Kalasto 200l

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Vilmakissa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 14:31, 10.03.2017
Sukupuoli: Nainen

Kalasto 200l

Viesti Kirjoittaja Vilmakissa »

Olen (lapsuuden jälkeen) akvaarioharrastusta aloitteleva. Minulla on 200l akvaario, jossa asukkaina on:
-3 perhoskirjoahventa
-9 korutetraa
- 12 timanttitetraa
- 24 kiilakylkeä
Kysyisin, alkaako mielestänne akvaario olla ylikansoitettu?
Onko kokemusta perjoskirjoahventen ja timanttitetrojen yhteensopivuudesta? Timanttitetrat vaikuttavat vilkkainta, etenkin ruoka-aikaan.
Kiitos avusta!
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Kalasto 200l

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Ei mielestäni noin yleiseti ottaen vaikuta täyteen ahdetulta, joskin itse kyllä tykkään hyvinkin väljään asutetusta altaasta.
Asiaanhan vaikuttaa myös vedenvaihtojen väli, vaihdetun veden määrä ja ruokinta kuinka paljon altaaseen voi ja on järkevää kaloja asuttaa ja periaatteessa sekin miltä se kalamäärä omaan silmään näyttää.
Itse en muuten muista että minulla koskaan olisi ollut allasta jossa ei olisi ollut ainakin yhtä lajia monnisia, niin että jos altaassasi joskus on ylimääräistä tilaa niin niitä kyllä lämpimästi suosittelen.
Ihania pohjalla vipeltäjiä joista löytyy monen kokoista ja moneenkin eri lämpötilaan sopivaa lajia.
Vilmakissa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 14:31, 10.03.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalasto 200l

Viesti Kirjoittaja Vilmakissa »

Kiitos vastauksesta! Noin se varmasti onkin, kuinka kirjoitit. Laskeskelin 1cm/litra säännöllä, jonka perusteella alkoi tuntua ylikansoitetulta. Etenkin timanttitetrat ovat hyvinkin ahneita ja ruokaa saa antaa aika paljon. Vettä olen vaihtanut n. viikon välein tai useamminkin. Monniset olisivat kyllä kivoja, mutta en ole niitä hommannut kunt perhoskirjoahvenet ovat pohjalla ja kovin kutuintoisia.
Olipa kiva, että sain vastauksen kysymykseeni. Mukavaa kevään jatkoa!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”