aivan uusi keltanokka tässä

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Henkka29
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 21:33, 05.06.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Henkka29 »

Kuivumisaika olikin jo tiedossa ja tosiaan kiire ei ole niin saa kuivua vaikka tupla-ajan. Nyt sitten vaan kiviä haalimaan ja tekemään taustaa.. ekaks tosin pitäs yks leikkimökki tekaista.. :mrgreen: . Mistäköhän sais niitä jotain ihmeen texas hole kiviä?
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Heska »

Aitoja Texas hole kiviähän saa vain USA:sta mut tulee toimituskulut kalliiksi niin samantapaisia saat esim. http://fish.aquaristic.net/Aquarium-Rocks/ halvemmalla noilla postikulut melko edulliset ja ei mene veroja ja tuovat kotiovelle asti paketin :mrgreen:
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
umberto
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 00:06, 05.10.2007
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja umberto »

Paljon hyviä neuvoja...MUTTA Tämä on yksi syy miksi tänne ei "uskalla" uudet malawi-harrastajat kirjoitella mitään. Kuten jo kirjoitin hyviä neuvoja. Eikö se riitäisi kun saadaan selville mitä on pakkettina ostanut. ja sen myötä kerotais mitä on pieles ja niin edelleen. On se vaan niin kummallista kun hyökäilään aloittelialle. En tarkoita nytten ketään erityisesti vaan yleisesti näin se vaan menee... Itsekin olen keltanokka tässä malawi sopassa. Ketään meistä ei ole seppä syntyesään.
Rakkaus on kuin elohopea kädessä.
Kämmenellä se pysyy,
nyrkistä se karkaa.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Heska »

Samaa mieltä Umberto kanssa, jos heti aggressivisesti "hyökätään" aloittelijoiden kimppuun niin ei niitä uusia harrastajia tule ja jos tuleekin niin eivät uskalla mitään kysyä kun heti lytätään tyyliin et mitään osaa ja kaikki on väärin vaikkei totuutta vielä tiedettäisikään. Sillä tehdään varmasti hallaa enemmän kuin hyötyä, tietty perusteet on hyvä neuvoa oikein mutta jokainen varmaan tietää kumpi tehoaa opetuksessa paremmin porkkana vai keppi 8-)
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Jep. Samaa mieltä, että asioihin voi vastata myös hyökkäämättä. Ei ole mun vahvinta alaa vastata rauhallisesti samoihin perusasioihin malawien altaan koosta, sisustuksesta, virtauksesta,suodatuksesta, kalojen yhteensopivuuksista jne viikosta toiseen kun vastaukset löytyy täältä kun vaan lukee ketjuja läpi ja tutustuu aiheeseen ennenkuin kysyy taas samaa asiaa. Koskee siis muitakkn palstaosioita täällä aw; ssä kuin malawiosuutta. Kysytään ensin ja sen jälkee vasta lähetään ettii tietoa. Olen yrittänyt ajoittain olla vastaamatta, mutta vahingossa on tullut sitten tultua taas toistamaan samoja asioita. Pyydän nöyrimmin anteeksi jos olen täällä hyökkäillyt, mutta toivoisin, että oikeasti sitä hakua ja palstan ketjujen lukemista osattaisi käyttää. Voin myös vastailla yksityisviestillä jos jotain kysymyksiä herää johon ei vastausta löydä.
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Ymmärrän myös mitä Heska ja umberto tässä ajoivat takaa eikä kyllä itselläkään ole tarkoitus ollut olla hyökkäävä.
Vuosi sitten aloitin harrastuksen 240 litraisella altaalla.Mulle sanottiin että hyvin mahtuu ainakin 30 kalaa.No sinne niitä sitten hankin muutamia lajeja.Vähän ajan kuluttua alkoi hälytyskellot soida.Aloin miettiä että ei herranen aika voi olla mahdollista että aikuiskoossakin tuo määrä kaloja mahtusi.Aloin sitten täällä asiaa kysellä ja täytyy sanoa että jos mun kimppuuni ei silloin täällä olisi "hyökätty" niin siellä ne kalat nyt uisivat kun sillit säilykepurkissa.Joten itse olen ollut äärimmäisen kiitollinen rehellisistä vastauksista, niiden avulla sain homman toimimaan!240 altaan kun vaihdoin isompaan niin ei kauan mennyt kun ymmärsin mitä tarkoitettiin agressiivisilla reviirikaloilla.Yhtään kalaa ei ole hengiltä ajettu mutta on se hurjan näköstä touhua kun joku uroksista päättää että "tämä pääty altaasta on nyt hetken mun"!
No sitten tein myös 600 litraisesta seuralasta malawilan ja lisäsin lajeja, erottelin myös riitapukareita eri altaisiin.
Nyt sitten kuussatanen sai toisen samankokoisen kaverikseen eilen ja kaloilla on tilaa yht. 1224 l tarkalleen.Joo toki vähän vähemmälläkin pärjää :D!
Itseä nämä kirjoitukset pienistä altaista harmittaa siksi että toivon muiden säästyvän siltä vaivalta, ajalta ja rahanmenolta miltä itse tyhmyyksissäni en säästynyt.Ja myönnän kyllä etten itsekkään lukenut täältä kirjoituksia tarpeeksi ennen kun ekan malawialtaan iskin pystyyn.
Mun kirjoittamat kommentit on vaan mun OMIA KOKEMUKSIA JA MIELIPITEITÄ, ei siis mitään lakeja todellakaan.Olen omasta mielestäni itsekkin vielä aloittelija kun vasta vuoden oon näitä harrastellut.
Omasta puolestani haluan myös pyytää anteeksi jos joku mun kirjoituksistani on mielensä pahoittanut!Sain itse rehellisiä vastauksia asioita kysellessäni ja haluan niitä antaa myös muille sen mitä osaan. :)
Henkka29
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 21:33, 05.06.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Henkka29 »

