Millä ruokitte vuokkoja?

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Millä ruokitte vuokkoja?

Viesti Kirjoittaja rambi »

Jos altaasta löytyy merivuokko niin mitä ruokaa sille tarjoatte,olen itse antanut kerran viikossa palasen katkarapua, yhdestä akvaariokaupasta kyselin niin siellä oltiin sitä mieltä että katkaravussa ei ole mitään aineita jäljellä mitä vuokko tarvitsee(ne on kai esikeitettyjä), ostin sieltä jotain planktonia ja kastelen nyt katkaravun siinä ennen kun annan vuokolle.
Tatu Vaajalahti
Senior Member
Senior Member
Viestit: 568
Liittynyt: 23:26, 13.03.2002
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tatu Vaajalahti »

Juu, tämähän on Suomessa ongelma (ainakin täällä Tampereella): tuoretta merenelävää ei tunnu löytyvän mistään.

Merivuokoille parasta ravintoa olisivat juuri pienet merivesikalat ja äyriäiset (molemmat kokonaisina eli suomuineen ja kuorineen kaikkineen) mutta kun niitä ei helposti löydy... Tampereen Stockmannilla on ajoittain saatavana tuoreena pakastettuja simpukoita (ilman kuorta) ja jättiläis-katkarapuja, joten jos näitä löydät niin lienevät parasta ruokaa.

Tuo planktonissa uittaminen on varmasti hyvä idea, lisäksi voisit uittaa niitä Selcon nimisessä lisäaineessa (sisältää merellisiä lipedejä ja rasvahappoja) mutta sitä taitaa saada vain tilaamalla USA:sta (?).
mikkokoo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 757
Liittynyt: 14:23, 07.02.2002
Akvaarioseurat: FOMA (nro4)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikkokoo »

Entäs jos niille syöttäisi tuoreeltaan tapettuja miljoonakaloja? Olen kuullut että monet syöttävät niitä joillekin merivesikaloillensa.
rambi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1149
Liittynyt: 12:11, 10.02.2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja rambi »

mikkokoo kirjoitti:Entäs jos niille syöttäisi tuoreeltaan tapettuja miljoonakaloja? Olen kuullut että monet syöttävät niitä joillekin merivesikaloillensa.
Siipisimppu on ainakin semmoinen kala mikä syö varmasti miljoonakaloja ja luulen että sillä niitä ruokitaan
En nyt ihan miljoonakaloja ala teurastamaan vuokolle.
Se planktoni on kaikille koralleille hyvää ruokaa, päivässä jokunen tippa veteen tai ruiskulla suoraan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”