"Viesti on muokattava 120 minuutin sisällä"

Tänne ilmoituksia mahdollisista (todennäköisistä) bugeista ym. häiriöistä.

Valvoja: Moderaattorit

NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

"Viesti on muokattava 120 minuutin sisällä"

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Mitä tarkoitusta palvelee tämä uusi juttu että viestiä ei voi muokata enää kahden tunnin jälkeen?
Olisin halunnut lisätä vastaukseeni informaatiota, joka ei tullut mieleen ensimmäisellä kerralla, mutta eipäs onnistunutkaan. Uutta viestiä en sen takia ketjuun laita.

Ei ole varmaankaan kauhea menetys, joillekin voi olla jopa helpotus, mutta lupaan, että en postaa tänne ainuttakaan viestiä niin kauan kuin tuo sääntö on voimassa.

Miksikö tästä niin paljon närkästyn? No syy on yksinkertaisesti siinä, että minulla on tapana hioa postaustani jälkikäteen useaan otteeseen.
Se on tietysti minun ongelmani, mutta pyydän ottamaan sen huomioon, ellei tälle rulelle ole mitään pakottavan hyvää syytä.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
kalakala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 125
Liittynyt: 09:40, 19.04.2003
Paikkakunta: Kajaani

samaa mieltä

Viesti Kirjoittaja kalakala »

Olen samaa mieltä NesteHukkan kanssa. Itsellänikin oli tarkoitus vielä lisätä ilmoitukseeni asioita mutta... Miksi tuollainen sääntö ylipäänsä on keksitty? Miksi ihmeessä vistejä ei saa muokata myöhemmin jos siltä tuntuu?
"Ehkäpä myrskyjä onkin vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu..."

-Muumipappa-
einars
Junior Member
Junior Member
Viestit: 191
Liittynyt: 20:45, 14.10.2002
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja einars »

Samaa minäkin ihmettelen! En näe kyseisestä ominaisuudesta muuta kuin haittaa! Tämä tarkoittaa vain venyviä ketjuja kun jokainen 2 tunnin jälkeen mieleen tullut asia pitää postittaa uudeksi viestiksi.
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

Tämä kahden tunnin muokkausaika on asetettu toimimaan sen takia että viime aikoina on ilmennyt tapauksia jossa henkilö kirjoittaa jotain joka aiheuttaa aikamoista pulinaa, ja hetken päästä henkilö "muuttaakin" mieltään ja poistaa/muokkaa viestiään jolloin koko keskustelu saa harvinaisen tyhmän ulkoasun.

Ainoa kohta jossa näen että muokkauksille olisi perusteltu tarve on myynti-/ostoilmoitukset.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Sam Salonen kirjoitti:Tämä kahden tunnin muokkausaika on asetettu toimimaan sen takia että viime aikoina on ilmennyt tapauksia jossa henkilö kirjoittaa jotain joka aiheuttaa aikamoista pulinaa, ja hetken päästä henkilö "muuttaakin" mieltään ja poistaa/muokkaa viestiään jolloin koko keskustelu saa harvinaisen tyhmän ulkoasun.

Ainoa kohta jossa näen että muokkauksille olisi perusteltu tarve on myynti-/ostoilmoitukset.
Jaa että mielensä muuttamista ei tueta?

Joko tuo sääntö lähtee, tai sitten minä. Annan täyden vapauden poistaa käyttäjätunnukseni siinä tapauksessa, että tuo editointirajoitus päätetään pitää.

Tämä on puhtaasti itsesuojelusyistä.
Viimeksi muokannut NesteHukka, 16:05, 23.11.2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

NesteHukka kirjoitti:Jaa että mielensä muuttamista ei tueta?
Kirjoitustensa/sanomisiensa takana pitäisi kyetä seisomaan, vai onko sinun mielestä oikein että voi sanoa mitä tahansa ja sen jälkeen poistaa tekstin niin kuin sitä ei olisi koskaan sanottu/kirjoitettu?
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Sam Salonen kirjoitti:
NesteHukka kirjoitti:Jaa että mielensä muuttamista ei tueta?
Kirjoitustensa/sanomisiensa takana pitäisi kyetä seisomaan, vai onko sinun mielestä oikein että voi sanoa mitä tahansa ja sen jälkeen poistaa tekstin niin kuin sitä ei olisi koskaan sanottu/kirjoitettu?
Kirjoitettu sana on vähän eri asia mitä puhuttu. Seiso sinä minun puolestani ihan missä tykkäät, mutta minä en kirjoita foorumiin jossa ei saa kirjoituksiaan edes editoida.

