Ongelma eheim 350 kanssa

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Hmt
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 22:18, 14.04.2017
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Ongelma eheim 350 kanssa

Viesti Kirjoittaja Hmt »

Osaisikohan joku täällä vielä jelppiä.. Mulla on loppuvuodesta hankittu eheim classic 350 ulkosuodatin 180L altaassa. Aluksi ongelma meinas olla liian tehokas virtaus, mutta nyt ongelma on päinvastainen. Suodatin lähinnä liruttaa vanhaan verrattuna. Meillä oli juuri muutto, mutta teho oli mielestäni heikentynyt jo ennen sitä. Olen nyt tarkistanut suodattimen sisällön, kaikki ok, letkut ok, roottori ok, lyhensin vielä letkut sopiviksi ettei tule ylimääräisiä mutkia, mutta mistään ei ole apua. Onko vika jo itse suodattimessa vai vieläkö on jotain mitä pitäisi kokeilla?
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ongelma eheim 350 kanssa

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Hmt kirjoitti:Osaisikohan joku täällä vielä jelppiä.. Mulla on loppuvuodesta hankittu eheim classic 350 ulkosuodatin 180L altaassa. Aluksi ongelma meinas olla liian tehokas virtaus, mutta nyt ongelma on päinvastainen. Suodatin lähinnä liruttaa vanhaan verrattuna. Meillä oli juuri muutto, mutta teho oli mielestäni heikentynyt jo ennen sitä. Olen nyt tarkistanut suodattimen sisällön, kaikki ok, letkut ok, roottori ok, lyhensin vielä letkut sopiviksi ettei tule ylimääräisiä mutkia, mutta mistään ei ole apua. Onko vika jo itse suodattimessa vai vieläkö on jotain mitä pitäisi kokeilla?
Ootko ihan rassannut letkut harjalla? Nimittäin kantapään kautta koettu, että suodattin liruttelee eikä lähde käyntiin, jos suodattimen letkuun kerääntyy kakkaa. Sitä et näe silmin vaan ihan rassilla pitää rassata.

Roottoripesä putsattu harjalla?

Mutta tosiaan letkujen likaantuminen vie tehot yllättävästi.

Olethan rasvannut aina tiivisteet? Esim. ihan halpa apteekin valkovaseliinikin yes.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Hmt
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 22:18, 14.04.2017
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ongelma eheim 350 kanssa

Viesti Kirjoittaja Hmt »

En ole putsannut, kuitenkin ollut vain muutaman kuukauden käytössä ihan uutena hankittu, joten käsittääkseni ei vielä pitäisi olla letkut tukossa? Vesi myös valuu letkuista läpi hyvin. Sama juttu tiivisteiden kanssa, ei kai näin uudessa vielä pitäisi olla ongelmaa? vai ..? Roottoripesä on putsattu.
Norhie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 667
Liittynyt: 14:26, 18.01.2016
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Imatra

Re: Ongelma eheim 350 kanssa

Viesti Kirjoittaja Norhie »

Kuulostaa ihan siltä että jostain pääsee sisää ilmaa. Impellerit ei pumppaa ilmaa, joten kaikki keräytyvä ilma myös pysyy sisällä ja se ilma tuppaa juurikin kerääntymään sinne yläreunaan josta vesi pumpataan poies. Itellä ei ole classiccia mutta kuvan perusteella luulisi aika helposti näkyvän jos siellä on ilmaa kun tuo kori on läpinäkyvä?
2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
Koss
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2658
Liittynyt: 01:45, 03.06.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ongelma eheim 350 kanssa

Viesti Kirjoittaja Koss »

Jos suodatin imee ilmaa kuulee sen kyllä äänestä/suodatin puskee ulostuloputkesta ilmaa. Kannattaa tarkastaa että roottorin jälkeinen aukko on avoin, eli se joka menee roottorilta letkuun. Samaten suodattimen sisääntulomutka ja imuritilän sisäaukko. Lisäksi tarkastaisin että roottori on kaikinpuolin ehjä. Suodatinta voi testata myös ilman massoja. Jos ei noil edel olevil neuvoil rupea toimmaani niin ottaisin yteyttä takuuseen. Voi olla mahdollista että moottorin käämitys on jostain syystä viallinen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”