Mistä olet surullinen tänään?

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja narm »

sardiini_85 kirjoitti:
Makia kirjoitti:Koirani lopetetaan :cry: Se on niin nuori mutta niin agressiivinen. Kaukasianpaimenkoira Murre <3
Pakko kysyä, että olikohan rotu tuttu ennestään tai olitko perehtynyt rotuun huolella, että on oikeanlainen koti ja koulutus tarjolla? Joskus näitäkin, varsinkin sekoituksia joissa on laumanvartijaa myydään täysin laumanvartioihin perehtymättömille ihmisille ja sitten he ovat pulassa kun pentu vähän kasvaa.
Nuo on hulluja...mm.äidilläni on tuollainen sekopää koira... 8O
Makia
Starting Member
Starting Member
Viestit: 32
Liittynyt: 20:01, 25.12.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja Makia »

sardiini_85 kirjoitti:
Makia kirjoitti:Koirani lopetetaan :cry: Se on niin nuori mutta niin agressiivinen. Kaukasianpaimenkoira Murre <3
Pakko kysyä, että olikohan rotu tuttu ennestään tai olitko perehtynyt rotuun huolella, että on oikeanlainen koti ja koulutus tarjolla? Joskus näitäkin, varsinkin sekoituksia joissa on laumanvartijaa myydään täysin laumanvartioihin perehtymättömille ihmisille ja sitten he ovat pulassa kun pentu vähän kasvaa.
Oli ennestään tuttu, neljä tuommoista on ollut.

Lepää rauhassa Murre :cry:
Murre <3
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

No niin, tänään sitten Tipi undulaatti lähti siskonsa tykö. Aamulla oli häkin pohjalla, ei sitten siskonsa lailla saanut munittua, seitsemän vuotiaana ens kertalaisena, päätti aloittaa tuonkin.
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja narm »

8O Ämpäri halkes kesken vedenvaihdon.... 8O ,miten voi...??!
Tindra
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1482
Liittynyt: 19:04, 03.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja Tindra »

Taistoistani vanhin, Igor, piti lopettaa aamulla sairastumisen vuoksi. :cry: Igor ehti olla mulla päivälleen vuoden.
Akvarismia 1992-2014
-Mandell-
Member
Member
Viestit: 383
Liittynyt: 12:37, 18.12.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: hyvinkää

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja -Mandell- »

narm kirjoitti:
Nuo on hulluja...mm.äidilläni on tuollainen sekopää koira... 8O
Ei mitään koirarotua voi erikseen yleistää "hulluksi". Jokaisessa rodussa on varmasti agressiivisempia yksilöitä, joiden koulutus voi olla oikeastaan _melkein_ mahdotonta, mutta rotua on paha mennä yleistämään.
84l rapularasborala,40l vauvanaario +nelivarvaskilpikonna ja akaattikotiloita
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viestit: 662
Liittynyt: 13:18, 10.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

-Mandell- kirjoitti:
narm kirjoitti:
Nuo on hulluja...mm.äidilläni on tuollainen sekopää koira... 8O
Ei mitään koirarotua voi erikseen yleistää "hulluksi". Jokaisessa rodussa on varmasti agressiivisempia yksilöitä, joiden koulutus voi olla oikeastaan _melkein_ mahdotonta, mutta rotua on paha mennä yleistämään.
Juurikin näin. Aggressiivisesta koirasta pystyy kouluttamaan aggressiivisuuden pois, mutta se vaatii päätäväisyyttä, joustamattomuutta ja lujaa yhteistyötä jokaiselta perheenjäseneltä. Harva siihen leikkiin ryhtyy, mutta jos ryhtyisi niin ei näitä nuorena lopetuksia tulisi. :|
Oliko ollut koko elämänsä aggressiivinen vai alkoiko yht´äkkiä? Tuolloin voi johtua kivustakin, jos koiraa sattuu johonkin se tekee ärtyisäksi.
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
SariannaSalo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 19:17, 08.11.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja SariannaSalo »

