Kuvia hammaskarpeistanne!

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Hejoki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 102
Liittynyt: 13:41, 06.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu/kempele

Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja Hejoki »

Moi!
Takaisin akvaario ihmisiin palanneena, kävi mielessä että kun edellinen allas oli noin 500 litran kiekko allas, haluaisinkin nyt muutamien vuosien tauon jälkeen vaikka mustamolleja tai hienoja miljoonakaloja? Tuntuu et ennen ainakin vähän karsastettiin näitä "hammaskarppi" tyyppejä tai et ne olis vaan aloittelijoiden... Onko se mun päässä harha vai oliko ja onko näin :? Siltikin mulla toissapäivänä tuli tuollainen sukarapu akvaario :D . Mahtava päästä mukaan taas tähän touhuun..
Elikkäs mustamolleista ja miljoonakaloista kuvia kaipailisin.. Millaisia vesi olosuhteita nykyään vaativat?
Myös muut hammaskarpit kehiin :D
Terkuin Heli oulun paikkeilta
Juupajuu
Member
Member
Viestit: 467
Liittynyt: 11:02, 19.12.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Itä-suomi

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

Hejoki kirjoitti:, haluaisinkin nyt muutamien vuosien tauon jälkeen vaikka mustamolleja tai hienoja miljoonakaloja? Tuntuu et ennen ainakin vähän karsastettiin näitä "hammaskarppi" tyyppejä tai et ne olis vaan aloittelijoiden... Onko se mun päässä harha vai oliko ja onko näin
En tiedä onko noin että hammaskarppi-harrastajia ihan karsastettaisiin. Mutta se on valitettavaa, kun synnyttäviä todellakin tunnutaan pitävän aloittelijoiden kaloina. Mielestäni mitä tahansa elävää kohtaan on epäreilua, jos sitä lajia kohtaan on asennetta että harjoittele noilla ja siirry sitten vaativampiin.

Ja kun eihän esim. platy tai molli (kirjoitan näistä kun itse niitä kasvatan)
välttämättä ole mikään helppo kala. Mm. sen takia, että perushanavettä kovempaa ja neutraalia/emäksistä vettä vaativina ne vaativat hoitajalta paneutumista vesiarvoihin ja kovuuden säätämiseen enemmän kuin lajit, jotka menestyvät tavallisessa pehmeässä hanavedessä. Jos olot eivät ole kunnossa, niin ovat herkkiä sairastelemaan ja kuolemaan.

Nämä kalathan ovat idioottivarmoja lisääntyjiä. Mutta toisaalta jotta jatkuvasti tiineenä oleva ja synnyttävä naaras pysyisi terveenä ja eläisi pitempään kuin muutaman synnytyksen, niin ruokinta ja hoito ei näemmä voi olla ihan mitävain. Poikasten tulo ja kasvu on toisaalta mielenkiintoista seurattavaa, mutta vaikuttaa usein aiheuttavan huolta ja murhetta aloittelijalle.

Ehkäpä synnyttäville olisi mukavampaa, jos ne saisivat mainetta vaativampina kaloina?
Toffeli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 72
Liittynyt: 22:05, 21.08.2004

Jep.

Viesti Kirjoittaja Toffeli »

Hiukan olen ollut ihmeissäni miljoonakalojen "kehnosta" maineesta. Usein ne on täytekaloina akvassa ja vaan niitä tusinakaloja.

Minulla on noita pieni n.15 yksilön parvi ja ovat kaikki valittu tarkoin. ne ovat kuin uivia koruja, aivan ihania! Kaunein näkemäni kala on omia poikasia, turkoosi-musta-millisnaaras. Väritys hivelee silmiä... :mrgreen:

Parasta näissä kaloissa on se, ettei niiden katseluun väsy koskaan! :D
_Ansku_
Member
Member
Viestit: 300
Liittynyt: 11:33, 30.06.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: SLN

Viesti Kirjoittaja _Ansku_ »

Minulla olisi tarkoituksena ottaa hohto/tavallisiamiljoonakaloja, vaikka ihan aloittelija en olekaan, ja kesällä tulossa ehkä kolmas allas, monneille.
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Jos kuvia hammaskarpeista halutaan, niin löytyy tuolta mun miekkapyrstösivuilta, linkki allekirjoituksessa.
Akvarismia 1992-2014
Toffeli
Junior Member
Junior Member
Viestit: 72
Liittynyt: 22:05, 21.08.2004

Viesti Kirjoittaja Toffeli »