Nyt ois 400 litranen saatu kotia asti ja huomenna silikoonia laittelemaan. Mikä olis sopivaa puhdistusainetta ennen uuden silikoonin laittoa, itselläni kävi mielessä esim. asetoni koska se haihtuu pois ja on tehokasta ? Jalustaksi olin ajatellut edullisen ja helpon ratkaisun eli ainakin 3 harkoista koostuvaa pinoa ja niiden päälle eräs vahva pöytälevy joka sattuu jo löytymään autotallista valmiiksi. Kai se näistä lähtee.. :D
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Heska »

Henkka29 kirjoitti:Nyt ois 400 litranen saatu kotia asti ja huomenna silikoonia laittelemaan. Mikä olis sopivaa puhdistusainetta ennen uuden silikoonin laittoa, itselläni kävi mielessä esim. asetoni koska se haihtuu pois ja on tehokasta ? Jalustaksi olin ajatellut edullisen ja helpon ratkaisun eli ainakin 3 harkoista koostuvaa pinoa ja niiden päälle eräs vahva pöytälevy joka sattuu jo löytymään autotallista valmiiksi. Kai se näistä lähtee.. :D
Joo asetoni käy kyllä puhdistukseen ja tarkkana sitten silikonin laitossa että hyvä tulee.
Toi harkkotaso on halpa ja kestävä kyllä ja sen voi verhoillakin jos haluat tekniikan ja tavarat piiloon.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Henkka29
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 21:33, 05.06.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Henkka29 »

Ajattelin myös tuota verhoilua jollain kankaalla tai esim.tehdä ylimääräiseksi jääneistä laminaateista sellaisen peitelevyn. Nyt pitääkin sitten alkaa etsiskelemään tuota tekniikkaa, ulkosuodattimeksi meinasin jbl e1501 (e901 josta toisessa purkissa todella hyvät kokemukset) ja sisäsuodattimeksi löytyy jo valmiiksi fluval 4+, joku streameri ois varmaan ihan jees.. laittakaas ehdotuksia ! Pohjalle meinasin laittaa solumuovin jonka päälle tukikiviksi litteitä pihalaattoinakin käytettyjä tummia liuskekiviä ja niiden päälle heskan ehdotuksesta jotain tällaisia http://fish.aquaristic.net/en/Aquarium- ... er-kg.html
Hiekat varmaankin biltemasta, taitaa olla melko suosittua ja toimivaa.. [;)]
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Heska »

