla on?

Laitoin vertailuksi pari liitekuvaa miltä mun ledvalossa näyttää surkealla kännykkäkameralla otettuna kalat.
Liitteet
Firefish
Firefish
image.jpg (54.63 KiB) Katsottu 5101 kertaa
Red Empress
Red Empress
image.jpg (68.18 KiB) Katsottu 5101 kertaa
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Ainakin kalojen nuoruudesta ja valaistuksesta johtuu.Ihan vasta ovat red empresse uros ja fireurokset alkaneet pikkuhiljaa kehittää värejä.Kokoakin näillä vasta viitisen senttiä.Valaistus myös keksken.Uuteen altaaseen en tilannut ollenkaan tätä loisteputki valaisinta koska tiesin ettei putket tule olemaan käytössä tulevaisuudessa.Uudemman altaan valaistusta siis hoitelee väliaikaisesti loisteputkivalaisin joka on vanhasta altaasta.Se on 50 cm liian lyhytkin nyt tuohon.Kännykkä kameralla oon kuvat ottanut ja tällä kyllä hyviä kuvia tulee :).Vähän "suttuiseksi" muuttuivat kun latasin ne tonne aijaa.com: iin.Värien kehitys tosiaan on monella lajilla vasta alkanut.Livenä kyllä ovat värikkäitä nuo aikuiset yksilöt :).
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Heska »

Mulla toi Red Empress kans vasta hiljattain saanut värinsä ja nuorukainen vielä, Hedelmiinalta ostettuja viime vuonna. :P
Mut suosittelen kyllä led-valoja noiden putkivalojen tilalle, monet altaat ihan pliisun näköisiä kun valaistus niin huono.
Tai sit ainakin hankkii hyvät Malaweille sopivat putket.

Ja kalat tietty parhaiten väreissään kun lisäksi vesiarvot ja ravinto hyvät ja kaloilla turvallinen olo, stressantuneena vetävät värit pois kuten näkee varsinkin liikkeissä ja julkisissa tiloissa olevissa altaissa.
Ja kun olen testaillut tota valaistustehotasoa niin parhaat värit kaloilla on kun ei säädä liian kirkkaaksi valotehoa. 8-)
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Taitaapi olla teillä saman poikueen kasvatteja empresseissä :) ihana kuulla, että ovat saaneet jo väriä! Mä jatkan edelleen loisteputkilla ja oon ollu tyytyväinen kalojeni väriin, yks putki simahti ni uutta vaan oottelen. Ledivalohässäkkä meni mulla käteen enkä jaksanu alkaa miettii päällistä altaaseen ettei kisut putoo sinne ni jäi rakentamatta. Ehkä joku päivä kunon sekä aikaa rahaa että inspiraatiota... heh..
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Tässä livenä kun kattelee nyt niin empresse ukko näyttää ihan samalta kun sun ukko tuossa kuvassa.
Vesiarvot on kaikki ok ja mittailen niitä kerran viikossa.Ovat pysyneet hyvin tasaisina jo pitkän aikaa.Altaan vaihtokaan ei onnistunut sekoittamaan arvoja.Pidän arvoista myös kirjaa.
Ruokinta pääasiallisesti kasvipohjainen.Muutaman kerran viikossa annan protsku pitoista ruokaa.Tarjolla myös päivittäin kurkkua tai kesäkurpitsaa kasvissyöjille.
Piiloja nyt vähän laisesti vielä hetken mutta kalat on ihan rohkeasti esillä koko ajan.Ainoastaan kun itse lähestyn allasta niin kaikkoavat hetkeksi taka-alalle ikään kuin odottamaan että mitä toi nyt tekee, antaako ruokaa vai upottaako haavin altaaseen :).Mahdollisimman vähän yritän minäkin altaassa " ronkkia" turhia.Nyt tietty iso stressaava juttu on kaloilla alla jonka vuoksi ehkä normaalia säikympiä alkuun olivat.Joka päivä ovat rohkaistuneet enemmän ja enemmän.
En tykkää itsekkään kovin kirkkaista valoista.Hiukan hämärämpi valo mun mielestä "tunnelmallisempi".Valaistusta ollaan suunniteltu niin että tulisi noita ledejä jotka valaisisivat altaan hiukan " himmeästi".Ne olisivat kirkkaudeltaan säädettävät ja värivaihtoehtojakin niissä olisi, niin voisi sitten kokeilla mikä miellyttää silmää ja missä kalat viihtyvät parhaiten.Sitten muutamaan kohtaan haluaisin vähän niinkun kohdelampun.Saisi hiukan kirkkaammin valaistua jonkun tietyn kohdan altaista.Ei kuitenkaan niin kirkasta että silmiin sattuu katsoessa :D!Katotaan nyt mitä saadaan aikaan.
Tuo allas jossa noi empresset ja firet, näyttää livenä paljon paremmalta valaistuksen osalta kuin tuo toinen jossa koko mittainen lamppu.Putkista en ihannäkkiä sanokkaan mitään millaiset ovat, vanhat ainakin ja seura-akvaarion valaistusta hoidellut.Jos nyt ledejä ei olisi tulossa niin putket varmaan tuosta olis aika ollut vaihtaa :).
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Ja Hedelmiina mekin ajateltiin eka kokeilla vähän halvempia ledijuttuja kun ei olla kanssa pelattu noilla ennen.Jos ei mies jotain noista tietäisi niin itekseni en varmaan tähän touhuun alkaisi...vois olla kaloilla tosiaan ysäri disco 24/7 : D.Siinä sitä sitte sais kalojen väriä ihmetellä!!
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Heska »