Minun hammaskarpeista löytyy alkeellisia kuvia tuolta:

http://kuvablogi.com/nayta/876677/

Haarapärskyksi ristimäni naaras näyttää pahalta, mutta hoidosta huolimatta pyrstö ei ole koskaan korjaantunut. vaurioitui heti saavuttuaan altaaseen, kun ei osannut uida oikeen tuolla reippaasti virtaavassa vedessä. Ei näytä sitä liiemmälti haittaavan ja poikueitakin on lykännyt maailmaan jo 2. Viimeisimmät vain 2 pv ennen kuvausta, joten hyvin on solakoitunut, sillä se oli VALTAVA. :D
Juupajuu
Member
Member
Viestit: 467
Liittynyt: 11:02, 19.12.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Itä-suomi

Viesti Kirjoittaja Juupajuu »

Voi vitsi Toffeli, miten koreita kaloja!
Miun ei pitäis katsella miljoonakalojen (eikä myöskään miekkapyrstöjen) kuvia. Jos kämppään mahtus, niin tänne tulisi oitis miljoonakala-allas. Ja myös miekkis-allas. Ja sitten varmaan pari purkkia poikasille...
Miltsi6
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 20:27, 29.01.2008

Viesti Kirjoittaja Miltsi6 »

Olen kuulut että mustamollit tarvitsevat suolanlisäystä. Miljoonakalat taas ovat suolattoman veden kaloja. Mutta voin sanoa että miljoonakalat ovat ainakin ihanii. En usko että mustamollit ja miljoonakalat sopivat yhteen.
Muuten eivät miljoonakalat ole ainakaan minusta pelkästään aloittelijoille. :)
tilli85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 734
Liittynyt: 13:13, 27.11.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tilli85 »

kuvia löytyy tuolta :)

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=4392 Hienoa olis saada lisääntymään nuo punapyrstöiset ja kyllä noita sinisiäkin on haaveissa. Pitää vaan käydä ostamassa naaras :D monta naarasta pitäisi ottaa 10 uroksen seuraksi?
1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke
Tinja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 89
Liittynyt: 20:00, 31.10.2007
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tinja »

Naaraita enempi kuin uroksia 8-)

Hohtomiljoonakala (huono kuva)
Kuva
iisku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 194
Liittynyt: 17:19, 22.06.2007
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja iisku »

Naaraita suositellaan pidettäväksi 2-3kpl/uros.
Inhotus
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 15:25, 08.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Inhotus »

http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... id=2061617
Tuolta löytyy kuvia miljoonakloista, mustista molleista ja hopea molleista.
1 x 30l, 2 x 60l, 2 x 100l, 6 x 120l, 1 x 132l, 2 x 180l, 1 x 300l, 1 x 320l, 1 x 325l, 2 x 450l 2 x 600l, 1 x 670l, 1 x 900l
2 islanninhevosta, isovillakoira ja mopsi
tilli85
Senior Member
Senior Member
Viestit: 734
Liittynyt: 13:13, 27.11.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja tilli85 »

http://irc-galleria.net/view.php?nick=t ... d=94057826" onclick="window.open(this.href);return false; <Tukevasti raskaana :D >
1 kääpiöluppa, 3 gerbiiliä, Sekä tietysti 150l vettä sekä mieheke
-Mandell-
Member
Member
Viestit: 383
Liittynyt: 12:37, 18.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja -Mandell- »

AAARRRRGGGHHHHH!!! nyt tekee sitten mieli miltsejä ja platyja vaik oon kauan onnistunu pitämään näppini erossa niistä.. meni joskus hermot niihin mut nyt haikailis taas.. :P
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
neveragain
Junior Member
Junior Member
Viestit: 120
Liittynyt: 17:06, 16.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja neveragain »

On ne hianoja :) Yritin omista milliukoista liittää kuvaa mutta kännyweb ei suostunut yhteistyöhön.Ajattelin taas kuvia katsellessa hyljätä kaikki suunnitelmani ja ampaista kalakauppaan ostamaan lisää milliukkoja sekä molliperheen ;)
40, 60, 100.
Miljoonakala_95
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 01:12, 29.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Juankoski

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja Miljoonakala_95 »

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=58309" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla on pari huonoa kuvaa mun kaloista. =)
Miks pitää elää?
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Miljoonakala_95 kirjoitti:http://www.petsie.fi/pet.php?petid=58309

Tuolla on pari huonoa kuvaa mun kaloista. =)
Kokeile ottaa lähikuva miljoonakaloista, niin näkyisis värit paremmin! Minäkin voisin laittaa muutaman kuvan uusista miljoonakaloistani kunhan ehdin!
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja kimsl »

