Soran vaihto hienoon hiekkaan

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?


Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
JOH4NN4
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 18:04, 12.02.2017
Sukupuoli: Mies

Soran vaihto hienoon hiekkaan

Viesti Kirjoittaja JOH4NN4 »

Olen vaihtamassa akvaarion pohjaa hienompaan hiekkaan monnisten vuoksi. Miten vaihto kannattaa tehdä ? Jos otan vanhaa hiekkaa sukkahousujen sisään, ja laitan altaan pohjalle niin kuinka kauan niitä pidetään altaassa ? Entä onko tarpeen lisätä jotain eläinkaupan bakteeri ainetta ? Kiitos jo etukäteen.
Jnnerjk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 210
Liittynyt: 08:08, 03.12.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Soran vaihto hienoon hiekkaan

Viesti Kirjoittaja Jnnerjk »

Itse olen vaihtanut hiekat/sorat altaaseen jättämättä vanhoista mitään altaaseen. Jos suodatus on kunnossa niin ei mielestäni ole tarvetta jättää vanhoja "siemeneksi" pohjalle. Ennemminkin olisin huolissani mitä nousee vanhan hiekan/soran sisältä sitä poistettaessa, siksi olenkin lisännyt pohjahiekan lappoamista niin että teen sitä pari viikkoa joka toinen päivä ennen vaihtoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”