Toivotankin hyvää jatkoa kaikille foorumia lukeville akvaarioharrastajille, koska tiedän jo miten tässä tulee minun osaltani käymään...
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

NesteHukka kirjoitti:Kirjoitettu sana on vähän eri asia mitä puhuttu.
Aivan samaa mieltä, kirjoitettu sana onkin sellainen jossa olisi jo pitänyt (tai pitäisi sen 2 tunnin aikana) kyetä ilmaisemaan itseään niin ettei muokkausta tarvita. Ja ainahan voi toisella viestillä tarkentaa jos siltä tuntuu.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
Piitulainen
Member
Member
Viestit: 406
Liittynyt: 14:29, 24.07.2002

Viesti Kirjoittaja Piitulainen »

Itsekin huomasin tämän kun yritin muokata aikaisemmin kirjoittamaani juttua kun huomasin vasta paljon jälkeenpäin, että siellä oli aika hassu kirjoitusvirhe.

Mielestäni tuo on kuitenkin ehdottomasti enemmän positiivinen kuin negatiivinen juttu.

Viimeaikoina on tosiaan (muuallakin kuin täällä) ilmennyt sitä, että joku kirjoittaja päättääkin yhtäkkiä poistaa kaikki siinä vietiketjussa kirjoittamansa kirjoitukset.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Sam Salonen kirjoitti:
NesteHukka kirjoitti:Kirjoitettu sana on vähän eri asia mitä puhuttu.
Aivan samaa mieltä, kirjoitettu sana onkin sellainen jossa olisi jo pitänyt (tai pitäisi sen 2 tunnin aikana) kyetä ilmaisemaan itseään niin ettei muokkausta tarvita. Ja ainahan voi toisella viestillä tarkentaa jos siltä tuntuu.
Ja sinun käsityksesi asiasta on tietysti ainoa oikea?
Minä kirjoitan spontaanisti, enkä tee mitään hemmetin luonnoksia ensin alkuun. Minä kirjoitan niinkuin puhun, ja jokaisella pitäisi olla oikeus ottaa takaisin omia sanomisiaan. Puhutut sammakot unohtuvat, mutta kirjoitetut eivät, kun ne voi lukea aina vaan uudestaan ja uudestaan!
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Sam Salonen
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 2535
Liittynyt: 05:37, 17.06.2001
Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sam Salonen »

NesteHukka kirjoitti:Minä kirjoitan spontaanisti, enkä tee mitään hemmetin luonnoksia ensin alkuun. Minä kirjoitan niinkuin puhun, ja jokaisella pitäisi olla oikeus ottaa takaisin omia sanomisiaan.
Aina voi "ottaa takaisin" sanomiaan uudessa viestissä tai korjata kirjoiitettua kahden tunnin sisällä.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Sam Salonen kirjoitti:
NesteHukka kirjoitti:Minä kirjoitan spontaanisti, enkä tee mitään hemmetin luonnoksia ensin alkuun. Minä kirjoitan niinkuin puhun, ja jokaisella pitäisi olla oikeus ottaa takaisin omia sanomisiaan.
Aina voi "ottaa takaisin" sanomiaan uudessa viestissä tai korjata kirjoiitettua kahden tunnin sisällä.
Poista nyt se käyttäjätunnus, niin loppuu tämäkin vääntö. Minä en jaksa enää kaikenmaailman naurettavia rajoituksia.

Enpä ikinä olisi ajatellut, että olisin joskus Holzigin kanssa samoilla linjoilla, mutta näemmä koskaan ei kannata sanoa "ei koskaan", ja näetkö, taaskin editoin kirjoitustani.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
dsl
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1387
Liittynyt: 11:41, 22.12.2001
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja dsl »

Mä ymmärrän tämän säännön hyvin. Jos tätä ei olisi, olisi lainattava tarkasti ja paljon, ettei alkuperäinen juttu pääse katoamaan. Ja joka tapauksessa, jos tulee avauduttua liiaksi, on parempi pahoitella ja muuttaa mielensä eikä vain poistettua vanha kärhämän aloittanut viesti.

