Omat kotisivut, blogit?

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

KalaH
Senior Member
Senior Member
Viestit: 929
Liittynyt: 16:30, 31.01.2010
Akvaarioseurat: OAS, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja KalaH »

bj kirjoitti:Ihan kivat sivut ja niille kenties löytyy lukijoitakin, jos ja kun saat lajeja kerättyä. Tarviitkona kasvien kuvia ehkä joskus, mulla ainakin on kaikista omista kasvilajeistani jonkinlaisia otoksia.

Mä olen kanssa tekemässä kotisivuja kaloista, ensin omat lajit, myöhemmin ehkä lisääkin, saa kattoo ny, riittääkö intoa. Perusajatuksena kuitenkin ainakin mulla, että niistä lajeista, joista mulla on omia valokuvia. Saatanhan niitä sitten luvan kanssa kuvailla ehkä toistenkin kaloja, ei vielä tiedä sanoa.
http://kamuteams.fi/Kalat%20alku.html
Hienot sivut ja ihania nuo perunvihreät, joita itsellenikin tulee. 8-)
viineri
Member
Member
Viestit: 311
Liittynyt: 09:45, 20.07.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kouvola

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja viineri »

bj kirjoitti: Mä olen kanssa tekemässä kotisivuja kaloista, ensin omat lajit, myöhemmin ehkä lisääkin, saa kattoo ny, riittääkö intoa. Perusajatuksena kuitenkin ainakin mulla, että niistä lajeista, joista mulla on omia valokuvia. Saatanhan niitä sitten luvan kanssa kuvailla ehkä toistenkin kaloja, ei vielä tiedä sanoa.
http://kamuteams.fi/Kalat%20alku.html
Hienot sivut! ...Mutta yksi juttu häiritsee, nimittäin noiden kuvalinkkien siniset reunukset.

Omat akvaariosivuni löytyvät allekirjoituksestani. Ne olen koodannut ihan itse eli en ole käyttänyt mitään editoreita ym :D
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
kallekoo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 112
Liittynyt: 20:16, 28.07.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siuntio

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja kallekoo »

Itse monia vuosia Linuxin kanssa työtä tehneenä voisin ehdottaa ihan jonkun verkko-osoitteen ostamista, ei maksa nykyään paljoa, ja sitten hosting paketti vaikka samasta paikasta. Itse suosin kotisivut.com palvelua. Sieltä saa nopeaa asiakaspalvelua eikä kaikesta lähde heti laskua perään kun pyytää jotain pientä muutosta tai linkitystä esim verkko-osoitteesta toiseen...

Siihen voikin sitten vaikka asennella Joomlan päälle, todella helppo homma, kun kotisivut.com pakettiin kuuluu tietokantapalvelukin vakiona.

Jahka tuo syksy saapuu ja viitsii taas istua koneella enemmän niin täytyy vissiin väsätä sivut.
Onhan aqua-webkin joomlan päällä... :D

Valmiita sivupohjia on vaikka muille jakaa, ilmaisia ja puoli-ilmaisia, ja lisäosia saa asennettua vaikka millaisia...

Tai googleen joomla hosting niin jo alkaa löytyä, ja silloinhan joomla on valmiiksi asennettu, ei tarvitse kun alkaa sivuja väsäämään.
Pari tuntia kun tutustuu siihen hallintapaneeliin niin osaa jo homman, suosittelen.
bj
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2426
Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Paikkakunta: Turku

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja bj »

Hyvä kun ketjut yhdistettiin, ei tarvii erikseen omia sivuja mainostaa kahdessa ketjussa :P .

Mulla on ostetut sivut, kun laajakaistan mukana ei niitä nykyään mulla ole ja en pidä mainoksista sivuilla. Nuo on Louhi.net webhotellin, eikä ollut muistaakseni kuin jotain kuudenkympin paikkeilla vuosi omalla domainilla. Koirien takia aluksi hankin, mutta tuntuu sinne mahtuvan muutakin, nyt on omat kennelsivut, alaosaston sivut ja vielä kalat samaan hintaan, alaosaston oma domain teki parikymppiä hintaa lisää. Mikähän mahtaa olla joomla? Mulle ihan vieras sana. Mä kanssa ihan html-kielellä nuo olen tehnyt, joskus kun muisti pätkii, ni kopioimalla jostain mallista sujuu homma äkkiä.

