vyövaanijakala ja lisääntyminen

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

vyövaanijakala ja lisääntyminen

Viesti Kirjoittaja en »

8O Ostin ko kaloja huutokaupasta 4 joista yhden uroksen ja naaraan laitoin yhteen "pikkualtaaseen"... No... aikuiset kuolivat sittemmin ja minä ääliö olen mm raivannut tuolta ylikasvaneita kasveja... Yhde poikasen löysin reilu kk takaperin. Ok, ajattelin että kiva sinänsä vaikka onkin ainoa... No meni pari viikkoa, löysin 2 pikkupikkupoikasta... No jees. ihan kiva. Nyt saan 3 kalaa. Taas viikko ja uusi minipikkupoikanen... 8O Ja kuinkahan kauan näitä löytyy, nyt se eka poikanen on "aikuinen" mies.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: vyövaanijakala ja lisääntyminen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Tältä sivulta löytyy aika kattavasti tietoa lajista: http://www.seriouslyfish.com/species/ep ... annulatus/
Jos sulla alkaa niitä putkahtelemaan enemmänkin, niin myy mulle. [;)]
Mulla oli niitä alunperin 5, mutta hiljattain niistä kuoli 4 ilman että löysin edes kahden raatoja. Nyt mulla on aikuinen uros, että jos vaikka haluat niitä enemmänkin yrittää kasvattaa niin voin myös ton yksinäisen uroksen sulle antaa ja yrittää itse kasvatusta uudemman kerran sitten jos sais niistä sun poikasista naaraitakin. Jos vain sulla on siihen mahdollisuus niin kyllä suosittelisin että yrität kasvattaa niitä, sen verran harvinainen mutta tosi kaunis, pieneenkin altaaseen sopiva laji kyseessä kumminkin.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: vyövaanijakala ja lisääntyminen

Viesti Kirjoittaja en »

heh, tuo on hassua, nyt on isoin kasvanut aikuiseksi (urokseksi) ja sitten on 2 puolikkaan kokoista ja 1 miniä... 8O Tuon isoimman siirsin jo aikaa eri altaaseen ettei hätyytä pieniä. Tarvinnee toivoa et tulis useampi naaras noista pienemmistä kun ei vielä "näy" kumpia ovat. Varmaan heitin useitakin munia kasvien perkauksessa menemään kun luulin ettei enää voi tulla poikasia, nuo minit tulivat paljon myöhemmin... No, kutivat ilman mitään erikoisjärjestelyä ja kuivaruoalla että katsotaan josko nää lisääntyy lisää... Kohta alkaa hyttsentoukkakausikin ;).

Ja kiitos tarjouksesta, en nyt ota urostasi aiakaan tähän hätään.
Tankero
Senior Member
Senior Member
Viestit: 579
Liittynyt: 16:59, 29.06.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: vyövaanijakala ja lisääntyminen

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Hauskoja, varmaan jäänyt kutua johonkin kasvien sekaan ja sieltä ajallaan putkahtelivat, aika sitkeitä kyllä :D
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: vyövaanijakala ja lisääntyminen

Viesti Kirjoittaja en »

Ha, viimeinen oli tyttö :), ja nyt ovat jo kutupuuhissa olleet kauan... Nyt en heitä tuon altaan kasveja kompostiin vaan sijoittelen niitä sitten muihin altaisiin...
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: vyövaanijakala ja lisääntyminen

Viesti Kirjoittaja en »

On muuten edelleen tuosta kudusta kala hengissä...
en
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1921
Liittynyt: 13:55, 20.05.2007

Re: vyövaanijakala ja lisääntyminen

Viesti Kirjoittaja en »

en kirjoitti:On muuten edelleen tuosta kudusta kala hengissä...
Ja nyt on viimeinenkin vyövaanijakala poissa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”