Toiseksi ketjun alussa oleviin viesteihin voisi myöhemmin lisätä jotain flamebaittia ja ihmetellä, miksi tähän ei puututtu, mutta tuohon ja tuohon puututtiin.

Eli turhaa itkemistä. Kyllä aw'ta voi olla käyttämättä ilman, että vaatii käyttäjätunnuksen poistoa. Aivan oma valinta, mihin selaimellaan surffaa.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Kyllä mutta haluan että käyttäjätunnukseni poistetaan. Se on minun protestini. Kyse on periaatteesta. En halua että minulla on edes mahdollista postata mitään kirjoituksia sellaiseen foorumiin, jossa en voi jälkeenpäin siihen kirjoitukseeni vaikuttaa.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

NesteHukka kirjoitti:Kyllä mutta haluan että käyttäjätunnukseni poistetaan. Se on minun protestini. Kyse on periaatteesta. En halua että minulla on edes mahdollista postata mitään kirjoituksia sellaiseen foorumiin, jossa en voi jälkeenpäin siihen kirjoitukseeni vaikuttaa.

Voithan kirjoittaa uuden viestin tai ottaa yhteyttä ylläpitoon, jollet osaa vielä ensimmäisellä kirjoituskerralla kirjoittaa mieleistäsi mielipidettä/tekstiä.
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1892
Liittynyt: 17:48, 20.11.2001
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Didi kirjoitti:
NesteHukka kirjoitti:Kyllä mutta haluan että käyttäjätunnukseni poistetaan. Se on minun protestini. Kyse on periaatteesta. En halua että minulla on edes mahdollista postata mitään kirjoituksia sellaiseen foorumiin, jossa en voi jälkeenpäin siihen kirjoitukseeni vaikuttaa.

Voithan kirjoittaa uuden viestin tai ottaa yhteyttä ylläpitoon, jollet osaa vielä ensimmäisellä kirjoituskerralla kirjoittaa mieleistäsi mielipidettä/tekstiä.
Kuten sanoin, on kyse periaatteesta.
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
pehis
Imperaattori
Imperaattori
Viestit: 1010
Liittynyt: 15:24, 19.06.2001
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja pehis »

NesteHukka kirjoitti:Kuten sanoin, on kyse periaatteesta.
No, ikävä kyllä täällä on ollut periaatteena ettei käyttäjätunnuksia poistella ilman perusteltua syytä, kuten tuplatunnus, käyttämättömyys tms. Mikäli poistettaisiin, olisi monta "spontaania" äksyilijää jo joutunut asiaa hieman mietittyään tekemään uuden tunnuksen ;-)
kalakala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 125
Liittynyt: 09:40, 19.04.2003
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja kalakala »

Jos tuota sääntöä ei kerran poisteta, niin tuo moukkausaika pitäisi olla paremminkin vrk eikä pari tuntia... Esim. jos on kirjoittanut jonkun otsikon ja haluaa myöhemmin vaihtaa sen huomiotaherättävämmäksi tms. (syystä tai toisesta), niin siihen ei enää olekaan mahdollisuutta [}:)]. Minä näen tuossa säännössä enemmän negatiivista kuin positiivista.
"Ehkäpä myrskyjä onkin vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu..."

-Muumipappa-
KtMan
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1160
Liittynyt: 22:44, 31.03.2003
Paikkakunta: J:pää/K-UAs

Viesti Kirjoittaja KtMan »

Aikarajan kannalla!
Olen nääs kova kinaamaan ihmisten kanssa ja useammin kuin kerran olen törmännyt henkilöihin jotka muokkaavat/poistavat edellisiä viestejään. Se saa meinaan omat jäljelle jäävät viestini näyttämään aika typerältä yksinään kinaamiselta :D
Minun puolestani 'muokkauskielto' saisi astua voimaan samantien jos viestiin on jo vastattu!
T:Krisse
Mulla olis jo xyfilis, onks sulla heittää mitään vaihtareita?
maspe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 969
Liittynyt: 15:17, 18.08.2003
Paikkakunta: Oulu, Uleåborg

Viesti Kirjoittaja maspe »

Kyllä modet taitaa tietää mitä on tekemässä. Ymmärrän kyllä että jotakin harmittaa valtavasti kun ei voi muokata tekstiä enää kahden tunnin jälkeen. Mutta kaikkien parhaaksi se kuitenkin tulee.

