Suuri muutos elämässäni

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Suuri muutos elämässäni

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Vaikka asuisitkin isän ja äidin kodissa, on sinulla mielestäni aikuisena ihmisenä velvollisuus tehdä vähintään se 1/3 talon töistä (niin sisällä kuin ulkonakin) ja maksaa 1/3 ruokakunnan menoista. Siinä sitä samalla oppii taloudenpitoa, kun kääri hihat ja ryhtyy puuhaan. Ja ehkä jäätiin kotitilallesi lopullisesti asumaan, eihän se mitään tavatonta ole. Kunhan teet sen aikuistuneena, ruokakunnan täysimääräisenä jäsenenä etkä ikuisena elättinä.
Töitten tekemisestä kotona vois sen verran mainita, että varsinkii kesällä olen ollu esim. kasvimaalla hommissa kitkemässä ja kastelemassa,
sekä tietysti syksyisin potaatin nostossa. Lisänä pihan haravoinnit niin kotona kun mökillä. Pyykkiäkin pyrin pesemään kerran viikossa, varsinkii työvaatteitten mukana tulee pestyä myös muita omia vaatteita. Ruokakaupassakin sillon tällön käyn ostamassa leipää,maitoa ja esim. aamupala tarpeita. Lisäksi ostan autoon bensat jos tarvetta ilmenee.

Kotitilalle asumisesta vois sen verran sanoo että olen sillon tällön kyllä pohtinu että olis kiva jos sais jäädä kotiin asumaan ihan lopuksi ikää,
mutta isosisko on sen verran topakkaan sanonu että pitää omaan kämppään muutta, että hän ei kyllä taida hyväksyä tänne kotiin asumaan jäämistä.
Toisaalta olen kyllä sitä mieltä myös että miule tekis oikeen hirmu hyvää saada asua ihan muualla ihan jonkii aikaa, eihän sitä koskaan tiedä jos sitten joku kaunis päivä saan vanhemmilta tämän koti paikan.

Tuosta ammatista sen verran, että huomenna olis tarkotus soittaa Työkkäriin tutulle ihmiselle, joka on hoitanu miun työkkäri asioita ja pyytää ensi viikolle aikaa
jos pääsis juttelemaan jatkosta. Olen nimittäin tässä aatellu että kävisin jonkun koulutuksen tuohon siivous puolelle. Tuolla työkoulutuksessa yks miun opiskelu kaveri sano että
on olemassa semmosia aikuisopiskelu paikkoja siivous puolelle mitkä kestää puolivuotta tai yhden kokonaisen vuoden, en tiedä sitten tarviaisko miun mennä sitten ihan
siivouksen perustutkinto koulutukseen? Tuohon kotitalous ja kuluttajapalveluiden perustutkintoon kuulu kyllä jo myös pikkasen siivous puolen asioita.

Töistä vois sen verran mainita kun että semmonen työ olisi kyllä ihan oikeesti kiva, missä sais mahdollisimman paljon käsillä ja ei tarvitsisi liikaa miettiä mitään vaikeita juttuja.
Joku toimistotyö olisi miulle semmonen jota kaikkein vähiten haluaisin tehdä. Eikä mitään sellasta työtä jossa hirveästi joutus laskemaan, miule kyllä riittäs ihan se että saisin vuokra maksut ym. muut koti laskut hoideltua, sekä tietysti että pystys kauppa asiat hoitamaan jotenkuten helposti ja itsenäisesti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”