Postitorvien hävitys akvasta

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Marita
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 13:14, 08.10.2010
Sukupuoli: Nainen

Postitorvien hävitys akvasta

Viesti Kirjoittaja Marita »

Minulla on akvaan päässyt jonkun kasvin mukana postitorvikotiloita. Olen yrittänyt hävittää niitä poistamalla jokaisen näkemäni kotilon, mutta aina vaan niitä on. Onko joku saanut hävitettyä kaikki postitorvet ihan vaan ottamalla jokaisen näkemänsä postitorven vai tarviiko siihen petokotiloita tai jotain muuta konstia? Akvassani on myös kierteisiä, joita en halua kokonaan hävittää, kun ne pöyhii hiekkapohjaa, mutta noista postitorvista ei ole mitään hyötyä. Ne vaan syövät kasvien lehtiä ja jättävät jälkeensä ikävän näköisiä reikiä niihin.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Postitorvien hävitys akvasta

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Postitorvien hävitys on lähes mahdotonta jos haluaa säilyttää kierteiset. Nyppimällä en ole itse saanut postitorvia häviämään ja petokotiloita en halua akvaariooni koska haluan pitää kierteiset akvaariossa. Postitorvia en ole onnistunut hävittämään mutta aika hyvin olen saanut pidettyä kannan kurissa huolehtimalla siitä etten ruoki kaloja liikaa ettei postitorville jää ihan älyttömästi syötävää. Oman kokemuksen mukaan voin sanoa kun postitorvet ovat akvaarioon ilmestynyt pois niitä ei sieltä enää saa. Jos siis haluaa säilyttää kierteisen pohjaa möyhimässä.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
sealpup
Starting Member
Starting Member
Viestit: 35
Liittynyt: 09:43, 27.06.2015
Sukupuoli: Nainen

Re: Postitorvien hävitys akvasta

Viesti Kirjoittaja sealpup »

Itselläni oli 50l altaassa hirveästi postitorvikotiloita. Siis aivan mielettömästi! Vaikka kolme petokotiloa sielä niiden kanssa oli, niin postitorvien määrä ei paljoakaan vähentynyt. Olin jo aivan turhautunut ja en jaksanut enää välittää asiasta ja aloitinkin altaan "alas ajon". Kun muut asukkaat oli siirretty parempiin purkkeihin ja jäljellä olivat vain postitorvikotilot ja 6 neontetraa niin jotain tapahtui, nimittäin nyt postitorvikotiloita tuskin löytää vaikka niitä etsimällä etsisi. Petokotiloiden piti muuttaa toiseen altaaseen, josta niille löytyisi saalistettavaa :D
Pidän kotiloiden katoamisen syynä ruoan määrän vähentämistä, sillä nykyään laitan altaaseen vain hiukan hiutaleita 2x päivässä + viikottain paastopäivä. Kun nopeat neontetrat popsivat hiutaleet parempiin suihin, ei kotiloille jää ravintoa.

En tiedä auttoiko tämä nyt mitään, mutta vertaistukea täältä ainakin tulee! Minä jos joku on tullut huonolle tuulelle kun postitorvien lisääntymistä ei saanut millään lopetettua! 8O
Mustavaris
Senior Member
Senior Member
Viestit: 546
Liittynyt: 13:33, 02.08.2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Postitorvien hävitys akvasta

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Mulla oli postitorviongelma joskus. Hankin petokotiloita, ja sinne hävisivät parempiin suihin kaikki postitorvet. Kierteisiin eivät minun petokotiloni koskeneet. Ravintoa oli runsaasti, ja petokotilot lisääntyivät huimaa vauhtia. Niitä riitti myytäväksikin asti. Sitten kun ravinto loppui, hävisivät vähitellen myös petokotilot. Olivatko minun petokotiloni jotenkin erikoisia, kun jättivät kierteiset rauhaan?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”