Apua tarvitaan

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hannaw80
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 10:57, 14.10.2017
Sukupuoli: Nainen

Apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja Hannaw80 »

Olen perustamassa 200l meriakvaarioo. Tarvitsen apua että Mitä kaikkea minun pitäisi ostaa siihen (laitteet )??? Minkälainen valo pitää olla ? Haaveena on laittaa sinne ainakin vuokkokaloja , mitä muita voi laittaa niiden kanssa? Kaikki neuvo on tarpeen:)
Vexi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 18:30, 09.12.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja Vexi »

Ilmeisesti ala-altaatonta versiota olet perustamassa?
Millä mitoilla akvaariosi on? jokin vanha valo siinä, millainen?
Vexi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 18:30, 09.12.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja Vexi »

Itse etenisin seuraavalla systeemillä, (siis minun mielipiteeni :mrgreen: ):
-Valaisin, T5 neljällä putkella, noin akvaarion mittainen, hyvät heijastimet niihin jolloin tehot saa hyvin irti. Riittää hyvin pehmyt ja kivikoralleille
-Lämmitin
-Vaahdotin esim. Tunze Comline DOC Skimmer 9004
-Suodatin esim. Tunze Comline Streamfilter 3163 jonne suodatinsukissa aktiivihiilet ja fosfaatinpoistajat.
-stream esim. Tunze Turbelle Stream 6065, tarvittaessa toinenkin.
-Korvausvesiautomaatti (ei välttämätön mutta helpottaa elämistä huomattavasti) jonne kalkkivettä korvausvedeksi.
SKMake
Junior Member
Junior Member
Viestit: 239
Liittynyt: 21:33, 04.05.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: New York

Re: Apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja SKMake »

Jos laitat pystyyn kala-altaan, ei tarvitse olla kummoiset valot. Joku pieni LED tuikkukin riittää. Jos koralleja meinaat pitää on parempi laittaa pari puenempää streamia, kuin yksi iso. Virtaukset sekoittuu kivasti ja laitteen rikkoontuessa ei tarvitse kauhalla hämmentää sitä vettä. Vaahdotinta et tarvitse vielä kuukausiin ainakaan ja kalkkivesiläträämistä ei tarvitse aloittaa alusta asti. Voit kompensoida sen vähäisen kulutuksen vedenvaihdoilla. Perus Aktiivihiili ja fosfaatinpoistaja on tuttu ja turvallinen valinta. Markkinoilla on myös muita mielenkiintoisia tuotteita kuten Purigen ja Chemi-pure Blue, joiden vaihtoväli on mukavan pitkä.
Fluval Sea 20L
Hannaw80
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 10:57, 14.10.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja Hannaw80 »

Akvaarion mitat oli jotain 100/40/45. Ostin käytettynä myytiin minulle 220l. Akvaariossa on erillinen valo kansi. Koralleja halusn sinne ja haluan ja niitä vuokkokaloja olen ajatellut ainakin.
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 11:28, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Käytän vanhaa topicia: Mitä merivesiseosta suosittelette akvaarioon johon tulee vuokkokaloja ja merivuokko?
Ahvenia ja monneja.
Kimmo S
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2243
Liittynyt: 14:37, 18.04.2002
Akvaarioseurat: SMAS, Suomen merivesiakvaariot (Facebook)
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja Kimmo S »

Me ollaan vuosi käytetty hyvällä menestyksellä Tropic Marinen Pro-Reefiä. Nyt jonkun aikaa menty Aqua Medicin riutta-suolalla. Hyvin on toiminut molemmat. Näyttävät hieman korostavan eri värejä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”