Kalasto uusiksi

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Anna-Marjatta
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1232
Liittynyt: 16:43, 10.04.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kalasto uusiksi

Viesti Kirjoittaja Anna-Marjatta »

Minulla on 125l akvaario jossa on enää 2 täpläpartamonnia.
Karanteenialtaassa on 20 Neontetraa ja kysyn mitä voisin muuta kaloja laittaa altaaseen neontetrojen lisäksi? Ei täplämonnisia ja mustatetroja kiitos.

Altaassa käytän pehmeetä vettä, joten kalat sen mukaan.

Itse tykkään aika isoista kaloista ja olen miettinyt että jätänkö neontetrat 63l akvaarioon, otan sitten 125l akvaarioon yli 6cm kaloja. Vai laitanko altaan täyteen neontetroja?

Sopiiko joku kalalaji neontetrojen kanssa kuin seeprakala?

Minulla on tämän altaan kanssa tämä suunnittelu vielä pahasti auki joten kaipaan muiden harrastajien ehdotuksia.

Otan ehdotuksia vastaan joten kiitän näin etukäteen.
Eeva
Junior Member
Junior Member
Viestit: 88
Liittynyt: 13:52, 17.06.2002
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Eeva »

Voisin 128-litraisen omistajana lämpimästi suositella sinulle paljon suuremman akvaarion hankintaa, jos olet kiinnostunut yli 6-senttisistä lajeista. Mielestäni juuri tuo 6 senttiä on aika sopiva maksimipituus n. satalitraisten akvaarioiden kaloille.

Uskon että akvaariostasi tulee vaikuttavan näköinen, jos laitat sinne suuren parven neontetroja. Niiden kanssa sopivat varmaankin useat muut pienet tetrat ja monniset, mutta akvaario on varmasti esteettisempi, jos siellä on yksi kunnon parvi eikä "sitä sun tätä".

Pienehköt rihmakalat voisivat myös sopia, vaikka eivät olekaan samoilta seuduilta kotoisin kuin neonit.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”