AkvaarioTyttö kirjoitti:
-Mandell- kirjoitti:
narm kirjoitti:
Nuo on hulluja...mm.äidilläni on tuollainen sekopää koira... 8O
Ei mitään koirarotua voi erikseen yleistää "hulluksi". Jokaisessa rodussa on varmasti agressiivisempia yksilöitä, joiden koulutus voi olla oikeastaan _melkein_ mahdotonta, mutta rotua on paha mennä yleistämään.
Juurikin näin. Aggressiivisesta koirasta pystyy kouluttamaan aggressiivisuuden pois, mutta se vaatii päätäväisyyttä, joustamattomuutta ja lujaa yhteistyötä jokaiselta perheenjäseneltä. Harva siihen leikkiin ryhtyy, mutta jos ryhtyisi niin ei näitä nuorena lopetuksia tulisi. :|
Oliko ollut koko elämänsä aggressiivinen vai alkoiko yht´äkkiä? Tuolloin voi johtua kivustakin, jos koiraa sattuu johonkin se tekee ärtyisäksi.
En allekirjoittaisi kyllä tuota kommenttia. Itselläni on ollut koiria 20 vuotta. Kilpailen koirineni SM-tasolla monissa eri lajeissa, joten en ole mikään ummikko koulutusasioissa.
Yksi koiristamme, neljä vuotias leikkaamaton uros, on erittäin aggressiivinen (puolustusaggressio) vieraita ihmisiä/koiria kohtaam, erityisesti omalla reviirillään tai esim. pimeän aikaan. Ja sitä ei kyllä millään koulutuksella ole saanut/saa pois. Aggressiota voi hillitä, ja koiraa voi kouluttaa niin ettei se sitä näytä, mutta et sinä kyllä sitä voi millään "kouluttaa pois". Oman koirani olen saanut koulutettua niin, että kun se on käskyn alla (seuraa, paikka yms. vastaava) ei se korvaansa letkauta vieraille. Mutta jos sen antaisi vapaasti mennä, tai vieras ihminen sitä veisi, niin voisin lyödä pääni pantiksi että se hyökkäisi, ja on kertaalleen hyökännytkin nuorena. On siis aina mahdollista että aggressio puhkeaa uudestaan käytökseen. Toki esim. kivun aiheuttama aggressio on sitten täysin eri asia.
Joten jollain tavalla ymmärrän että aggressivisia koiria lopetetaan, jos aggressio on "oikeata", eikä vain dominointia. Varsinkin jos on suurikokoinen koira jolla on vielä taipumusta jo perimänkin kautta (kuten kaukkari/keskari) aggressivisuuteen, ja se sen kerran keksii - VOI siitä olla mahdotonta päästä pois. Tälläinen koira on toki parempi päästää pois, kuin myydä eteenpäin.
Asia erikseen sitten taas nämä "vääränlainen koira vääränlaisessa perheessä" tapaukset. Pelkästään dominoivasta koirasta voi oikeassa käsissä saada todella hyvänkin koiran :)
240l, ragdollit "Sade" ja "Coda", berninpaimenkoirat "Ninja" ja "Hailey" sekä amerikancockerit "Laney" ja "Leon".
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja narm »

Äidilleni tullut koira vanhalta ihmiseltä,joka joutui vanhainkotiin.Oli huonosti pidetty,mut äiti eläinrakas kun on ei halunnut että nuori koira joutuu piikille(tämä kun oli se toinen vaihtoehto). Mut kaukkarit on yleisestikin vähän "erilaisia" koiria.
tiny
Starting Member
Starting Member
Viestit: 48
Liittynyt: 10:36, 03.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja tiny »

Meidän kääpiömäykky leikattiin tänään, välilevyn pullistuma, nyt pikkuinen on Viikissä tehohoidossa ja vasta jonkun ajan kuluttua tiedetään oliko leikkauksesta mitään hyötyä, käveleekö koira enään vai ei.

