MIKÄ LOISTEPUTKI

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Juwel360
Junior Member
Junior Member
Viestit: 125
Liittynyt: 13:57, 17.03.2017
Sukupuoli: Mies

MIKÄ LOISTEPUTKI

Viesti Kirjoittaja Juwel360 »

Pyysin akvaarioliikkeestä Juwelin päivälamppua/pukea, jota heillä ei ollut.
Kehuivat ja tarjosivat SYLVANIA TROPICAL LIGHT SPECTRUM T8putkea.
Sanoivan kyseisen putken valon jäljittävän tropikin valoa, mutta mielestäni valo muistuttaa akvassani olevaa kasviputken valoa.

Tietääkö joku jotain tuosta ostamastani putkesta, muuta kuin sen, että korostaa pun. ja sin. värejä?
jarik
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 11:56, 01.09.2017
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: MIKÄ LOISTEPUTKI

Viesti Kirjoittaja jarik »

Minulle ei ole nyt vastausta tähän tarjota, mutta olen pähkäillyt valaistuksen kanssa myös. Mitä tässä pitäisi ottaa huomioon / mitä värisävyjä suosia. Ledithän ei tuota lämpöä, mistä pitäisi huolestua, mutta voiko tuo valo olla liian kirkas, väärän sävyinen tai muulla tapaa väärä? Oma akvaaria on melko pitkä ja uskon että omaan tarkoitukseen sopisi parhaiten tuollainen valonauha: http://www.led-talo.fi/category/34/led-nauhat. Onko mitään oikeaa syytä ostaa akvaario valot erikoisliikkeestä vai kelpaako esimerkiksi nämä?
Naskalin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 117
Liittynyt: 15:05, 27.02.2017
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: MIKÄ LOISTEPUTKI

Viesti Kirjoittaja Naskalin »

Muistaakseni Varjo on avannut valojen värien merkitystä, tehoa, yms. asioita akvaariokasvit kirjassaan. En nyt lähde kaivamaan tietoa teille, vaan suosittelen hankkimaan sen kirjan ja perehtymään asiaan itse.
joppe
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1358
Liittynyt: 00:33, 13.04.2002

Re: MIKÄ LOISTEPUTKI

Viesti Kirjoittaja joppe »

Loisteputkien värikoodeista akvaarioon ei tarvi tietää kuin 940 tai 950. Kaupat kyllä myy halukkaille sitä ja tätä älämölöä mitä kukin vaan haluaa ostaa. Aina parempi mitä kalliimpi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”