Uusi merivesi-facebookryhmä

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
aidon
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 01:14, 10.07.2014
Sukupuoli: Mies

Uusi merivesi-facebookryhmä

Viesti Kirjoittaja aidon »

Facesta löytyy jo merivesiryhmä mutta se on koko facebookille täysin avoin... :roll:
Tässä linkki uuteen suljettuun ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1627212547505604/

Liity! :mrgreen:
Sharkyone
Junior Member
Junior Member
Viestit: 171
Liittynyt: 19:27, 03.02.2014

Re: Uusi merivesi-facebookryhmä

Viesti Kirjoittaja Sharkyone »

Niinhän se on, siksi en sinne itse juuri kirjoittele...
ÄmHoo

Re: Uusi merivesi-facebookryhmä

Viesti Kirjoittaja ÄmHoo »

Miksi tarvitaan suljettua ryhmää? Huumekalojen takia?

M.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uusi merivesi-facebookryhmä

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Suljetusta ryhmästä tulee mieleen, että sitä kontrolloidaan paljon ja kuuluu vain "oikeamielisille". Yritän itse karttaa ylikontroloituja ei-vapaasti itseään ilmaisevia ja eriäviäkin mielipiteitä kammoksuvia salaseuroja. Toki kaikki eivät ole sellaisia ja esim. taloyhtiön Facebook tulee luonnostaan olla suljettu....Ja toki hyvä moderointi on hyvä, ettei mitä tahaansa kirjoitella tai loukata toisiaa tahallaan.

Saatan olla väärässä kuten tavallista, mutta sellainen tunne noista osasta suljetuista akvaristiryhmistä tullut...ja olen kuullut suoraan erään ryhmäläisen suustakin asian, kun henkilö ei tajunnut kenelle puhui..."ryhmään kuuluu vain samoin ajattelevia ja väärämieliset heitetään ulos...".

Tämä ryhmä tuskin sellainen on....
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Sharkyone
Junior Member
Junior Member
Viestit: 171
Liittynyt: 19:27, 03.02.2014

Re: Uusi merivesi-facebookryhmä

Viesti Kirjoittaja Sharkyone »

Jassoo... Merivesiharrastus on jo lähtökohtaisesti hieman eri pohjalla, kuin makeavesi.
Itse pidän suljetuista ryhmistä siksi, että kun haluan jakaa jotain ryhmäläisten kanssa niin haluan jakaa sen ryhmäläisten kanssa. En naapurini, en vanhempieni kummitytön, en entisen työkaverini ja hänen tyttöystävänsä ja tämän siskon kanssa.
Jos haluan jakaa asian heidän kanssaan, laitan sen omalle seinälleni.
Milsku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 545
Liittynyt: 16:45, 06.03.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Uusi merivesi-facebookryhmä

Viesti Kirjoittaja Milsku »

Sharkyone kirjoitti:Jassoo... Merivesiharrastus on jo lähtökohtaisesti hieman eri pohjalla, kuin makeavesi.
Itse pidän suljetuista ryhmistä siksi, että kun haluan jakaa jotain ryhmäläisten kanssa niin haluan jakaa sen ryhmäläisten kanssa. En naapurini, en vanhempieni kummitytön, en entisen työkaverini ja hänen tyttöystävänsä ja tämän siskon kanssa.
Jos haluan jakaa asian heidän kanssaan, laitan sen omalle seinälleni.
Ihan samaa mieltä. Mulle ainakin tulee ihan hölmö olo jos hehkutan että oon tänään löytänyt 2 matoa ja kotilon altaasta ja se näkyy myös mun fb kavereile jotka ei ihan ehkä ymmärrä miten hienoa matojen löytyminen voi joskus olla.
Mistään salaseuroista en tiedä uskoisin kuitenkin että ryhmä on salainen vain juuriki edellämainitun takia, eikä siellä mitään "naamarajaa" ole?
Nano Riutta <3
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uusi merivesi-facebookryhmä

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Eikös aivoimenkin ryhmän jutut jää niiden tietoon jotka vierailevat ryhmän sivulla? Jos kaverit eivät siellä käy, eivät myöskään näe niitä juttuja.

MYös omalla etusivulla voi julkaista juttuja ja rajoittaa ketkä näkevät sen eli julkisuustasoa.

Ihan perusteltua on moni suljettu ryhmäkin, kuten esim. akvaarionäyttelyn rakentaminen...ja 1000 muuta seuraa.

Ryhmässä on mielestäni idea kohdata samanhenkisiä harrastajia, omalla seinällä kommunikoidaan tuttujen kanssa tai kehutaan omia akvaarioita kuten muinoin landella traktori oli etupihalla puunattuna, nyt tiedon voi jakaa virtuaalisesti. Miksipä hankkia suurta akvaa lapamonnien kera, jos ei voi hehkuttaa kateellisille kavereille. :P Turha sitä salaseurassa vain kehua:).

Tokkopa suljettu akvaristi ryhmä tähän syyllistyy :P Siellä vaihdetaan vain kalojen kuvia.
http://yle.fi/uutiset/loka_lentaa_sulje ... ta/6537574
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Sharkyone
Junior Member
Junior Member
Viestit: 171
Liittynyt: 19:27, 03.02.2014

Re: Uusi merivesi-facebookryhmä

Viesti Kirjoittaja Sharkyone »

No jos mä vaikka ostaisin tässä nyt jonkun gemmatumin joka maksaa sen alkaen 3000€, niin en sitä soisi naapurien tietävän.
Kuten kerran jo sanoin, on merivesiharrastus vähän erilaista (myös FB-ryhmissä) kuin tuo lapamonniharrastus.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Uusi merivesi-facebookryhmä

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Kyllä kaverien juttuja voi seinälle hypätä ihan ryhmistä joiden olemassaolosta ei olisi ollut edes tietoinen. Avoimista siis.

Ja se samanmielisten tapaaminen, juurikin suljettu ryhmä pysyy helpommin samanmielisten temmellyskenttänä (IMO).

Mitä traktoreihin tulee, niin ei ole peltoa, en siis tarvitse volvoa.

En nyt tiedä mihin ryhmiin Fisutar kuuluu, mutta en ole merivesiryhmissä juurikaan hommafoorumin peeloilijoihin törmännyt. Tai sitten mulla on vaan liian sateenkaarenväriset lasin päässä. Epäilen kuitenkin.

Eipä tässä muuta.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Sharkyone
Junior Member
Junior Member
Viestit: 171
Liittynyt: 19:27, 03.02.2014

Re: Uusi merivesi-facebookryhmä

Viesti Kirjoittaja Sharkyone »

Hear hear, I breast my face
DnooB
Senior Member
Senior Member
Viestit: 828
Liittynyt: 16:46, 11.08.2008
Akvaarioseurat: Meri-Lapin Akvaristit ry
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tornio

Re: Uusi merivesi-facebookryhmä

Viesti Kirjoittaja DnooB »

Näin son..
Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”