Henkka29 kirjoitti:Ajattelin myös tuota verhoilua jollain kankaalla tai esim.tehdä ylimääräiseksi jääneistä laminaateista sellaisen peitelevyn. Nyt pitääkin sitten alkaa etsiskelemään tuota tekniikkaa, ulkosuodattimeksi meinasin jbl e1501 (e901 josta toisessa purkissa todella hyvät kokemukset) ja sisäsuodattimeksi löytyy jo valmiiksi fluval 4+, joku streameri ois varmaan ihan jees.. laittakaas ehdotuksia ! Pohjalle meinasin laittaa solumuovin jonka päälle tukikiviksi litteitä pihalaattoinakin käytettyjä tummia liuskekiviä ja niiden päälle heskan ehdotuksesta jotain tällaisia http://fish.aquaristic.net/en/Aquarium- ... er-kg.html
Hiekat varmaankin biltemasta, taitaa olla melko suosittua ja toimivaa.. [;)]
http://fish.aquaristic.net/Tunze-Turbel ... -pump.html Tunze streamerit hyviä, toi nano riittäis sulle varmaan.
Mullakin tumma solumuovi alla, tumma väri hyvä jos kaivavat kuoppia niin ei näy niin kuin joku kirkkaampi väri.
Toi Bilteman hiekka niin puhdasta ettei tarvii edes pestä ja ei juurikaan pöllyä kuten muut hiekat jos niitä ei pestä tosi hyvin.
Tuolla Aquaristic.net monia muitakin kiviä, mikä nyt itseäs eniten miellyttää. :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Henkka29
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 21:33, 05.06.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Henkka29 »

Moi taas. Vähän venähti tuo silikoonin laitto kun oli toimitukset hieman eksyksissä, nyt kuitenkin laitettu ja ainakin omaa silmää miellyttää.. :D puhdistin ensin vanhat viimeisetkin jämät pois mattopuukon terällä ja sit kunnollinen hinkkaus asetonilla. Pohjakiviksi tarkoitetut liuskekivetkin hankittu, näyttävät kyllä niin hyviltä että saatan niitä ehkä enemmänkin hankkia. Taustaa en taidakkaan jaksaa itse värkätä vaan ostan jostain sopivan. Seuraavaksi tilausta akvaterrasta kunhan tilaustuotteiden tilaaminen aukeaa ja sit taas odotellaan kieli pitkällään... :mrgreen:
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Heska »

Minkäs taustan aiot tilata Akvaterrasta?
Onko niillä uppoavaa taustaa vai kiinnitätkö silikonilla?
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Henkka29
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 21:33, 05.06.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Henkka29 »

Meinasin varmaankin tilata kalajutun malawitaustan http://www.kalajuttu.fi/product_details.php?p=739 , akvaterrasta kaikkea muuta kivaa.
Pikkuhiljaa niin ei ota niin paljoa lompakon päälle.. :|
fanny
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 13:12, 22.03.2005
Paikkakunta: Oulu

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja fanny »

Ajattelin kirjoitella tähän samaan topiciin kun ei viitsi ihan uuttakaan aloittaa, aloittelija kun olen malawipuolella itsekin. Minulla on 460- litrainen seura-akvaario jota olen muuttamassa malawilaksi, tausta on tehty itse ja valukiviä väsätään parhaillaan. Suodattimina kaksi Eheim Classic 2217:aa ja Eheimin 2252-sisäsuodatin roskankerääjänä. Tilasin Saksasta streamerin vielä tuomaan virtausta mutta katsotaan nyt onko se jo liikaa. Pitää myös kokeilla lisätä sisäsuodattimeen ilmastin, jos pitää liikaa meteliä niin laitan sitten erillisen ilmastimen pohjalle.
Kaloja olen alustavasti mietiskellyt ja olen yrittänyt katsella mahdollisimman helppoja ja kilttejä, mikäli sikäli se on malawien kanssa mahdollista:-)
Eli näistä olen suunnitellut kolmea tai neljää lajia:

Labidochromis caeruleus (Kakusa)
Metriaclima estherae
Iodotropheus sprengerae
Pseudotropheus saulosi
Cynotilapia afra (cobue)

Katsotaan nyt miten näitä on saatavilla. Onko joku/jotkut mitä ei kannata yhdistää samaan altaaseen tai jotain muuta mitä en osaa ottaa huomioon?
Mnkälaisella sukupuolijakaumalla näitä kannattaisi ottaa, yhtä urosta kohti 2-3 naarasta? Ehkä tyhmä kysymys mutta sukupuoliahan ei varmaan pienenä erota niin arpako se ratkaisee mitä sattuu altaaseen saamaan, jos tilaan/ostan kuusi afraa niin huonolla onnella kaikki ovat uroksia?
Tiedän että seura-akvaarion kanssa on sama ongelma mutta seura-akvaarion harrastajia on kuitenkin sen verran enemmän niin ei-halutusta sukupuolesta pääsee helpommin eroon :D

