Kääpiörapunen C. diminutus

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Carnation
Junior Member
Junior Member
Viestit: 166
Liittynyt: 16:17, 20.09.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Kääpiörapunen C. diminutus

Viesti Kirjoittaja Carnation »

Mahtuiskohan 110 litraseen akvaariooni näitä rapusia yhtään? Pohjalla on kyllä jo 6 kuparimonnista ja 7 piikkisilmää :?
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiörapunen C. diminutus

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Koon psta mahtuu varmasti, mutta tulevat todennäköisesti piileskelemään enimmän aikaa, kun pohjalla on kova vilske. Itse ostin juuri 8 pikkumonnista ja mun cambarellus puerit on olleet vähemmän näkösällä.
Mutta jos sisustus antaa suojaa, on kasveja, kantoja ja saviputkia ( joita ne rakastaa ) niin mikä ettei. Itse olen kovettanut altaassa vettä muutamalla asteella kuorenvaihtoa ajatellen.
naatti
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1155
Liittynyt: 15:00, 10.04.2006
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kääpiörapunen C. diminutus

Viesti Kirjoittaja naatti »

Itsellä on 500 litrainen, johon vaihtuu kalasto "perus kovanveden kalastoksi" eli käytännössä monnisia, miekkapyrstöjä ja miljoonakaloja. Sekä paljon sukarapuja. Menisikö nuo samaan sarjaan vai päätyvätkö miekkapyrstöjen ravinnoksi? Missä hintaluokissa nuo pyörivät?
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiörapunen C. diminutus

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Poikaset joutuu varmaan ruuaksi niinkuin sukisvauvatkin, jos ei ole piiloja joissa selvitä. Perusruokaahan nuokin on kaloille.
Mutta aika nopeasti ne kasvavat ja huitovat pienillä saksillaan uhkaajia kauemmaksi.
Liikkeissä hinta voi pyöriä 25€ hujakoilla, jos tilaavat ylimalkaan jostaan. Meillä kotikasvattajilla on muutamia poikasia myytäväksi asti, hinta selvinnee HASin huutokaupassa viimeistään. Olettaisin että asettuu kympin tienoille.
Carnation
Junior Member
Junior Member
Viestit: 166
Liittynyt: 16:17, 20.09.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Kääpiörapunen C. diminutus

Viesti Kirjoittaja Carnation »

Mistä vallumaarit olet ostanut omat rapusesi? Ei varmaan ole nyt ylimääräisiä tarjolla? :mrgreen:
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kääpiörapunen C. diminutus

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Saksasta olen ostanut Cambarellus Diminituksia ja Cambarellus Puereja.
Muutamia poikasia on menossa huutokauppaan ( oisko 4 pueria ja 6 dimiä )
Tietenkin kauppaa voi tehdä jo aiemmin, vaikka heti, jos pystyy noutamaan. Liian kylmä vielä postitukselle. 10+ ois sellanen hyvä lämpötila.
Yv:tä tulemaan, jos kiinnostaa.
tari73
Junior Member
Junior Member
Viestit: 134
Liittynyt: 14:04, 08.09.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Etelä-suomi Jokela.

Re: Kääpiörapunen C. diminutus

Viesti Kirjoittaja tari73 »

Uijui,mäkin tahdon näitä mun 250 litraiseen,miten tulee toimeen sinirapujen kanssa? meillä ainakin nää sininutut on antanut lasikatkojen olla varsin rauhassa,joten en usko et noitakaan söis.
Mistä saa? Paljon maksaa? Ja jos tääl on kasvattajia linjoilla niin laitas mulle yv:tä! :D
Sinirapu,Lasikatkarapu,marmorirapuja
Kirjoahvenia ja huntupyrstöisiä eläjiä erilajeja,plekoja.
HAKUSESSA SINIRAPUTYTTÖ...
haaveilija
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 15:33, 11.04.2015
Sukupuoli: Nainen

Re: Kääpiörapunen C. diminutus

Viesti Kirjoittaja haaveilija »

Semmottista pohin, että onko näillä minkälaista vähimmäismäärä toivetta? Mistään en oo löytänny.
Ja tyhmä kysymys lisäksi, mutta haluan vielä varmistaa. Sukarapusia, kun olin tilaamas, ni pit olla tarkka, ettei sekotu samansukuset keskenään. Eikös tää ollu taas ihan eri sukua kaikinpäin?
Tällä hetkellä 180 litranen mielenlepuuttaja. Pian jokusen verran isompi :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”