No niin, nyt niitä kuvia. Yhdessä kuvassa käytetty salamaa ni miljoonakala näyttää ihan vihreeltä/turkoosilta, mutta muista kuvista huomaa minkä värisiä ne on. Minulla on neljä noita sinisiä ja sit yks naaras kun enempää silloin ei ollut. Ne on eri altaissa (paitsi nyt laitoin yhen uroksen naaraan kanssa, poikasia odotellen), ettei ne lisääntyis ihan miten sattuu! :mrgreen: Yhessä kuvassa on naaras, jolla on hieman jtn. väriä pyrstössä.. Taitaa olla hieman kellertävä...! :roll:
Liitteet
DSC02997pienennetty.JPG
DSC02986pieni.JPG
DSC02978PIENENNETTY.JPG
DSC02955pienennetty.JPG
DSC02873pienennetty.JPG
Vampyyri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 174
Liittynyt: 21:40, 24.11.2007
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja Vampyyri »

kimsl kirjoitti:No niin, nyt niitä kuvia. Yhdessä kuvassa käytetty salamaa ni miljoonakala näyttää ihan vihreeltä/turkoosilta, mutta muista kuvista huomaa minkä värisiä ne on. Minulla on neljä noita sinisiä ja sit yks naaras kun enempää silloin ei ollut. Ne on eri altaissa (paitsi nyt laitoin yhen uroksen naaraan kanssa, poikasia odotellen), ettei ne lisääntyis ihan miten sattuu! Yhessä kuvassa on naaras, jolla on hieman jtn. väriä pyrstössä.. Taitaa olla hieman kellertävä...!
Sulla on tosi kivan näköisiä miljoonakaloja! :) Miten saat kuvista noin tarkkoja?
Jokainen katse voi olla viimeinen, jokainen hyvästijättö ikuinen. Rakasta, sillä huomenna voi olla liian myöhäistä.
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Vampyyri kirjoitti:
kimsl kirjoitti:No niin, nyt niitä kuvia. Yhdessä kuvassa käytetty salamaa ni miljoonakala näyttää ihan vihreeltä/turkoosilta, mutta muista kuvista huomaa minkä värisiä ne on. Minulla on neljä noita sinisiä ja sit yks naaras kun enempää silloin ei ollut. Ne on eri altaissa (paitsi nyt laitoin yhen uroksen naaraan kanssa, poikasia odotellen), ettei ne lisääntyis ihan miten sattuu! Yhessä kuvassa on naaras, jolla on hieman jtn. väriä pyrstössä.. Taitaa olla hieman kellertävä...!
Sulla on tosi kivan näköisiä miljoonakaloja! :) Miten saat kuvista noin tarkkoja?
Kiitti! Otan kuvat makrolla ja kun kuvia ottaa yhdestä kalasta sata ni kyllä yleensä ainakin yks onnistuu! :D
Miljoonakala on toosi vaikee kuvattava, ku se ei pysy koskaan paikallaan, lukuun ottamatta tuota naarasta....
Miljoonakala_95
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 01:12, 29.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Juankoski

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja Miljoonakala_95 »

kimsl kirjoitti:
Miljoonakala_95 kirjoitti:http://www.petsie.fi/pet.php?petid=58309

Tuolla on pari huonoa kuvaa mun kaloista. =)
Kokeile ottaa lähikuva miljoonakaloista, niin näkyisis värit paremmin! Minäkin voisin laittaa muutaman kuvan uusista miljoonakaloistani kunhan ehdin!
No niin, nyt on vähän parempia kuvia kaloista. =)
http://www.petsie.fi/pet.php?petid=58309" onclick="window.open(this.href);return false;
Miks pitää elää?
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Miljoonakala_95, hienoja millejä varsinkin naaras on tosi värikäs...
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Nyt on noilla sinisillä 8 poikasta kasvamassa... Pari uutta sinistä naarsta hankin :D
Vielä muutama kuva uusista hankinnoista: Ovat valitettavasti niin villejä, että en parempia kuvia saanut, mutta laitan parempia kunhan saan otettua... Otan myös poikasista kuvia.
Liitteet
Sininen naaras.JPG
MILLI.JPG
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1009
Liittynyt: 14:52, 19.03.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Uusia kuvia, itse viljellyistä miljoonakaloista! Ovat vielä nuoria ja kasvaminen kesken. Valitettavasti kuvat eivät ole kovinkaan laadukkaita :cry: ....
Liitteet
PYRSTÖ.JPG
PYRSTÖ.JPG (102.37 KiB) Katsottu 12155 kertaa
pieni.JPG
pieni.JPG (82.45 KiB) Katsottu 12155 kertaa
PIENENNETTY1.JPG
PIENENNETTY1.JPG (97.61 KiB) Katsottu 12155 kertaa
Sininen uros
Sininen uros
PIENENNETTY.JPG (106.15 KiB) Katsottu 12155 kertaa
ruusu93
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 15:03, 25.06.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kuvia hammaskarpeistanne!

Viesti Kirjoittaja ruusu93 »

ompas nättejä millejä kimsl:illä. Kasvatatako niitä kovetetussa vedessä vai ? (:
- 450l kiekkola, 128l sekala sekä leijonanharjaskanien pienimuotoista kasvatusta -
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”