Matoja tetroilla!! Apua mitä tehdä?

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?


Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
Pixu89
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 19:43, 20.10.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Matoja tetroilla!! Apua mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Pixu89 »

Eli kyse on punapää tetroista, epäilen bermocystidiumia eli ainakin 2 tetralla näkyy pään, niskan ja myös evässä ihan niinkuin pieni valkoinen mato jonkun liman sisällä..
Oon täältä palstoilta yrittänyt lukea mitä kannattais tehdä mutta oon löytänyt vaan parin kolmen vuoden takaisia keskusteluja eikä niissä ainakaan ole lääkkeet juurikaan auttaneet..
onko kellään uusia kokemuksia tästä loisesta? Vai mikä lie onkaan.. oon joskus ennenpääkin huomannut niitä jollakin kalalla mutta ovat itsestään kadonneet pois mutta nyt sitten taas..
Sekin aika homma ruveta koko kippaa sitte lääkitsemään, mutta eipä nua "madot" näytä noita tetrojan kauheammin haittaavan, normaalisti käyttäytyvät ja syövät.
tietysti se vähän mietityttää että onko tää nyt sitte vaa joku tetrojen tauti vai tarttuuko muihinkin kaloihin.?
Kokemuksia, neuvoja kaivataan!
Pixu89
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 19:43, 20.10.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Matoja tetroilla!! Apua mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Pixu89 »

Ajattelin nyt kertoa mikä tilanne on jos muilla sattuu käymään samoin.
Kaloilta katosi nää madot itsestään noin reilun viikon päästä eivätkä ainakaan vielä ole tulleet takaisin. :D
Kumma juttu 8O
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”