Läpivienneistä

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

kalasusi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 23:16, 27.02.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Läpivienneistä

Viesti Kirjoittaja kalasusi »

Nostetaas vanhaa viestiä, eli toimiiko toi Jusan rakentama systeemi suunnilleen tän kaavion mukaan:
Kuva
Eli periaatteessa kun pumppu pysähtyy niin vesi pysähtyy myös. Kun pumppu käynnistyy, ei pitäs olla vaaraa ylä-altaan tulvimisesta? Alkanut vähän kiinnostaa ala-altaan lisääminen jälkikäteen riuttaan kun jäi aikanaan laittamatta.
suolaista 372 litraa ja makeaa 171 litraa
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Läpivienneistä

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Kyllä se noin suunnilleen menisi, Mutta suosittelen kuitenkin tekemään ihan poratut läpiviennit tuon ylivuotolaatikon tilalle. Laatikko kun on aikalailla riskaabeli systeemi verrattuna porattuun.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
tounison
Junior Member
Junior Member
Viestit: 106
Liittynyt: 07:17, 09.05.2013
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto
Viesti:

Re: Läpivienneistä

Viesti Kirjoittaja tounison »

Minulla oli vastaava laatikko käytössä vuoden päivät. Ei ollut mitään ongelmaa kertaakaan, pumpun sammuttua vesi lakkasi valumasta ja alkoi uudelleen kun sähköt palasi. Sammutin pumppua myös huoltojen ajaksi ja aina lähti käymään. Allas ja laatikko on edelleen toiminnassa toisaalla kylläkin.
Varmin tapa tietysti on pohjaan reiät. Minulla on yksi allas missä reiät ovat takalasissa noin 5cm ylä reunasta ja siinä ylivuotoltk ympärillä.
> < ( ( ( ( °> ReefToni >< ( ( ( ( °>
stop dreaming start reefing
kalasusi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 23:16, 27.02.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Läpivienneistä

Viesti Kirjoittaja kalasusi »

Joo no en halua vesiä lattialle, mutta reiän poraaminen käytössä olevaan altaaseen tuntuu hieman hankalalta. Toki se sivulasin yläreunaan onnistuisi jos laskee veden pintaa sen verran.
tounison kirjoitti:Minulla oli vastaava laatikko käytössä vuoden päivät. Ei ollut mitään ongelmaa kertaakaan, pumpun sammuttua vesi lakkasi valumasta ja alkoi uudelleen kun sähköt palasi. Sammutin pumppua myös huoltojen ajaksi ja aina lähti käymään. Allas ja laatikko on edelleen toiminnassa toisaalla kylläkin.
Varmin tapa tietysti on pohjaan reiät. Minulla on yksi allas missä reiät ovat takalasissa noin 5cm ylä reunasta ja siinä ylivuotoltk ympärillä.
Minkä kokoista putkea sulla on toi hässäkkä? Ajattelin tehdä ton 40mm putkesta U-putken ja 32mm putkella ylä ja altaan välin. Durso tietysti siihen ylivuotoaltaaseen myös 32mm.

Jonkun verran näkee valmiita tekeleitä sekä U-putkella että ihan pvc levystä tehtyjä reunan ylityksiä. Onkohan tossa putkessa mitään etuja puhdistettavuudessa yms.?
suolaista 372 litraa ja makeaa 171 litraa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”