Hedelmiina kirjoitti:Taitaapi olla teillä saman poikueen kasvatteja empresseissä :) ihana kuulla, että ovat saaneet jo väriä! Mä jatkan edelleen loisteputkilla ja oon ollu tyytyväinen kalojeni väriin, yks putki simahti ni uutta vaan oottelen. Ledivalohässäkkä meni mulla käteen enkä jaksanu alkaa miettii päällistä altaaseen ettei kisut putoo sinne ni jäi rakentamatta. Ehkä joku päivä kunon sekä aikaa rahaa että inspiraatiota... heh..
Heh,no mulla on kasvanut paremmin kun kokoa tolla uroksella jo vähintään 8cm...naaraat paljon pienempiä.
Kauan kyllä kesti ennen kuin alkoi väriä tulemaan, mut hyvää kannattaa odottaa. :mrgreen:
Mäkin luulin kun viime vuonna vaihdoin loisteputkeks Hagenin Powerglon että se on parasta mitä Malawialtaaseen voi saada, mut kyllä ledit pesee ne 10-0. 8-)
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Heska »

aragon07 kirjoitti:Ja Hedelmiina mekin ajateltiin eka kokeilla vähän halvempia ledijuttuja kun ei olla kanssa pelattu noilla ennen.Jos ei mies jotain noista tietäisi niin itekseni en varmaan tähän touhuun alkaisi...vois olla kaloilla tosiaan ysäri disco 24/7 : D.Siinä sitä sitte sais kalojen väriä ihmetellä!!
Halvoilla kaupallisilla ledeillä ei tee juuri mitään, osa huonompia kuin hyvät loisteputket tai monimetallit.
Jos ledit laittaa niin monikanavaiset ja ohjelmoitavat ne olla pitää, tai pettyy varmasti. 8-)
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Mietin just että mahtoko olla tammikuuta kun Hedelmiinalta hain tuon satsin poikasia jossa siis mukana noi empresset.Tuolla on yksi isommaksi kasvanut empresse 6-7 cm mutta on naaraan värinen ainakin vielä.Tuo väriä vaihtanut uros ei siis ole kookkain noista kuitenkaan.Firefishit ei vielä ole noin kirkkaita kun Heskan kuvassa mutta värejä kyllä on jo selvästi näkyvissä.
Hyvältä nuo led valot noiden kuvien perusteella näyttää!Kuulostaa varmaan tyhmältä mutta valaistus näyttää "puhtaalta" jotenkin..., heh, no niin jätänkin tarkemmat analysoinnit kokeneemmille led ihmisille sitten :D!
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Heska »

