Channa käärmenpää kalat

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
JAlen
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 17:18, 21.02.2015
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tammisaari

Channa käärmenpää kalat

Viesti Kirjoittaja JAlen »

Hei.olen yrittänyt pitkään saada tietoja näistä kaloista.löysin ruotsalainen sivusto missä saa paljon tietoja mutta haluisin tietää onko suomessa channa harrastajia?löytyykö mitään suomalainen sivusto näistä?
Kirjoahvenia
200L,250L,400L,3x500L,700L
liejuryömijä
Junior Member
Junior Member
Viestit: 119
Liittynyt: 00:52, 04.12.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Channa käärmenpää kalat

Viesti Kirjoittaja liejuryömijä »

Multa löytyy 2 korukäärmeenpäätä, eli kääpiökokoisia Channoja. Kilttejä muille, eli eivät näyki, jahtaa tai uhittele, mutta pienet kalat, (mikä käärmeenpäiden tapauksessa tarkoittaa alle puolet niiden omasta pituudesta, tai jos vastapuoli on heiveröinen ja ohutruumiinen, ne voivat niellä itsensä kokoisen, koska ovat malliltaan tynnyrimäisiä otuksia) ovat pelkkiä suupaloja, käärmeenpäät ovat petomaisuudessaan ääripäitä verrattuna moniin muihinkin petoihin, kuten vaikka niilinhaukiin. Näiden ahneus tekee näistä käytännössä tuhoisia kaikille pienemmille, koska ovat niin äärettömän hanakoita syömään itsensä ähkyyn. Ruoka-aikaan, jos jollain isolla kalalla on simpukka suussa, nämä saattavat salamannopeasti repiä sen pois siltä, mitä moni muu kala ei tee.

Kauniita, aina esillä päivisin, vilkkaita ja touhukkaita mutta toki välillä asetutaan lepo/vaanimisasentoon esim. pintakasvien sekaan. Kaikkiruokaisia.
Suosikkeina isot petokalat ja pallokalat :)
Skandali
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 16:04, 15.06.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Channa käärmenpää kalat

Viesti Kirjoittaja Skandali »

Mulla ollut nyt jokusen aikaa kaksi channa stewartii/golden snakehead/kultakäärmeenpäätä ja vielä vähän hakusessa että mitä tästäkin tulee. Olin tietoinen että pienien kalojen kanssa käy nams nams ja pikkukaloja ei ole enää mutta meikäläinen bongasi myös tilanteen kun meijä käärmeenpää koitti syödä käärmekalan pyrstöä. Eka ja vika kerta toivottavasti ;) Käärmeenpään puolesta. koska vielä ainakin käärmekala reippaasti isompi.
Mulla tosiaan kaksi 500l tankissa ja molemmat ottaneet selvästi oman nurkan. Ei ole nyt vielä ainakaan hengailleet yhdessä. Alkuun toisen silmään kävi ilmeisesti jokin ja oli sen vuoksi piilosilla kokoajan mutta nyt kun tervehtynyt niin kokoajan molemmat esillä. Ovet oppineet koska altaaseen menee kuivaruokaa ja koska "heille" ruokaa. Yleensä käärmekaloille ja käärmeenpäille annan illalla ruuan. (kuvitellen että saallistaisivat pimeän tullen) Söisi vaikka kuinka ja paljon niinkuin aikasemmin mainittiin.
Mulla tosiaan nyt olleet n.3vk ja alkuun ajattelin että ei tästä tule mitään kun kyhnötti koloissaan ja vaikka ruokaa tunki naaman eteen eivät syöneet, mutta lieni ihan alkujännitystä.
Vesiolot mulla on lämpö 26, kovuus heittelee 8-12, ph 6,8-7.
Kysele pois vain mitä sulle tulee mieleen ni voin koittaa vastailla, tältä pohjalta mitä mulle on tullut tutuksi.
Reipas 400l seurala + 30l nano ja 2 kääkkää
http://akvaarionpaattymatontarina.blogspot.fi/
Skandali
Junior Member
Junior Member
Viestit: 80
Liittynyt: 16:04, 15.06.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Channa käärmenpää kalat

Viesti Kirjoittaja Skandali »

Niin ja tosiaan jos enklanti taittuu niin https://www.monsterfishkeepers.com/foru ... ehead.160/
Reipas 400l seurala + 30l nano ja 2 kääkkää
http://akvaarionpaattymatontarina.blogspot.fi/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”