vanhempi aloittelija

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Cacapo88
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 22:08, 22.10.2017
Sukupuoli: Mies

vanhempi aloittelija

Viesti Kirjoittaja Cacapo88 »

Hei

Olen miettimässä vakavasti akvaarion hankintaa.Minulla on joskus 10-13 vuotiaana ollut 100 litran ja 317 litran akvaariot (toki vanhempien rooli oli tällöin merkittävä,mutta hyvin aktiivisesti sitouttivat myös osallistumaan kaikkiin hommiin).Nyt olen melkein 30 ja omassa talossa,niin kiinnostus asiaan on taas herännyt,mutta uudenlaisilla mietinnöillä.Lapsena tietysti oli halukkuutta,että kaloja olisi paljon ja mahdollisimman isoja.Nykyään olisi edelleenkin mukavaa,että niitä olisi paljon,mutta pienemmät kalat kiinnostavat nykyään enemmän varsinkin parveutuvat.Olen harkinnut 180-200 litran akvaariota (tuntuu sopivalta kompromissilta pienen ja isomman akvaarion väliltä).Tarkoitus olisi toteuttaa akvaario biotooppi pohjaisena ja suuntana etelä-amerikka.Toiveissa olisi parvikaloista tetrat ja kynäkalat,mutta hiukan on hakusessa asioita,kuten kalojen määrä,mieluisat pohjakala lajit sekä kasvien valinta sekä keskenään sopivat lajit?Kuten edellä sanottu niin akvaarioista on kokemusta aikaisempaa,mutta nyt olisi voimavaroja keskittyneempään harrastamiseen.Ehdotuksia,neuvoja,keskusteluja :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”