Itselläkin on ollut pari kertaa ajatus, että voisi tuota aikaisempaa viestiä muokata "parempaan suuntaan", mutta loppujen lopuksi parempi on laittaa uusi viesti ja kertoa siinä korjaus.

Itse luen ja varmaan moni muukin kuitenkin lukee vain uusimmat viestit ketjussa, ja jos alkaa kovin muokkailemaan vanhoja sanomisiaan, niin kukaan ei ole enää perillä mistä keskustellaan.

Pienet kirjoitusvirheet ei ole niin maailmaa kaatavia, että niistä tarvitsisi ruveta stressaamaan. Laittaa uuden viestin, jos se niin tärkeältä tuntuu, jos ei ehdi kahden tunnin sisään. Ja jos se pahaa "teiniä" on, niin taitaa se korjaantua itsestään. [;)]
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Ihan takapuolesta tuollainen sääntö! Ja jos jokin aikaraja on oltava, sen pitäisi olla paljon pidempi.

Tuosta on kuitenkin paljon enemmän haittaa kuin hyötyä, sadat käyttäjät kärsivät siitä etteivät saa kirjoitusvirheitään korjattua ja ilmoituksia päivitettyä parin tyhmän tapauksen takia jotka muuttavat mielipiteitään riitatilanteissa. Sitäpaitsi, mistä lähtien mielensä muuttaminen on ollut kiellettyä?
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Nobelin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 120
Liittynyt: 20:27, 15.03.2003
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nobelin »

Aikarajan kannalla olen minäkin. Omien kirjoitusten takana täytyy voida seistä. Jos ei siihen pysty, ei kannata kirjoittaa mitään. Eikä siihen tarvita tunnusten poistoa.

Minä luen viestiketjuista vain uudet viestit, joten korjaukset jäävät kuitenkin näkemättä, mikäli olen ketjua jo aiemmin lukenut.

Niistä sammakoista vielä: ehkä niitä ei pompi sieltä näppikseltä niin usein, kun tietää ettei niitä voi enää myöhemmin poistaa. Vähän itsekontrollia, kiitos!
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Kirjoitusvirheitä kyllä tulee vaikka kuinka tietää ettei niitä voi korjata. Jää varmaan sitten kokonaan kirjoittamatta jos ei voi korjata. Olen niin paha typoilija että joudun usein korjaamaan kirjoitusvirheitä 10 kertaa ennenkuin menee oikein, suureksi osaksi ihan koska olen huono kirjoittamaan tietokoneella ja sen lisäksi tosi usein näppiksissä on jotain vikaa, käytän konetta vain kirjastoissa ja niiden koneiden taso on mitä on.
Ja kun on enää pari minuuttia aikaa olla koneella tai on 10 muuta sivustoa missä pitää vielä käydä, ei ehdi lukea tekstiä moneen kertaan.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Didi
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 626
Liittynyt: 16:52, 21.10.2001
Paikkakunta: Talo

Viesti Kirjoittaja Didi »

Pallokala kirjoitti:Kirjoitusvirheitä kyllä tulee vaikka kuinka tietää ettei niitä voi korjata. Jää varmaan sitten kokonaan kirjoittamatta jos ei voi korjata.
Onhan siinä edelleenkin mahdollisuus itse korjata seuraavien kahden tunnin aikana viestin ensimmäisen kerran lähettämisen jälkeen. Ja kyllä noita pahimpia typoja on saatettu korjata muidenkin toimesta, ellei olla saatu selvää. Hetki sitten oli vielä aistittavissa sellaista, ettei kaikkia edes typot haittaa - ja toisaalta nehän saattavat kuulua jonkun tyyliin :mrgreen:
Pallokala kirjoitti: käytän konetta vain kirjastoissa ja niiden koneiden taso on mitä on.
Mitkä kirjastot on sunnuntaisin auki?
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

No jos haluat [sensuroitu] niin sopiihan se minulle, nyt just en ole kirjastossa vaan olen isoveljen luona veljenpojan synttäreillä. Olen täällä käymässä ensimmäistä kertaa ja he ovat asuneet täällä vuoden joten ehkä siitä voi päätellä miten usein pääsen tätäkään konetta hyväksikäyttämään.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Lukittu

Palaa sivulle “Bugit ym. ongelmat”