Kun alan allasta asuttamaan niin kannattaako ottaa yhtä lajia heti enemmän vaiko mielummin kahta lajia ja pikkusen vähemmän? Onko sillä väliä? Minusta tuntuu että teen tästä itselleni hirveän vaikeaa kun kaikki on niin uutta [:I]
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Heska »

fanny kirjoitti:Ajattelin kirjoitella tähän samaan topiciin kun ei viitsi ihan uuttakaan aloittaa, aloittelija kun olen malawipuolella itsekin. Minulla on 460- litrainen seura-akvaario jota olen muuttamassa malawilaksi, tausta on tehty itse ja valukiviä väsätään parhaillaan. Suodattimina kaksi Eheim Classic 2217:aa ja Eheimin 2252-sisäsuodatin roskankerääjänä. Tilasin Saksasta streamerin vielä tuomaan virtausta mutta katsotaan nyt onko se jo liikaa. Pitää myös kokeilla lisätä sisäsuodattimeen ilmastin, jos pitää liikaa meteliä niin laitan sitten erillisen ilmastimen pohjalle.
Kaloja olen alustavasti mietiskellyt ja olen yrittänyt katsella mahdollisimman helppoja ja kilttejä, mikäli sikäli se on malawien kanssa mahdollista:-)
Eli näistä olen suunnitellut kolmea tai neljää lajia:

Labidochromis caeruleus (Kakusa)
Metriaclima estherae
Iodotropheus sprengerae
Pseudotropheus saulosi
Cynotilapia afra (cobue)

Katsotaan nyt miten näitä on saatavilla. Onko joku/jotkut mitä ei kannata yhdistää samaan altaaseen tai jotain muuta mitä en osaa ottaa huomioon?
Mnkälaisella sukupuolijakaumalla näitä kannattaisi ottaa, yhtä urosta kohti 2-3 naarasta? Ehkä tyhmä kysymys mutta sukupuoliahan ei varmaan pienenä erota niin arpako se ratkaisee mitä sattuu altaaseen saamaan, jos tilaan/ostan kuusi afraa niin huonolla onnella kaikki ovat uroksia?
Tiedän että seura-akvaarion kanssa on sama ongelma mutta seura-akvaarion harrastajia on kuitenkin sen verran enemmän niin ei-halutusta sukupuolesta pääsee helpommin eroon :D

Kun alan allasta asuttamaan niin kannattaako ottaa yhtä lajia heti enemmän vaiko mielummin kahta lajia ja pikkusen vähemmän? Onko sillä väliä? Minusta tuntuu että teen tästä itselleni hirveän vaikeaa kun kaikki on niin uutta [:I]
Tervetuloa Malawistiksi!
Toi allas kokoonpano ja tekniikka vaikuttaa ihan hyvältä ton kokoiseen altaaseen ja kalastokin aloittelijalle sopivalta.
Ihanne kokoonpanohan olisi yksi uros ja monta naarasta mutta poikasina ostaessa se on arpakauppaa ja ei tiedä mitän niistä isoina tulee.
Mutta joidenkin lajien ja yksilöiden kanssa voi altaassa olla montakin ukkoa ja joidenkin kanssa kaksikin on liikaa.
Parempi ostaa kerralla enemmän niin jakavat sitten reviirinsä ja ei tule uhittelua myöhemmin tulleille, poikasilla ei tätä niinkään esiinny mutta jos isompia malaweja niin uudet tulokkaat voivat joutua jopa kiusatuiksi.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
aragon07
Junior Member
Junior Member
Viestit: 167
Liittynyt: 19:07, 11.06.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja aragon07 »