Ihan totta että led-valot varsinkin 10000K ja siitä ylöspäin tekee veden "puhtaamman" ja kirkkaamman näköiseksi ja lisäksi tulee kivat veden väreilyt joita ei kamerakuvissa näy mutta livenä on. :P
Ja kun mulla nyt neljänlaista lediä niin korostaa värejä, keltainen, punainen, hopea ja sininen ainakin kirkkaampia kuin loisteputkella.
Sulla saattaa tulla sit 2 kpl Red Empress uroksia, saa nähdä kuinka käy kun Hedelmiina kertonut miten sen Red rökitti toista urosta.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Juu, puhdas vaikutelma tuli kuvista kyllä., tuolta juuri haluaisin valaistuksen näyttävän...Voitkin alkaa Heska miettiä mitäs maksais valaistus mun altaisiin jos tilaisinkin sulta ;D?!
Epäilen itsekkin tuon isoimman empressen olevan uros myös vaikkei väriä olekkaan vaihtanut.Evien reunassa ihan hiukan punertavaa sävyä...Onneks on kaks allasta joten hätä tapauksessa pystyisi ukot erottamaan jollei löydy uutta kotia.No aijan kanssa nähdään miten käy.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Heska »

aragon07 kirjoitti:Juu, puhdas vaikutelma tuli kuvista kyllä., tuolta juuri haluaisin valaistuksen näyttävän...Voitkin alkaa Heska miettiä mitäs maksais valaistus mun altaisiin jos tilaisinkin sulta ;D?!
Epäilen itsekkin tuon isoimman empressen olevan uros myös vaikkei väriä olekkaan vaihtanut.Evien reunassa ihan hiukan punertavaa sävyä...Onneks on kaks allasta joten hätä tapauksessa pystyisi ukot erottamaan jollei löydy uutta kotia.No aijan kanssa nähdään miten käy.
Ei tahdo vaan aika riittää valojen rakentamiseen kun 2 lasta ja kaikilla pirusti harrastuksiakin, mut kyllä kun noita kaupallisia hintoja katsoo niin tulee mieleen että pitäisikö palkata muutama kiinalainen halvalla kasaamaan oma suunnittelemia akvaariovalaisimia ja myis niitä sitten halvemmalla. :mrgreen:
Konsultointia voin kyllä antaa ihan ilmaiseksikin. 8-)
Mut kuka niitä kiinalaisia vahtis et juotokset ym. laatu pysyis hyvänä ja taitaa ledakvaariomarkkinat olla aika pienet vielä?
Voi olla et toi sun toinen uros ei uskalla vaihtaa väriä, jotkuthan piilottelee naaraan väreissä pitkäänkin. :mrgreen:
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Juu saattaa olla että yrittää pysytellä eukkona ettei tulisi turpaan, seurailen tilannetta.
Tuttu tunne kun ei aika riitä välillä mihinkään.Täällä kanssa kaks lasta, koira, hevonen (asustelee kylläkin lähitallilla ylläpidossa), sitten työ ja työn ohella koulu...aika tosiaan täälläkin kortilla :)!
Taidetaan koittaa valoja värkätä eka miehen kanssa ja jos menee ketuiksi niin sitte palkataan kiinalaisia ;)!
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Heska »