Noita linkkien värejä saisi tietty muutettua, mut muutoin sivuille sopii perinteinen sininen, kuvissa tietty vois olla vaikka mustat reunat.
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
kallekoo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 112
Liittynyt: 20:16, 28.07.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Siuntio

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja kallekoo »

Joomla on siis selainpohjainen julkaisujärjestelmä, jolla saa aika näppärän näköisiä sivuja aikaiseksi.
http://www.joomlaportal.fi/

Sivupohjia saa vaikka millaisia ja hallintapaneeli, siis sivuston "ohjauspaneeli" mitä kautta sitten sivustoa päivitetään on aika näppärä.
Joomla ei tarvitse toimiakseen mitään erikoisuuksia, tietokanta vaaditaan, koska kaikki sivustolla oleva tieto on siis siinä kannassa, josta se sitten haetaan.

Tutustumisen arvoinen kyllä.
Mulla kotona pieni joomla palvelin jolla ajattelin aloittaa joomla opiskelun, ja siirtää sivut sitten julkiselle palvelimelle.
Todella helppo asentaa ja ottaa käyttöön.
smitti
Starting Member
Starting Member
Viestit: 21
Liittynyt: 21:30, 28.12.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja smitti »

http://www.fsmc.palvelee.fi saa vapaasti laittaa palautetta ja rakentavia palautteita otetaan vastaan ilolla :)
viineri
Member
Member
Viestit: 311
Liittynyt: 09:45, 20.07.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kouvola

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja viineri »

Hienot sivut vaikken auton hemmottelua tarvitsekaan!
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
smitti
Starting Member
Starting Member
Viestit: 21
Liittynyt: 21:30, 28.12.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja smitti »

kiitos :) sivut on vielä aika kesken ja suurin osa kirjoituksista pitää vielä käydä läpi eli kirjoittaa puhtaaksi :)
kalahullu123
Member
Member
Viestit: 401
Liittynyt: 19:17, 02.03.2010
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja kalahullu123 »

Kotisivuni ovat vielä keskeneräiset. Kyselyyn saa vastata. :)
240L MALAWI:
Trematocranus placodon, Placidochromis phenochilus Tanzania, Protomelas fenestratus Pombo reef, Copadichromis borleyi, Synodontis multipunctata ja Aulonocara stuartgranti Cobwe.
KUVA/VIDEOGALLERIANI
Kypeli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 16:58, 09.04.2006
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Uusi www-sivu ja blogi akvaariostani

Viesti Kirjoittaja Kypeli »

Ajattelin tännekin vain mainita, että pistin pystyyn uuden sivuston akvaarioharrastuksestani. Olen harrastanut nyt akvaarioita noin 6 vuotta, mutta viime kuussa tuli ostettua Juwelin RIO 180, joten homma muuttui astetta vakavemmaksi.

Sen kunniaksi myös tämä englanninkielinen sivusto, jota toivon kasvattavani tässä sitä mukaan kun uutta jutunaihetta tulee mieleen.

http://www.johanpaul.com/aquarium/

Tervetuloa!
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Sainpa vihdoin päivitettyä tuon oman riuttasivuni.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Oma tiedeblogin tapaiseni on saanut jo jonkin verran lihaa luiden ympärille. :) Kala-aiheisia juttujakin on muutama, mm. norsukalojen parinvalinnasta ja niilinhaukien biologiasta. Ongelmani on lähinnä se, että haluaisin kirjoittaa tavattoman laajoja juttuja ja kuvittaa ne itse, ja kun aikaa sellaiseen ei ole, tuppaa kirjoittaminen jäätymään välillä viikoiksikin. Pitäisi opetella kirjoittamaan lyhyesti ja huolettomasti.
http://planeetanihmeet.wordpress.com/

