Joku parvi ja/tai pari vielä 180L

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pallura10
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 16:08, 09.03.2017
Sukupuoli: Nainen

Joku parvi ja/tai pari vielä 180L

Viesti Kirjoittaja Pallura10 »

Akvaario "huutaa" vielä jotain asukkeja, mutta en osaa päättää ketä sinne sopisi parhaiten. Kyselempä siis vinkkejä [;)]
Nyt asukkeina:
Herra taistelukala, sininen
10 kardinaalitetraa
6 pandamonnista
6 ottoa
2 pikkumonnista (ainoat, jotka selvisi aikoinaan)
5 kääpiöripsimonnia
3 juovaperhosnuoliaista (poika ja tytöt)
Pohja siis jo aikalailla asutettu. Olen miettinyt töyhtökääpiöahvenia tai jotain muuta kääpiöahvenparia. Yksi parvi parvikaloja lisää tai sitten kardinaaleja lisää tai joku pintaeläjäparvi. Oisko jotain kalaa, koka voisi elää tossa keskellä näkyvästi tässä joukossa?

Lämpö nyt n.25, kesää kohden hiukan nousee. PH tuppaa nousemaan ja olen nyt alkanut alentamaan sitä. Nousee jopa yli 7,5:n muuten 8O. Kasveja, kantoja, monneille sopivaa kvartsihiekkaa, piiloja, kiviä, ulkosuodatin, virtausta löytyy. Kalat virkeitä ja touhukkaita :D .
180L Juwel Rio Led ja 8L nano
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Joku parvi ja/tai pari vielä 180L

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Ainakin minun mielestäni näyttävää kontrastia kardinaalien värikkyydelle saisit asuttamalla altaaseen kiilakylkiä, musta-aavetetroja tai vaikkapa mustaneontetroja.
Pallura10
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 16:08, 09.03.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Joku parvi ja/tai pari vielä 180L

Viesti Kirjoittaja Pallura10 »

No nyt tuolla jo uiskentelee parvi kardinaalikaloja:-D Vilkkaita pieniä veijareita. Toki kontrasti jää kyllä uupumaan tästä yhdistelmästä :|
Tänään sattumoisin olin akvaariokaupan suunnalla, niin en malttanut olla hyödyntämättä tilaisuutta. Mutta tuli ainakin elämää pyttyyn :D
180L Juwel Rio Led ja 8L nano
Pintuliini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 17:10, 11.12.2016
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joku parvi ja/tai pari vielä 180L

Viesti Kirjoittaja Pintuliini »

Tuota...eikös kardinaalikalalla ja taistolla ole lämpötilavaatimukset ihan eri ääripäistä? :? Vai muistelenko väärin?
Pallura10
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 16:08, 09.03.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Joku parvi ja/tai pari vielä 180L

Viesti Kirjoittaja Pallura10 »

Kaupassa oli tästä puhe ja olin jo hylännyt kardinaalikalan lämpötilan takia. Mutta on kuulemma eri lajeja ja meidän 25 veteen nuo yksilöt sopivat. Siksi uskalsin ne ostaa, kun vielä luotettava kauppa kyseessä [;)] .
180L Juwel Rio Led ja 8L nano
Pintuliini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 17:10, 11.12.2016
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joku parvi ja/tai pari vielä 180L

Viesti Kirjoittaja Pintuliini »

Ok. :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”