Mitä tetrojen kaveriksi?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
heidi_johansson
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 14:47, 30.05.2002
Paikkakunta: Jyväskylä

Mitä tetrojen kaveriksi?

Viesti Kirjoittaja heidi_johansson »

Mulla on 200 litrainen pytty jossa asustelevat:
4 kpl punatetroja
5 kpl rubiinitetroja
1 kpl partismonni

Mulla oli noitten lisäks 2 kpl haibarbeja, mutta toinen kuoli sairastettuaan jonkin aikaa jotain ihme eväiden verestystautia.. :roll:
ja toinen on ilmeisesti hypänny ulos koko akvasta, ja koira on vissiin syöny sen [:I] , ainakaan sitä ei löydy mistään!

Niin, eli siis mitä kaloja voisin ottaa noille kaveriksi, paitsi että täydentää noita jo olemassa olevia parvia?
Tuleeko muuten tetrat ja platyt toimeen keskenään? Olen jostain kuullut että niitä ei voi laittaa samaan altaaseen.

Kiitos jo etukäteen vastauksista! :D

Edit: Virkkeet alkaa isoilla alkukirjaimilla. ~iekku~
maketzu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2408
Liittynyt: 09:35, 26.09.2001
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Loppi, Kormu City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja maketzu »

Monnisia voisit hankkia. Esim. kuparimonnisia ja täplämonnisia.
Kääpiöahvenetkin menisivät.
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Lisää monnisia, tee niistä kunnon parvi. Jos et halua ottaa monnisia ota toista tetralajia, esim. neon/kardinaalitetroja.
Sami
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1889
Liittynyt: 15:47, 06.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä tetrojen kaveriksi?

Viesti Kirjoittaja Sami »

heidi_johansson kirjoitti: Tuleeko muuten tetrat ja platyt toimeen keskenään? Olen jostain kuullut että niitä ei voi laittaa samaan altaaseen.
Pääsääntöisesti tetrat eivät tule kovanvedenkalojen (platyjen, millisten tms.) kanssa toimeen, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta (intiaaninsulka jne.).

Eli esim. sinun akvaarioosi ei voi ottaa platyja, sillä niillä on isoja eroja vesivaatimusten suhteen. (tosin riippuu taas pitkälti siitä, miltä vesiarvosi näyttää...)
-Sami-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”