Lisäksi aloitin yhteistyönä toisen biologianopiskelijan kanssa huonekasviblogin. Vesikasveista ei ole vielä ollut puhetta, mutta akvaarion hyödyntäminen huonekasvien hoidossa on pompsahtanut esiin jo pariin otteeseen.
http://viidakkokirjeet.blogspot.com/
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
viineri
Member
Member
Viestit: 311
Liittynyt: 09:45, 20.07.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kouvola

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja viineri »

7330: Toi sun tiedeblogi on tosi hyvä! Äsken vähän lueskelin ja tosi mielenkiintoisia ja hyvin kirjoitettuja + kuvitettuja juttuja löysin. Kirjotat just sellaisista jutuista, jotka kiinnostavat minua. Itekin aattelin jossain vaiheessa perustaa jonkin tiedeblogin kuvatuksen, mutta en tiedä jaksonko.
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
kalahullu123
Member
Member
Viestit: 401
Liittynyt: 19:17, 02.03.2010
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja kalahullu123 »

7330: Upea tiedeblogi! On tullut juttujasi paljon luettua. Etenkin jutut suurimmasta lentävistä otuksista, kääpiönorsuista, hävinneestä megafaunasta, sauropodien koosta ja saaripopulaatioista ovat kiinnostaneet minua paljon. Erittäin hyvin valitut aiheet, joista löytää uskomattomia faktoja! :D
240L MALAWI:
Trematocranus placodon, Placidochromis phenochilus Tanzania, Protomelas fenestratus Pombo reef, Copadichromis borleyi, Synodontis multipunctata ja Aulonocara stuartgranti Cobwe.
KUVA/VIDEOGALLERIANI
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja They2 »

Samaan sarjaan, 7330, aivan mahtava tiedeplogi. :D Voisi melkein lopettaa Geon ja tieteen kuvalehden tilauksen. :) MIelenkiintoisia asiota suht huolettomasti kirjoitettuna.
kalahullu123
Member
Member
Viestit: 401
Liittynyt: 19:17, 02.03.2010
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja kalahullu123 »

Minä kuitenkin aloitan tieteen kuvalehden tilaamisen. Vihdoin! :D
240L MALAWI:
Trematocranus placodon, Placidochromis phenochilus Tanzania, Protomelas fenestratus Pombo reef, Copadichromis borleyi, Synodontis multipunctata ja Aulonocara stuartgranti Cobwe.
KUVA/VIDEOGALLERIANI
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja They2 »

kalahullu123 kirjoitti:Minä kuitenkin aloitan tieteen kuvalehden tilaamisen. Vihdoin! :D
Kannattaa myös tilata Geo. Tieteen kuvalendessä on paljon uutta tieteen osalta, artikkeleita on paljon, mutta ei mitään järjettömän pitkiä. Geossa on mahtavia kuvia, pitkiä artikkeleita, tieteestä, maantiedosta, biologiasta ja yhteiskunnasta ylipäätänsä. Suosittelen. [;)] Vielä että molemmat erittäin laadukkaita lehtiä.
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja 7330 »

kalahullu123 kirjoitti:7330: Upea tiedeblogi!
They2 kirjoitti:Samaan sarjaan, 7330, aivan mahtava tiedeplogi. :D
viineri kirjoitti:7330: Toi sun tiedeblogi on tosi hyvä!
Oi, kiitos paljon. [:I]
Mukava kuulla, että siitä pidetään. Sen pito syö jonkin verran aikaa, mutta nautin siitä kyllä tavattomasti. Hienoa, etten ole ainoa, joka saa siitä iloa irti. :) Maailma on niin täynnä jännittävää tietoa, että sen etsiminen ja muuttaminen muille ihmisille helpommin löytyvään ja luettavaan muotoon voisi hyvin olla elämäntehtävä.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
kalahullu123
Member
Member
Viestit: 401
Liittynyt: 19:17, 02.03.2010
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja kalahullu123 »

