Viirikirjokala

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Verna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 542
Liittynyt: 17:21, 18.02.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsä

Re: Viirikirjokala

Viesti Kirjoittaja Verna »

Etsiskelin mahdolliseen tulevaan sukarapulaani jotain kaunista kalaa ja törmäsin näihin. Todella kauniita!

Katselin, että ne menisivät vesiarvojen puolesta nykyiseen akvaarioonikin, mutta mietin, olisivatko ne silti näyttävämpiä oman altaansa ainoana kalalajina.

Kumpi kuulostaa paremmalta ehdotukselta näiden kodiksi: Allastovereiksi vain sukarapuja, akvaarion koko esimerkiksi 80-100 litraa (säädettävissä, kun ei ole koko allasta olemassakaan vielä), vai

170l seurala, jossa tällä hetkellä 10 kardinaalitetraa, 12 piikkisilmää, 6 ottoa ja haaveissa hunajarihmakalahaaremi ja perhoskirjoahvenpari?
Tankero
Senior Member
Senior Member
Viestit: 579
Liittynyt: 16:59, 29.06.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Viirikirjokala

Viesti Kirjoittaja Tankero »

Kauniita kaloja, silloin tällöin olen Turun liikkeissä nähnyt.
Kalojen kaveri
Junior Member
Junior Member
Viestit: 110
Liittynyt: 16:04, 01.07.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Viirikirjokala

Viesti Kirjoittaja Kalojen kaveri »

Itsekin näin näitä Helsingin reissullani. Erittäin kauniita kaloja, en ollut ikinä ennen kuullutkaan moisista. Tulevaisuudessa hankittavien kalojen listalle pääsivät aika lailla kärkeen.
128l
74l
HannaO
Starting Member
Starting Member
Viestit: 21
Liittynyt: 13:08, 16.03.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Viirikirjokala

Viesti Kirjoittaja HannaO »

Mulla näitä itselläni nyt 10 ja lisää tulossa. Aivan ihana kala :)
Akvat 375l+70l
Verna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 542
Liittynyt: 17:21, 18.02.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsä

Re: Viirikirjokala

Viesti Kirjoittaja Verna »

Olisiko kellään vinkkiä, mistä näitä voisi yrittää kysellä/tilata? Lähinnä nyt Tampereen tai Jyväskylän liikkeitä ajattelen.
Maji
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 366
Liittynyt: 11:14, 31.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Viirikirjokala

Viesti Kirjoittaja Maji »

Verna kirjoitti:Olisiko kellään vinkkiä, mistä näitä voisi yrittää kysellä/tilata? Lähinnä nyt Tampereen tai Jyväskylän liikkeitä ajattelen.
Varmaan selviää parhaiten soittamalla tai lähettämällä sähköpostia sinne omaan akvaarioliikkeeseen, että onko saatavilla / tilattavissa :)
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1269
Liittynyt: 14:59, 22.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viirikirjokala

Viesti Kirjoittaja malawi »

Mitä olette mieltä, onko 43 litrainen allas liian pieni 6-10 kalan parvelle? Keskellä kasvipökeikkö ja ympärillä uimatilaa? Kyseessä avoallas.
ivy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 112
Liittynyt: 20:42, 24.02.2016

Re: Viirikirjokala

Viesti Kirjoittaja ivy »

Viirikirjokalat kiinnostais kovasti, olen hankkimassa 98L akvaariota pikkukalasille nanoakvaarioni lisäksi. Purkkiin tulisi helmiseeprakaloja (n. 15-20 kpl), viirikirjokaloja (n. 10kpl), ehkä yksi kääpiörihmakala "katseenvangitsijaksi" ja pohjalle haluaisin piikkisilmiä jos niitä vielä tuommoiseen pienehköön purkkiin mahtuu.

Suurin osa tästä keskustelusta alkaa olla aika monta vuotta vanhoja kommentteja, minkähänlaisia viimeaikaisia kokemuksia täältä löytyy? Viirikirjokaloja on läheisessä Faunattaressa hintaan 8,90e/kpl, eli jokseenkin arvokkaita ovat, mutta hirmuisen ihastuttavia.
tiiasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 15:37, 17.10.2014
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Viirikirjokala

Viesti Kirjoittaja tiiasu »

Mä näin viirikirjokaloja ensimmäistä kertaa eilen. Vai enkö ole ikinä vaan huomannut, kun vähän isompiin kaloihin olen aina keskittynyt :) . Nyt olisi kuitenkin tuollainen 130-litrainen allas (vielä perustamisvaiheessa) kohta vailla asukkaita. Itse en ole oikein osannut edes miettiä mitä kaloja noin pieneen nyt ylipäätään voi laittaa, mutta näitä nyt varmaan ainakin. Olivat kyllä todella ihastuttavia!

Tampereen Kaukajärvellä, Pets' Friendsissä oli. Nettikaupan mukaan 4,80e/kpl.
ivy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 112
Liittynyt: 20:42, 24.02.2016

Re: Viirikirjokala

Viesti Kirjoittaja ivy »

Mulla on nyt näitä :) 7 kappaletta ja kaikki poikia, kun ei ollut ainuttakaan tyttöä tarjolla. :roll: Hirmu söpöjä ovat ja kasvattaneet todella komeita eviä kotiutumisen jälkeen, ensimmäiselle tuli selvästi pidemmät evät jo 2 päivää uuteen kotiin muuton jälkeen. Muutenkin ovat kyllä kaunistuneet tosi paljon näiden viikkojen aikana! Tosi rauhallisia ja pienisuisia kaloja, jouduin luovuttamaan sitruunatetrat uuteen kotiin kun viirikirjot eivät ruoka-aikaan pärjänneet. Nyt akvaario on pyhitetty rauhallisille kaloille :) Vaikka tuo kääpiörihmisukko on kyllä vähän raggari mutta se ei onneksi häiritse viirikirjojen ruokailua ollenkaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”