Kauheinta olisi se että laitoin raukan tuollaiseen rääkkiin ja sitten se ei kuitenkaan pystyisi kävelemään ja lopetus olisi edessä :cry:
-Robbary-
Member
Member
Viestit: 328
Liittynyt: 17:13, 15.12.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja -Robbary- »

Oli tänään riitaa mun yhden hyvän ystävän kanssa ja mun mielestä riita lähti ihan olemattomasta pikku asiasta. Tämä kyseinen ystävä alkoi haukkumaan mua ihan julkisesti ja nöyryyttämään ja kertomaan minun yksityisiä asioita/salaisuuksia, jotka olin hänelle aikaisemmin luottamuksellisesti kertonut. Enpä haluais koko tyyppiä nähdä, mutta en voi sille mitään, koska meidän on pakko olla tekemisissä joka arkipäivä :(
Kala on kaveri, ei sapuska!
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viestit: 662
Liittynyt: 13:18, 10.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

-Robbary- kirjoitti:Oli tänään riitaa mun yhden hyvän ystävän kanssa ja mun mielestä riita lähti ihan olemattomasta pikku asiasta. Tämä kyseinen ystävä alkoi haukkumaan mua ihan julkisesti ja nöyryyttämään ja kertomaan minun yksityisiä asioita/salaisuuksia, jotka olin hänelle aikaisemmin luottamuksellisesti kertonut. Enpä haluais koko tyyppiä nähdä, mutta en voi sille mitään, koska meidän on pakko olla tekemisissä joka arkipäivä :(
Tsemppiä sulle ! Tuttu tilanne, koska entinen bestis samalla luokalla ja joudun sitä joka päivä näkemään. :?
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
Halipatsuippa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 13:30, 05.03.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja Halipatsuippa »

Millis koiras nukkui pois kämmenelläni :cry: vedessä tietysti :cry:
450l ja pari karvaista kasaa makoilemassa Aku Ankkojen ja sanomalehtien päällä :)
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

ei minkään laistaallasta :( maailman innokkain ja halukkain aloittelija

koko ajan mahdollisuudet altaaseen vähenee, ja kotimetsässä taitaa olla susia... löysin tänään jäniksenkäpälän p*skakasan vierestä (jee :) ) ja sitten karvoja, lopulta löysin puoliksi syödyn kaninruumiin, puoliksi syöty, ilman raajoja, vartalostakin vain puolet jäljellä... kuolleet silmät tuijottivat kohti ei-mitään, ja paikalta löytyi isohkoja koiran jälkiä...

niin joo, ja huomenna saadaan välitodistukset... aika moni numero on laskukierteessä :cry:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
aukustiina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 11:33, 13.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja aukustiina »

Kuulin juuri että hyvä ystävä, yli kahdenkymmenen vuoden ajalta, nukkui pois eilen. Kuoli äkkikuoleman sydäninfarktiin.
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

osanottoni :(

itseltäni ei ole kuollut ketään läheistä, en pysty ajattelemaan tapahtumaa :(

juma, täällä alkaa hävettää, kun pistin tuon kaninraato-jutun, kun useimmat muistelee tänne lähettämissään viesteissä kadonneita läheisiään...

taas yksi aihe olla surullinen... :cry:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
aukustiina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 249
Liittynyt: 11:33, 13.08.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja aukustiina »

Kiitos.

Kaikilla on omat murheensa. Toisen murhe vain on erilainen,ei niitä voi suoraan verrata toisiinsa. Elämäntilanteet ovat erilaisia. Kaikilla oikeus surra sitä mikä tuntuu surulliselta.Olen minäkin itkenyt kissaakin.
Halipatsuippa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 13:30, 05.03.2011
Sukupuoli: Mies

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja Halipatsuippa »

MA7xGE kirjoitti:osanottoni :(

itseltäni ei ole kuollut ketään läheistä, en pysty ajattelemaan tapahtumaa :(

juma, täällä alkaa hävettää, kun pistin tuon kaninraato-jutun, kun useimmat muistelee tänne lähettämissään viesteissä kadonneita läheisiään...