7330 kirjoitti:
kalahullu123 kirjoitti:7330: Upea tiedeblogi!
They2 kirjoitti:Samaan sarjaan, 7330, aivan mahtava tiedeplogi. :D
viineri kirjoitti:7330: Toi sun tiedeblogi on tosi hyvä!
Oi, kiitos paljon. [:I]
Mukava kuulla, että siitä pidetään. Sen pito syö jonkin verran aikaa, mutta nautin siitä kyllä tavattomasti. Hienoa, etten ole ainoa, joka saa siitä iloa irti. :) Maailma on niin täynnä jännittävää tietoa, että sen etsiminen ja muuttaminen muille ihmisille helpommin löytyvään ja luettavaan muotoon voisi hyvin olla elämäntehtävä.
Minä ainakin saan blogistasi todella paljon iloa irti! :mrgreen: Juttusi koskevat niin mielenkiintoni kohteita, että päivittäin käyn lueskelemassa juttujasi ja tsekkaan onko jotain uutta tullut. Luin tuosta kirjasta Viattomat tappajat ja kiinnostuin heti. Mitä mieltä olet voisiko kirja sopia tämän ikäiselle, esihistoriallisista eläimistä, luonnosta ja muistakin eläimistä kiinnostuneelle.
240L MALAWI:
Trematocranus placodon, Placidochromis phenochilus Tanzania, Protomelas fenestratus Pombo reef, Copadichromis borleyi, Synodontis multipunctata ja Aulonocara stuartgranti Cobwe.
KUVA/VIDEOGALLERIANI
They2
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2618
Liittynyt: 13:07, 14.08.2010
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja They2 »

7330 tiedeplogi näyttää vetävän lähinnä nuoria puoleena. :mrgreen: Eilen aloitin ihan alusta tuon lukemisen, ja luin putkeen joku 5 artikkelia. Sitten alkoi väsyttämään, kun oli niin pitkiä. :mrgreen: Mielenkiintoisia kyllä. :D
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja 7330 »

kalahullu123 kirjoitti: Luin tuosta kirjasta Viattomat tappajat ja kiinnostuin heti. Mitä mieltä olet voisiko kirja sopia tämän ikäiselle, esihistoriallisista eläimistä, luonnosta ja muistakin eläimistä kiinnostuneelle.
Varmasti sopii. :) Itse luin sen ensimmäisen kerran suunnilleen ikäisenäsi, ja sen jälkeen ehkä kuusi kertaa yläaste- ja lukiovuosina. :roll: Björn Kurténilla on mahtava kirjoitustyyli. Kirjan pitäisi löytyä useimmista kirjastoista kyllä. Ainakin kannattaa kokeilla, jos sen sattuu löytämään. Tarkoitukseni on kirjoittaa muitakin esittelyjä alan kirjoista, mutten ole jotenkin vielä ehtinyt.

En osannut odottaa, että tekstit vetäisivät näinkin nuoria ihmisiä puoleensa, mutta olen kyllä siihen enemmän kuin tyytyväinen. Kyselin eilen juttutoiveita, käykäähän kommentoimassa. [;)]
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Suomu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 131
Liittynyt: 09:55, 30.10.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja Suomu »

7330; aivan mahtava blogi sinulla. Kiitos kun jaksat ahertaa sen kimpussa meidän muiden iloksi! Veikkaan että blogisi suosio sen kuin kasvaa :P
AQUAJapan
Member
Member
Viestit: 264
Liittynyt: 11:20, 30.05.2010

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja AQUAJapan »

http://aquajapan.blogit.fi/
ennestään tuttu blogi vedenalainen paratiisi on palannut.
viineri
Member
Member
Viestit: 311
Liittynyt: 09:45, 20.07.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kouvola

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja viineri »

Mahtavaa. Laitas sivuilles jotain sisältöä ja sitte ilmoittele uudelleen!
112 l
Pytty sisältää: hunajarihmalauman, +10 kardinaalitetraa, kuparimonnisia, partamonnin ja muutaman nuolimonnin
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Omat kotisivut, blogit?

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

No olihan siellä jo otsikko olemassa. :roll: Eikös se kelpaakaan blogiksi? :mrgreen:
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”