Heskan kans samaa mieltä.Oman kokemukseni mukaan kannattaa kalasto koota suht nopeasti.Täyskasvuisten malawien joukkoon voi olla hankala laittaa pieniä joita isommat saattaa alkaa kiusaamaan.Eikös vähintään 3-4 senttisiä vasta kannata ajatella isojen joukkoon?
Itse oon ison osan kaloista joutunut hankkimaan tilaamalla ja tällöin sukupuoliin ei ainakaan pysty vaikuttamaan.Usein liikkeissä suoraan altaissakin myytävät kalat ovat niin pieniä ettei sukupuolia vielä erota joten arpa pelillä mennään pitkälti.Mulla ollut just tuuria niin päin että ukkoja on joka lajissa 2 tai useampia :D.Toistaiseksi ukot ovat keskenään pärjäilleet mulla mutta ilmeisesti ennen pitkää heikoimmat helposti päästetään päiviltään ellei erota uroksia ajoissa.Mullakin kyllä nyt jo täysikasvuisia lajeja useammalla uroksella varustettuna ja siihen nähden rauha altaissa että voihan olla että tyytyvätkin vain vähän uhittelemaan toisilleen.Yhtä ja oikeaa vastausta tähänkään ei varmaan ole...toisilla/toiset lajit pärjäävät ja joskus sitten taas eivät.
On tää malawien maailma vaan kaikesta huolimatta ihan omanlaisensa ja vievät sydämen täysin.Tervetuloa malawistiksi minunkin puolestani :)!!
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Heska »

Joo mä olen n. 3 senttisinä niitä uusia poikasia lisäillyt isojen joukkoon ja ei ole yhtään kyllä syöty. Liian pienten kanssahan on riski että popsivat ne ruoaksi.
Ja olen kyllä aikuisiakin lisäillyt jopa yksitellen(yks rescue esteri) ja sit isompanakin laumana ja ei niitä ole kiusattu ja äkkiä ovat löytäneet paikkansa mut joillakin on myöhemmin lisätyt kalat joutuneet kiusatuiksi ja jopa tapetuiksi, et etukäteen vaikea sanoa kuinka käy.
Ja sit kun joillain ns. rauhalliset lajit on villeimpiä ja päinvastoin niin ei siitäkään voi olla varma, mut värikkyyttä, vilkkautta ja seurallisuuttakin noista malaweista kyllä löytyy ja mukava niiden touhuja on seurailla. :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Henkka29
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 21:33, 05.06.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Henkka29 »

Terve taas. Pakko purkaa turhautumista matkahuoltoon täälläkin, paketti hukassa jossa uuteen altaaseeni tulevat suodattimet sekä lämmitin. Tää ei voi olla muuta kuin sitä minun perustuuriani.. :( Allas muuten valmiina hiekkoineen ja kivineen vain se tekniikka puuttuu, sais ne nyt äkkiä niin pääsis kypsyttelemään allasta. Tuli muuten aika komea liuskekivillä! :mrgreen:
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Heska »

Minkäs suodattimen tilasit?
Ja jokos on fisut valittu ja tilattu altaaseen?
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Henkka29
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 21:33, 05.06.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Henkka29 »

JBL CristalProfi e1501 ja sisäsuodattimeksi tulee fluval 4+ ( 1 tai 2 kpl ) streami haettava vielä jostain kaupasta.
Ainiin ja fisuista.. haen eräältä harrastajalta osan ja sit täydentelen. Tarkotus ois laittaa näitä :Labidochromis sp. "Mbamba",Pseudotropheus cyaneorhabdos,Labidochromis caeruleus (Lion's Cove I),Metriaclima estherae (Red).
Henkka29
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 21:33, 05.06.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Henkka29 »

Tällainen se tällä hetkellä ois..
Tällainen se tällä hetkellä ois..
14085593363110.jpg (121.22 KiB) Katsottu 3438 kertaa
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Heska »

Komiat värikkäät kalat tulee ja oot ihan kerrostalon niille rakentanut. :P
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

Hei Henkka26 ootko jo taustan hankkinut? Mulla olis sun kuvaa vastaava tyhjänpäiten pölyyntymässä, tehtiinkin altaasta tilanjakaja joten taustaa ei käytetäkään :)
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
Henkka29
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 21:33, 05.06.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja Henkka29 »

Oon ostanu taustapaperin musta/sininen mutta oishan sellanen 3d aina kivempi! Laita kuva sekä hinta yv..
LiskoDisco
Junior Member
Junior Member
Viestit: 240
Liittynyt: 20:56, 10.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: aivan uusi keltanokka tässä

Viesti Kirjoittaja LiskoDisco »

YV:tä laitettu ;)
Even if a thousand people believe in nonsense, it's still nonsense
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”