taas yksi aihe olla surullinen... :cry:

samat sanat [:I]
450l ja pari karvaista kasaa makoilemassa Aku Ankkojen ja sanomalehtien päällä :)
urppis
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1321
Liittynyt: 18:50, 08.01.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja urppis »

tällä hetkellä miettii, minkälaiseen maailmaan sitä on lapsensa tehnyt... Kunpa sais pikkuiset turvaan pahalta maailmalta... Kukaan täällä ei kuitenkaan turvaan pääse... Elettävä on ja ajateltava vaan iloisesti.
1000 litraa vesivahinkoa
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

No, surullinen ja surullinen, enemmänkin harmissani. Mies on Jenkeissä länsirannikolla ja yritän jaksaa valvoa kolmeen yöllä, jos olisi siihen mennessä hotellilla ja voitais puhua via internet. Ei paljoo viitti soitella puhelimella. Harmittaa myös etukäteen sen puolesta, millanen jet lag sille tulee.. 9 h aikaero on aika paljon kun tulee tännepäin sieltä.

Harmittaa myös naapurihevosen puolesta, sillä on ollut jo yli puoli vuotta toisen silmän kanssa ongelmia ja on lääkitty vaikka kuinka paljon. Nyt sitten viimein päädyttiin silmän poistoon. Toivottavasti ainakin kivut ovat poissa, koska oli selvästi todella kipeä se silmä.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
narm
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1682
Liittynyt: 20:08, 06.04.2007
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja narm »

Olen tosi kipeä ja en taaskaan pääse huutikseen :? !!
irkku82
Senior Member
Senior Member
Viestit: 847
Liittynyt: 00:42, 10.01.2004
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Raisio

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja irkku82 »

Partamonnivanhukseni löytyi puoliksi syötynä rauskualtaasta. Kaikkea se on tämän harrastukseni aikana kestänyt. Ilman kypsyttämistä ensimmäisen altaani pystyttämisen sekä monet muutot ja altaan vaihdot. Se oli ensimmäinen kala minkä olen ostanut. R.I.P. Kärtty 2004-2011 :cry:.
460l. Seurana tiibetinspanieli Kaaos. Myydään: Ulkosuodatin
-Robbary-
Member
Member
Viestit: 328
Liittynyt: 17:13, 15.12.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja -Robbary- »

-Robbary- kirjoitti:Oli tänään riitaa mun yhden hyvän ystävän kanssa ja mun mielestä riita lähti ihan olemattomasta pikku asiasta. Tämä kyseinen ystävä alkoi haukkumaan mua ihan julkisesti ja nöyryyttämään ja kertomaan minun yksityisiä asioita/salaisuuksia, jotka olin hänelle aikaisemmin luottamuksellisesti kertonut. Enpä haluais koko tyyppiä nähdä, mutta en voi sille mitään, koska meidän on pakko olla tekemisissä joka arkipäivä :(
Juttu paisuu ja paisuu paisumistaan ja tällä hetkellä näyttää siltä, että tästä saattaisi tulla oikeusjuttu :(
Kala on kaveri, ei sapuska!
AY
Junior Member
Junior Member
Viestit: 244
Liittynyt: 18:05, 12.02.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja AY »

Ikävä... :cry:
AkvaarioTyttö
Senior Member
Senior Member
Viestit: 662
Liittynyt: 13:18, 10.02.2008
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Re: Mistä olet surullinen tänään?

Viesti Kirjoittaja AkvaarioTyttö »

-Robbary- kirjoitti:
-Robbary- kirjoitti:Oli tänään riitaa mun yhden hyvän ystävän kanssa ja mun mielestä riita lähti ihan olemattomasta pikku asiasta. Tämä kyseinen ystävä alkoi haukkumaan mua ihan julkisesti ja nöyryyttämään ja kertomaan minun yksityisiä asioita/salaisuuksia, jotka olin hänelle aikaisemmin luottamuksellisesti kertonut. Enpä haluais koko tyyppiä nähdä, mutta en voi sille mitään, koska meidän on pakko olla tekemisissä joka arkipäivä :(
Juttu paisuu ja paisuu paisumistaan ja tällä hetkellä näyttää siltä, että tästä saattaisi tulla oikeusjuttu :(

Tsemppiä ! Toivotaan ettei menisi oikeuteen asti. :|
Naura ongelmillesi, niin muutkin tekevät.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”