Tuli muuten tosta ruoasta mieleen että oletko antanut mitään Color-ruokia kaloillesi?
Itse annan kahdenlaista väriävahvistavaa ruokaa, toinen punaisuutta korostavaa ja toinen muita värejä.
Luin aikoinaan että Firefisheille ja muillekin punaisille Malaweille on normiruoan lisäksi hyvä antaa väriävahvistavaa ruokaa ja muillekin se tekee hyvää. :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Joo siis mulla on noita erivärisiä loisteputkia laitettu niin ettei mikään sairaalavalaistus tuolla sentään ole enkä pidä aina kaikkia ees päällä :D ja niin, niistä empresseukoista; mähän alunperin ostin nl aquasta kolme empfesseä joista yhden piti vaan olla ukko. Kun kalat kasvo niin yks heitti värit päälle ja isompi "naaras" piti itsensä harmaana. Laitoin "toisen" selkeän ukon altaaseen niin tämä harmaa kaveri alko vetää päätä siniseks... eli ukkohan se oli. Sai kyllä aina hatkat johtoukolta jo aiemmin muttei turpiins kovin pahasti ilman värejä... Jouduin laittaa kaksi ukkoa sitten eteenpäin (joista tää naarasta pitkään esittänyt muuten on nykyää oranssi eikä punanen!) Johtoukko ei antanu rauhaa yhtään sille uudelle ukolle joten sekin lähti uuteen kotiin.
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Juu, colour ruokia oon sillon tällön antanut.Tetran pro colouria on itse asiassa entisestä seuralasta jäänyt niin sitä oon syötelly pikkuhiljaa pois.Olisko joku muu parempi väri ruoka malaweille?Minkä merkkisiä ruokia yleensäkkin malaweillenne syötätte?Mulla lisänä JBL malawi hiutaleita sekä tikkuja.Välillä Turussa käydessä oon ostanut new life spectrumin pipanoita.Lisäksi hyvin pieninä määrinä olen antanut muitakin seuralasta jääneitä ruokia mut tosiaan ihan vähän kerrallaan kun ne ei ihan oo ainakaan noille kasvissyöjille oikeata ruokaa.Sitten oon jo monta kertaa meinannut kysyä että annatteko salaattia ja herneitä malaweille?Jostain luin että joku antaa/niitä voi antaa mut en muista mistä sen oon lukenut...Olisin siis kysynyt että jos annatte niin miten tarjoatte niitä?Salaattia pari kertaa oon laittanut mut aika helposti tuntuu tukkivan ulkosuodattimen.Herneitä en oo antanut kun kerran jossain näin altaan jonka kaloille syötettiin herneitä ja voi kurja minkä näköinen allas :(.Liekö sitten herneitten määrä ollut liian iso eikä ylijääviä oltu viitsitty siivota pois mutta huh, huh minkä näköinen oli pohja kun siellä lillui herneen kuoria.Kyseessä ei tosin ollut malawi allas mutta kuitenkin.En siis oo uskaltanut herneitä antaa...ja onko niissä liikaa protskua kasvissyöjille?
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Heska »

Mä olen tilaillut ulkomailta ruoat useimmiten 1000ml purkeissa ja useita merkkejä, taitaa nytkin olla seitsemää eri laatua. :P
On poikasruokaa, erilaisia hiutaleita, tikkuja ja rakeita. Vähän aikaa sit tilasin netistä tota red special color for malawi hiutaleita ovat ihan punaisia.
Annan myös kurkkupalan haarukassa ja pakasteherneitä jotka sulatan ja kuori pois, tykkäävät sikana ja luin jostain netistä että herne puhdistaisi niiden vatsalaukkua jotenkin en muista tarkemmin.
Firefish koiraat ovat meidän pojan suosikkeja niin pistetään vielä koko kuva sellaisesta kun edellinen kiireessä pienentäessä leikkaantui. Noita meillä on 4koirasta ja sit naaraita mut eivät kinastele kuin harvoin suupainia kun joku kokeilee isoimman kingin paikkaa saada mutta valta pysynyt tähän asti.
Liitteet
image.jpg
image.jpg (60.64 KiB) Katsottu 4886 kertaa
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

