Polttimosuosituksia 150W monimetalliin

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Huitula
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 08:08, 18.08.2017
Sukupuoli: Nainen

Polttimosuosituksia 150W monimetalliin

Viesti Kirjoittaja Huitula »

Eli akvaarion päällä katosta roikkuu AquaMedic Ocean Light 150W monimetalli. Ostettu käytettynä ja polttimo on ilmeisesti alkuperäinen ja ollut käsittääkseni käytössä jo vuosia. Toimii kuitenkin edelleen, kasvit kasvaa ja levää ei altaassa ole, eli periaatteessa mitään pakkorakoa vaihtoon ei olisi... Paitsi että omaan silmään tuo valo on liian keltainen ja kasvien värit ei oikein tule esille: kaikki vihreä näyttää altaassa saman sävyiselle ja punaiset kasvit ovat hailakan näköisiä. Ja johtuu siis nimenomaan valosta, kasvien väreissä ei oikeasti ole mitään vikaa ja ne ovat kaikin puolin hyvinvoivia.

En itse kauheasti noista polttimoista ymmärrä, eli olisikos jollakulla antaa hyviä suosituksia noiden suhteen? Eli joku kirkas ja värejä (kasvit, kalat) korostava. Aina parempi, jos tietää jonkun sivuston tms. missä on vertailtu eri valoja tai on antaa kuvia omasta altaasta jollain tietyllä valolla. Ja jos vielä tietää mistä noita saa parhaaseen hintaan, niin saa kertoa [;)]
Villiviini
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 14:02, 06.09.2010

Re: Polttimosuosituksia 150W monimetalliin

Viesti Kirjoittaja Villiviini »

Mä olen aina (=2 kertaa) ostanut polttimon, joka on 10 000K, ja ne ovat näyttäneet omaan silmään mukavilta. Omani ostin akvaarioon.fi verkkokaupasta, mutta nyt siellä ei näytä noita olevan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”