No eipä ole pojallasi huono maku kalojen suhteen :), komias on!Saas nähdä kasvaako omista yhtä hienoja.Toi Tetran väriruoka alkaakin olla lopuillaan niin pitääpä katsella jos löytyis joku sopivampi vaihtoehto sen tilalle.
Ahaa, niin no tietystikkin kun kuoren poistaa herneistä niin ei ainakaan niitä jää makaamaan altaaseen.Pitääpä testata itsekkin vaikka alkuun muutamalla herneellä :)!
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Heska »

Kun tiputan herneen puolikkaat altaaseen alkaa kisa ketkä nappaavat ne eka ja palat eivät pohjaan kerkeä. :P
Kurkunpalaa myös kun laitan niin hätäsimmät syö sitä ennen kuin haarukkaa edes hiekassa.
Noita tuore vihanneksia on hyvä antaa myös kaloille kuivaruoan lisäksi.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Ceela
Junior Member
Junior Member
Viestit: 242
Liittynyt: 20:05, 27.02.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Ceela »

Minä täällä kateellisena katselin Aragonin allas seinämää. Upea! Kohta meilläkin on tollanen :P Meillä myös kaksi allasta noin ku sulla, mutta toinen on seurala/juurakkola. Mies kyllä eilen sanoi, että josko me hankittais neljäs allas, siis kolmas iso allas, että saatais kaks malawilaa vierekkäin noin, kun sullakin. Meille on tulossa vielä muutama ongelma eteen, ja altaita on pakko siirtää kun lattiaan laitetaan kuulemma laminaatti. Ketuttaa kun pientä apinaa, kun just on molemmissa altaissa saavutettu tasapaino. Muutama uusi pumppu pitää kans hankkia. Meillä on koe käytössä ollut atmanin pumppu ja pakko sanoa, että on kyllä hommansa hoitanut mallikkaasti. Pitäisi löytää vaan toinen ihan samanlainen allas ton toisen ison kanssa, ja mieluusti alumiini kehikolla. Nyt toinen allas on tällä hetkellä mitoiltaan hieman matalampi ja sen jalusta korkeammalla kuin toinen, eli eivät ole ihan tasassa.
"mitä, missä, milloin, koska?"
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Heska »

Tehkää Ceela neljännestä meriallas, tulee kyllä hintoihin iso meriallas mutta komea olisi.
Semmonen tekis mieli laittaa pystyyn mutta vaimon mielestä yks allas saa riittää. :cry:
Vaikka kyllähän noita Malawejakin jotkut vieraat luulleet merikaloiksi kun ovat niin värikkäitä ja isoja. :P
Voi olla vaikea käytettynä löytää just samankokoista jalustaa ja allasta, tai ota mitat ja laita ostetaan ilmoituksia useaan paikkaan.
Edit:unohdin vielä tosta Atmanista kirjoittaa et halpahan se on mut kiinalainen ja kun joskus netistä tutkin olisko niistä mihinkään niin jotkut kirjoitteli ongelmia ja vuotojakin niin jätin suosiolla ostamatta. Et toivottavasti ei tule jossain vaiheessa ongelmia teille, se kun yleensä on että halvalla ei saa hyvää!
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Malawaario vaihtuu isompaan...TAAS ;)!

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Muuten tuo pakasteherne, josta on poistettu kuoret kiehauttamisen jälkeen, toiminee laksatiivina. Kultakalan ummetus lienee yleistä kun ahmatteja ja noita herneitä suositellaan erityisesti niille. Tosin yksikään minun fisu ei niitä ole suostunut maistamaankaan. [}:)] Yhden kaverin tummaripsimonnin herkkua ja ihmettelin:).

Kiinalaisia tuotteita minulla joitakin. Aluksi näyttää hyvälle, mutta ovat usein lyhytikäisiä ja joku osa alkaa breikata...Lisäosia tuppaa niissä niin paljon kaupanpääälle.

Voisin kirjoittaa kuten pientä vikasarjaluetteloa automerkeistä:). Lähinnä Haileaa ollut minulla.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”